skrócony układ wydechowy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

skrócony układ wydechowy

Post autor: qra » śr lis 15, 2006 13:03

slyszałem ostatnio o skróconym układzie wydechowym, może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć z czym to się je ? wiem tylko tyle ze jak się ma skrócony układ wydechowy to autko nieźle ryczy.

[ Dodano: Czw Lis 16, 2006 12:33 ]
na prawde nikt nie wie? zalezy mi na tej informacji.


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw lis 16, 2006 14:31

hmm.. no ciekawe by to było :P
moze jakichś koni by przybyło od razu :P
a na google nic nie ma :?: :P


Obrazek

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » czw lis 16, 2006 14:32

nic nie ma na google :| przynajmniej nie to czego ja szukam.


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

pablos83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: pablos83 » pt lis 17, 2006 13:57

Gdzieś słyszałem, że skrócenie wydechu (puszczenie go bokiem) dodaje mocy i zmienia się dźwięk. Ale podobno do jakiegoś przedziału może być krótszy, bo poniżej niego sytuacja z mocą się odwraca. Czy jakoś tak. Nie pamiętam dokładnie gdzie czytałem artykuł o tym, bo nie zwróciłem na to szczególnej uwagi.

Jak znajdę, to dam znać.

--
Właśnie mi się przypomniało, że tak samo jest ze średnicą wydechu, też jakiś tam przedział górny i dolny jest. Dodatkowo jeszcze słyszałem o podmianie katalizatora na strumienicę - też dodaje kopa.
Ostatnio zmieniony pt lis 17, 2006 22:48 przez pablos83, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » pt lis 17, 2006 16:01

pablos83 pisze:Jak znajdę, to dam znać.
Tak więc czekam na znak.


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn lis 20, 2006 16:45

pablos83 pisze:Dodatkowo jeszcze słyszałem o podmianie katalizatora na strumienicę - też dodaje kopa.
No tak ... słyszałes....

Ogólnie to temperatura spalin decyduje o głośności wydechu, wiec im wydech będzie krótszy, lub/i spaliny będą miały mniejszy opór, to wydech będzie głośniejszy.
Takie skracanie/udrażnianie ma oczywiście wpływ na moc i moment.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn lis 20, 2006 17:01

Apsik, oczywiśćie pozytywny :?: :D :D

a jak spory/mały?


Obrazek

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » pn lis 20, 2006 17:26

U mnie jest taki skrócony wydech i jakiegoś wielkiego efektu to nie daje, pełni raczej rolę stylistyczną i akustyczną, może tam jakieś małe różnice są, ale naparwdę niewielkie. i jeżeli ma to być zastosowane w aucie na codzień to nie polecam, będzie głośno i poprostu męczy uszy



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn lis 20, 2006 19:36

Quatro7 pisze:Apsik, oczywiśćie pozytywny :?: :D :D
a jak spory/mały?
Jeżeli wydech jest dobrze zrobiony (odpowiedni dobór średnicy) to efekt jest pozytywny.
A efekt jest raczej mały bo kilka KM i Nm, ale kal to mówią: ...ziarnko do ziarnka...

@ barteKKK03 - RACJA!!! :bigok:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » wt lis 21, 2006 13:09

troche mi pomogliscie :P ale i tak zbyt wiele info nie ma ;p


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » wt lis 21, 2006 14:06

qra pisze:slyszałem ostatnio o skróconym układzie wydechowym, może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć z czym to się je
qra pisze:zbyt wiele info nie ma ;p
najprościej tłumacząc to polega to na tym że końcówka wydechu nie jest za autem, a np. z boku przed tylnym kołem, jak np. ma kolega barteKKK03 w swoim G60 - to tzw Side-Pipe
można też zrobic wersję bardziej EXTREME - takie coś widziałem tylko przy uturbionym 16v) - czyli wydech za przednim kołem, powiedzmy pod nogami pasażera, czyli jak dla mnie Extremalny Side-Pipe, bo od turbiny idzie praktycznie kawałek rury z wyprowadzeniem po prawej stronie i tyle.
:bigok:

PS. Wersja extreme to chyba tylko do wyścigów :P


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » wt lis 21, 2006 17:02

Apsik pisze:czyli wydech za przednim kołem, powiedzmy pod nogami pasażera, czyli jak dla mnie Extremalny Side-Pipe
No to jest jest extremalny side-pipe ,prosta rura bez niczego w wyżyłowanym do granic Roverze, hałas jak przy starcie F16, stałem obok niego jak startował.... nie polecam!
Obrazek



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt lis 21, 2006 22:57

A powiedzcie mi czy robiliscie pomiary przed i po zrobieniu wydechu? Apsik i Bartek.
Skrocony wydech i powiekszona srednica daja przyrosty w turbo gdzie sprezarka jest czescia wydechu. W kompresorach trzeba liczyc uklad wydechowy bo mozna popsuc.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » śr lis 22, 2006 01:38

olozwirski pisze:A powiedzcie mi czy robiliscie pomiary przed i po zrobieniu wydechu?
Po modyfikacjach na zaniżonym ciśnieniu paliwa 2,7bar i standardowym wydechu było 214KM, po zwiększeniu ciśnienia do 3,7bar i założeniu wydechu (ale wtedy zamiast łącznika był metalowy KAT) było 234KM ... chyba jakies "drobne" efekty są ?? :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:
W sumie teraz na elastycznym łączniku nie zauważyłem jakichkolwiek spadków mocy ... wciąż pięknie szlifuje opony do 3-jki włącznie.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 41 gości