Dziwne zachowanie silnika MK2 RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Dziwne zachowanie silnika MK2 RP
Cala sprawa wyglada tak:
W moim MK2 RP zeby wszystko bylo "Tip-Top" wymieniana byla uszczelka pod glowica i autko chodzilo znacznie gorzej niz przed wymiana (mul na maxa) wiec byla zabawa z zaplonem i zostal ustawiony na ksiazkowe 6* - silnik pracowal lepiej ale to jeszcze niebylo to, a ze kat "dzwonil", wiec zostal wyprozniony jako nastepny podejrzany (myslalem ze to przyczyna), znowu bylo lepiej, ale czegos brakowalo, wiec znowu zabawa z zaplonem i przy 5* byl "mul", a prawie 6* wszystko w normie (powyzej 6* byla lipa).
Teraz auto zachowuje sie tak: moc jest ok, silniczek pracuje rowno, poprawa jest, ale jak sie zagrzeje to wkrecam go na 3500rpm zwalniam pe_dal gazu i BUM!!! jakby ktos maluchem strzelal - jezeli ktos ma jakies pomysly co to moze byc to slucham - regualcja zaplonu nic nie daje. Pomysly juz sie skonczyly.
W moim MK2 RP zeby wszystko bylo "Tip-Top" wymieniana byla uszczelka pod glowica i autko chodzilo znacznie gorzej niz przed wymiana (mul na maxa) wiec byla zabawa z zaplonem i zostal ustawiony na ksiazkowe 6* - silnik pracowal lepiej ale to jeszcze niebylo to, a ze kat "dzwonil", wiec zostal wyprozniony jako nastepny podejrzany (myslalem ze to przyczyna), znowu bylo lepiej, ale czegos brakowalo, wiec znowu zabawa z zaplonem i przy 5* byl "mul", a prawie 6* wszystko w normie (powyzej 6* byla lipa).
Teraz auto zachowuje sie tak: moc jest ok, silniczek pracuje rowno, poprawa jest, ale jak sie zagrzeje to wkrecam go na 3500rpm zwalniam pe_dal gazu i BUM!!! jakby ktos maluchem strzelal - jezeli ktos ma jakies pomysly co to moze byc to slucham - regualcja zaplonu nic nie daje. Pomysly juz sie skonczyly.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
rozrzad rzeczywiscie byl o jeden zabek do tylu, ale po skorygowaniu tego (wszystko pasuje na znaki) autko dalej "strzeka" przy zchodzeniu z obrotow, zdaza sie ze nawet potrafi zejsc ponizej 800rpm i silnik gasnie
jedyne co sie teraz poprawilo to w momencie wcisniecia pedalu gazu na maxa silnik wyraznie ciagnie do przudu, pozatym reszta jak wyzej.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2005 12:33 am ]
jakies pomysły ??
jedyne co sie teraz poprawilo to w momencie wcisniecia pedalu gazu na maxa silnik wyraznie ciagnie do przudu, pozatym reszta jak wyzej.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2005 12:33 am ]
jakies pomysły ??
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
5 lat temu sprzedałem golfa w którym jaden maches pokombinował coś z wtryskiem i jak silnik schodził z wysokich obrotów to strzelał jak oszalały w tłumik aż ogniem zionoł. Osiągi się troche poprawiły a spalanie wzrosło do ok 15l przy spokojnej jezdzie i wrócilismy do stanu pierwotnego. Dodam że katalizator był wybebeszony a zamiast ostatniego tłumika był wstawiony kawałek prostej rury (kanalizacyjnej). Larmo jak pieron.
Co on tam pokombinował to nie wiem ale może u ciebie też jest coś z dawką paliwa.
Co on tam pokombinował to nie wiem ale może u ciebie też jest coś z dawką paliwa.
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
No chodzi o to ze w moim wszystko bylo OK - 0 przerobek/modyfikacji. Dopiero po ostatnim grzebaniu przy silniku czyli: wymianie uszczelki pod glowica, wybebeszeniu katalizatora i wymianie wkladu filtra na K&N'a zaczely sie dziwne jazdy
Teraz jak rozrząd jest OK to jezeli chodzi o moc autka to na moje "czucie" jest OK.
