[mk2] problem ze ssaniem i wolnymi obrotami, zmiana licznika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
a2j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 16, 2006 15:23
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

[mk2] problem ze ssaniem i wolnymi obrotami, zmiana licznika

Post autor: a2j » pt lis 17, 2006 19:32

witam wszystkich forumowiczow. jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc.

jestem szczesliwym posiadaczem golfika II 1,8 na mono wtrysku z 1990 r i niedawnym posiadaczem instalacji gazowej.

nr 1

na benzynie mam bardzo niskie obroty i nie rowno chodzi slilnik (jak by nie palil na ktorys gar) ssanie nie wlancza sie wogole. niskie obroty sa na zimnym i cieplym silniku

na gazie silnik chodzi rowno choc tez ma problemy z obrotami.

nr 2
wymienialem w nim licznik, byl z zegarkiem teraz jest z obrotomierzem. wlasciwie przepiecie wtyczek. zauwazylem ze ma kolo zegarka inne oznaczenia takie jak km, km/h,
l/100km i inne. czy brak obslugi tych oznaczen moze miec wplyw na cala reszte, lub falszowac jakies wskazania? z tylu w nowym liczniku byl tez jakis czujnik na wezyk ktorego nie podpielem, do czego to? czy stanie sie cos ze nie bedzie to cos podpiete?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 17, 2006 20:18

Wymieniłeś licznik na taki, który posiada MFA - czyli taki mini-komputerek pokładowy. Pokazuje on aktualne spalanie, liczy kilometry i inne bajery. Wężyk służy do podłączenia go do kolektora dolotowego (ew. do rurki idącej do serwa, tam jest taki jakby zaworek na niej - u mnie ma on dwa króćce - jeden idzie do aparatu zapłonowego, drugi jest zaślepiony). MFA mierzy podciśnienie w tej rurce i na tej podstawie oblicza spalanie. Aby uruchomić pozostałe funkcje potrzebujesz jeszcze manetki wycieraczek do obsługi MFA (ma ona specjalne, dodatkowe przyciski), wiązki przewodów od manetki do licznika i czujników temperatury. Poszukaj na forum innych informacji o MFA, może uda się Tobie to odpalić.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
a2j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 16, 2006 15:23
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: a2j » ndz lis 19, 2006 17:16

tak szperam po forum i szukam podobnych problemow i widze ze to nagminny problem z wolnymi obrotami monowtryskow.
doczytalem sie gdzies o resecie komputera czyli odpiecie klemy + od aku.
z ciekawosci zrobilem tak u siebie i o dziwo obroty sa ok czy to przypadek czy naprawde zadzialal ten reset?



Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » ndz lis 19, 2006 17:30

a2j pisze:doczytalem sie gdzies o resecie komputera czyli odpiecie klemy + od aku.
z ciekawosci zrobilem tak u siebie i o dziwo obroty sa ok czy to przypadek czy naprawde zadzialal ten reset?
To nie jest przypadek :)
Po jakimś czasie znowu może być jak dawniej - taki już urok RP.

Licznik kupiłeś z MFA, nie ma on wpływu na działanie wskaźników.


FORD
Fix Or Repair Daily

Awatar użytkownika
a2j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 16, 2006 15:23
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: a2j » sob lis 25, 2006 19:21

Panowie czegos tu nie rozumie. Ja raczej zawsze doszukuje sie przyczyn.

Wyczailem ze reset kompa (odpiecie klemy na 5 min) pomaga mojej maszynie jesli chodzi o wolne obroty. Po nie dlugiej przejazdzce sytuacja sie powtarza i klopoty wracaja.

a wiec: skoro reset kompa pomaga to znaczy ze cos podaje mu jakies bledy.
i teraz pytanie do Was tegich glow tego forum co to moze byc?

- jakis czujnik
- sonda lambda
- itp???

jakie sa wasze propozycje, prosze o pomoc!!!



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 25, 2006 19:26

kolego proponuje ci naprawde cofnac sie kilka strona na forum wszystko tu bylo opisane dokladnie,bedziesz mial co czytac cala noc



Awatar użytkownika
a2j
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 16, 2006 15:23
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: a2j » wt lis 28, 2006 12:53

tak to fakt mnóstwo tematów poruszających temat ale każdy z nich nie daje oczywistej odpowiedzi.

Rozmawiałem dziś z mechanikiem i gazownikiem podpowiedział mi bym sprawdził czy po resecie kompa dzieje się to samo na benzynie, czy po krótkiej przejażdżce spadną obroty,
jeśli nie to znaczy jest zła emulacja sondy w układzie gazowym

* jeszcze jedna podpowiedz by spryskać gumę pod wtryskiem "Starter gaz" spray do kupienia na shell-u by sprawdzić czy tamtędy nie ciągnie lewego powietrza. (powinny zareagować obroty silnika)

Dziś się tym zajmę i dam znać za niedługo jakie są wyniki.

pisze to bo może ktoś skorzysta z Tych rad
Pozdrawiam Adam A2J



Awatar użytkownika
EverFrost
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt paź 28, 2005 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: EverFrost » wt lis 28, 2006 16:28

RP-ek RP-ek i jeszcze raz RP-ek, problem nie do pokonania. Co byś nie robił, to problem obrotów do Ciebie powróci, jak bumerang. Pozdrawiam serdecznie



Awatar użytkownika
czerwus2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czerwus2 » ndz lis 16, 2008 19:56

Witam Wszystkich :))
Jestem posiadaczem mk2 1.3 CL 1991r. mam maly problem ostatnio przeczyściłem w swoim aucie dysze i przepustnice specjalnym środkiem do tego przezanaczonym ,zdemontowalem przewód od filtra powietrza i wszystko elegancko przemylem .... po złożeniu auto oszalało i nabralo bardzo wysokich obrotów..... jedynym wyjsciem z tej sytuacji bylo wkrecenie śróbki od obrotów do samego konca.... co zrobilem źle??? i czy ta śróbka może być wkręcona dokońca??? pomocy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 428 gości