[MK4] Wycięcie katalizatora z 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MK_4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 08, 2006 15:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK4] Wycięcie katalizatora z 1.6

Post autor: MK_4 » ndz lis 19, 2006 12:50

Witam!
Mam takie pytanko czy moge pozbyc sie katalizatora w Golfie 4 1.6 w silniku AKL??
Ostatnio zmieniony ndz lis 19, 2006 12:52 przez MK_4, łącznie zmieniany 1 raz.


"Spokojny kierowca jest w każdym z nas - nie pozwól by Toba kierował"

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 19, 2006 13:02

Jeśli nie jest zatkany, nie brzęczy to po co? Różnica będzie nieodczuwalna, a będą problemy na przeglądzie. Jaki jest przebieg asmochodu i z jakiego powodu chcesz go wycinać?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » ndz lis 19, 2006 13:08

Ostrożnie z tą modyfikacją.
Nie wiem po co chcesz to zrobić i nie znam się dobrze na tym ale efektem będzie chyba głosny sportowy dźwiek.
W moim regionie policja wypowiedziała wojnę takiemu tuningowi. Zatrzymują do kontroli zbyt głosne samochody, zabierają dowody i kieruja na badania techniczne.
W efekcie kierowca taki musi spowrotem wymienic układ wydechowy.

Myslę że lepiej dozbierac troszke kasy i kupić jakis wydech z atestem, który ma fajny dźwięk ale liczba decybeli nie przekracza dopuszczalnej normy.



Awatar użytkownika
MK_4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 08, 2006 15:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MK_4 » ndz lis 19, 2006 13:13

Golf ma przebieg 100 000 km,kolega wycial u siebie w III i chodzi lepiej,a glosny wcale tak bardzo nie jest.Slyszalem ze w tym katalizatorze jest sonda lambda(czy wiecie cos o tym???)
dlatego tez zalozylem taki temacik. Pozdrawiam :)


"Spokojny kierowca jest w każdym z nas - nie pozwól by Toba kierował"

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » ndz lis 19, 2006 13:37

co najgorsze możesz miec dwie sondy, jedna przed katalizatorem i druga za katalizatorem, która w pewnym stopniu służy do sprawdzenia (na podstawie porównania sygnału z pierwszej sondy) działania tego katalizatora. czyli wniosek nasuwa sie taki że na dwóch sondach bedzie taki sam sygnał czyli jednostka odczyta to jako uszkodzony katalizator i nie wiem czy to wyjdzie Ci na korzystne rozwiązanie.

P.S. nie wiem na sto procent czy w tym układzie masz dwie sondy lambda, wypadałoby zajrzeć pod samochód.



wodaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lut 07, 2006 23:16
Lokalizacja: włocławek

Post autor: wodaa » ndz lis 19, 2006 13:52

Lepiej nic nie ruszaj przy katalizatorze . Ja mam golfa IV 1,4 i mam do wymiany kata . Z tego co wiem to golfy IV mają dwie sondy lambda i tu zaczyna sie problem . Chciałem zamienić kata na strumienice ale boje sie że sonda która jest za katalizatorem będzie mi żle odczytywała i pokazywała błąd . Więc lepiej jak nie musisz to nic nie rób .



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 19, 2006 13:59

Ryhoo, Sprawdzałem na schemacie i tam była tylko ejdna sonda (chyba z podgrzewaczem).

MK_4 Moim zdaniem wycinanie katalizatora w benzyniaku przy tym przebiegu jest bez sensu, w niczym nie pomoże. Po wycięciu zmienia się ciśnienie w wydechu (na odcinku, gdzie ejst sonda) i teoretycznie może to powodować zmylenie sondy (mierzy różnicę koncentracji tlenu). Może, ale nie musi. Trzeba by się przekonać na tym konkrtenym przypadku- więc nie polecam. Kup sportowe świece i kable, będziesz miał więcej korzyści niż po wycięciu kata.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » ndz lis 19, 2006 14:24

no to nie wiem ile jest tych sond lambda, ale jedno moge powiedzieć a raczej napisać i to jest moje zdanie, że bawienie sie katalizatorem dla uzyskania raptem 4kW (może 5) mocy więcej to chyba zabawa nie warta zachodu...bo można później żałować.

