Właśnie tydzień temu wymieniłem płyn chłodzenia slinika
Zobacz jaki masz zalany (kolor - czerwony, zielony ??). U mnie był zalany zielony - prawdopodobnie EKO 2000, oczywiście autkiem pojechałem do mechanika, ustawione orzewanie na MAX, następnie tam troche postał, żeby temperatura silnika troche spadła, w między czasie kupiłem płyn chłodzący - i tu mowa o kolorkach - jeżeli spojżysz na pojemnik z płynem chłodzącym to masz tam napisane jeki płyn (są dwie możliwości G11 lub G12) - w Golfie 3 raczej G11 będzie
. I taki płyn kupiłem G11 koncentrat + woda destylowana - też był zielony - z Firmy FEBI. G12 jest różowy. Wymiana to nic szczególnego - oczywiście ogrzewanie na MAX, korek wykręcasz, autko do góry, ściągasz osłonę silnika od spodu, popuszczasz wąż od pompy wodnej, wylatuje wszystko, wąż zaciskasz spowotem, osłona na miejsce, zalewasz płyn - powinno wejść ok. 6 litrów (z doświadczenia mój fachman mówi że nigdy tak do końca wszystko nie zleci i robi odpowiednia mieszanke
) autko się nagrzewa do otwarcia termostatu, sprawdzasz poziom - ewentualna dolewka i można jechać
Pozdroooooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V