Co zauwazylem to:
- po zapaleniu silnika we wnetrzu auta mozna poczuc delikatny zapach miesznaki paliwa i spalin
- auto strzela tylko jezeli z 1000rpm wykeci sie gwaltownie silnik do 2800 - 3800rpm
- po strzale czasami w kabinie czuc zapach miesznaki paliwa i spalin
- jezeli sinik jest wkrecany na obroty normalnie (na birgu w czasie jazdy czy delikatnie na postoju) to nie strzela
Stan ten mi osobiscie nie przeszkadza, ale autko jest na sprzedaz i troche dziwi mnie to zachowanie, pozatym 0 problemow.
Teraz jak rozrząd jest OK to jezeli chodzi o moc autka to na moje "czucie" jest OK.
Co zauwazylem to:
- po zapaleniu silnika we wnetrzu auta mozna poczuc delikatny zapach miesznaki paliwa i spalin
- auto strzela tylko jezeli z 1000rpm wykeci sie gwaltownie silnik do 2800 - 3800rpm
- po strzale czasami w kabinie czuc zapach miesznaki paliwa i spalin
- jezeli sinik jest wkrecany na obroty normalnie (na birgu w czasie jazdy czy delikatnie na postoju) to nie strzela
Stan ten mi osobiscie nie przeszkadza, ale autko jest na sprzedaz i troche dziwi mnie to zachowanie, pozatym 0 problemow.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Re: Dziwne zachowanie silnika MK2 RP
Czy przed wywaleniem kata tez Ci strzelal?Ja jak wywalilem swojego tez przy schodzeniu z obrotow pyrka,oczywiscie nie strzela jak z armaty ale jest glosniejszy.Moze to przez usuniecie kat?Apsik pisze:Cala sprawa wyglada tak:
W moim MK2 RP zeby wszystko bylo "Tip-Top" wymieniana byla uszczelka pod glowica i autko chodzilo znacznie gorzej niz przed wymiana (mul na maxa) wiec byla zabawa z zaplonem i zostal ustawiony na ksiazkowe 6* - silnik pracowal lepiej ale to jeszcze niebylo to, a ze kat "dzwonil", wiec zostal wyprozniony jako nastepny podejrzany (myslalem ze to przyczyna), znowu bylo lepiej, ale czegos brakowalo, wiec znowu zabawa z zaplonem i przy 5* byl "mul", a prawie 6* wszystko w normie (powyzej 6* byla lipa).
Teraz auto zachowuje sie tak: moc jest ok, silniczek pracuje rowno, poprawa jest, ale jak sie zagrzeje to wkrecam go na 3500rpm zwalniam pe_dal gazu i BUM!!! jakby ktos maluchem strzelal - jezeli ktos ma jakies pomysly co to moze byc to slucham - regualcja zaplonu nic nie daje. Pomysly juz sie skonczyly.
jak masz mocny silnik a widze w opisie g60 to moze to bydz przez usuniecie kata jak byl to kat go dlawil a teraz jest pusty i moze troche strzelac,spaliny inaczej sie zachowuja,jak mialem kat to z kluczyka tak jak maluch nie chcial za diabla strzelic a po wywaleniu nie ma problemu i tak jak pisalem tez mi pyrka jak ma troche obrotow ,wiec moze nie masz sie co martwic ze to cos innego
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
heh ale to nie w G60 sie dzieje tylko w moim 2gim MK2 - tam silniczek 1.8 RP 90KMkesier pisze:jak masz mocny silnik a widze w opisie g60 to moze to bydz przez usuniecie kata jak byl to kat go dlawil a teraz jest pusty i moze troche strzelac,spaliny inaczej sie zachowuja,jak mialem kat to z kluczyka tak jak maluch nie chcial za diabla strzelic a po wywaleniu nie ma problemu i tak jak pisalem tez mi pyrka jak ma troche obrotow ,wiec moze nie masz sie co martwic ze to cos innego
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 364 gości