P.S. tak wogóle to katalizator powstał z myślą taką że bodajże po 100 tyś. km powinien być wymieniany żeby spełniał swoją funkcje w 100%, a zużyty katalizator powinno sie zakopać głęboko w ziemi, bo to z czego sie składa tzn. czym jest wewnątrz powleczony to największy szkodliwy syf z tablicy Mendelejewa...



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » ndz lis 19, 2006 14:43

Ja tez bym na twoim miejscu tego nie robil. Zastanow sie nad tym grubo. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 19, 2006 14:46

wodaa pisze:Z tego co wiem to golfy IV mają dwie sondy lambda i tu zaczyna sie problem
W takim przypadku problem się zacznie i skończy od razu- wyskoczy błąd, motor może przejść w tryb awaryjny.
Słyszałem, że przyszłościowo są planowane rozwiązania (na razie przez jakieś tam komisje unijne od ekologii, więc mogą zostać narzucone prawnie), uniemożliwiające uruchomienie samochodu, gdy zużyje się katalizator.
Może nowocześniesze silniki już mają? AKL był oferowany do 2003 roku. Być może silniki nowszej generacji już mają dwie sondy (powinny mieć).
Pozdrawiam



wodaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lut 07, 2006 23:16
Lokalizacja: włocławek

Post autor: wodaa » ndz lis 19, 2006 15:24

Ja mam golfa z 2001 roku 1.4 i w tym modelu mam 2 sondy . Pewnie masz racje że w razie czego silnik przejdzie w typ pracy awaryjny , ale nie zapominaj że w takim przypadku będzie paliła sie kontrolka , a nie każdy lubi jak przed sobą ma cały czas palącą sie kontrolke oznaczającą błąd silnika .



Awatar użytkownika
artur_golfiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob sie 26, 2006 16:32
Lokalizacja: gg

Post autor: artur_golfiv » ndz lis 19, 2006 15:52

wodaa pisze:Ja mam golfa z 2001 roku 1.4 i w tym modelu mam 2 sondy . Pewnie masz racje że w razie czego silnik przejdzie w typ pracy awaryjny , ale nie zapominaj że w takim przypadku będzie paliła sie kontrolka , a nie każdy lubi jak przed sobą ma cały czas palącą sie kontrolke oznaczającą błąd silnika .
ja 3 miesiace jezdzilem z migajaca i pikajaca kontrolka bledow hamulca (czerwona - na srodku)

po 2000km juz sie przyzwyczailem :)

a po naprawie czujnika abs, gdy kontrolka sie nie zapalala, czulem sie nie swojo ;P

[ Dodano: 19 Lis 2006 14:53 ]
co do Lambdy, to elektryk mi wysmienial ostatnio Sonde, a nie mowil ktora, wiec podejrzewam ze w akl jest jedna



Awatar użytkownika
MK_4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 08, 2006 15:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MK_4 » ndz lis 19, 2006 19:52

Okey. Dzieki Panowie za pomoc, macie racje nie warta skórka za wyprawke,nie bede nic kombinowal z tą sondą. Wielkie dzieki Pozdrawiam :pub:


"Spokojny kierowca jest w każdym z nas - nie pozwól by Toba kierował"

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw lis 23, 2006 11:24

Seru79 pisze:Ostrożnie z tą modyfikacją.
Nie wiem po co chcesz to zrobić i nie znam się dobrze na tym ale efektem będzie chyba głosny sportowy dźwiek.
E, glosny to bedzie jak tlumik wytnie.


Pozdrawiam,
Piotrek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 218 gości