[Passat B4 1.9 TDI] Problem z hamulcami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Passat B4 1.9 TDI] Problem z hamulcami
Cześć wam mam passata B4 1.9 TDI silnik 1Z Combi bez ABSU wymieniłem dziś klocki + tarcze z przodu i mam problem dalej bo pedał wchodzi w podłogę ale jak jadę i parę razy ponaciskam to robi się twardy i czasem w ogóle nie hamuje zdarzyło mi się tak ze musiałem cisnąć mocno może temu ze świeże tarcze i klocki ale czemu wchodzi w podłogę moim zdaniem powinien brać w połowie gdzieś a nie prawie w samej podłodze co może być tego przyczyną układu nie odpowietrzałem bo przed wymiana miałem to samo co teraz a wcześniej zmieniałem płyn i odpowietrzałem parę razy i nie pomogło myślałem ze może to wina zużytych tarcz i klocków z przodu ale to jednak nie to co wy radzicie sprawdzić??? I jeszcze jedno pytanko urwały mi się te śrubki co się przykręca nią tarcze do piasty ta na gwiazdkę czy nic się nie stanie jak będę śmigał bez nich???
Ostatnio zmieniony pn lis 13, 2006 21:15 przez djmlody, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic sie nie stanie, tarcze w sumie trzymają śruby którymi jest dokręcone koło i to te śruby przenosza całe obciązenia przy hamowaniudjmlody pisze:urwały mi się te śrubki co się przykręca nią tarcze do piasty ta na gwiazdkę czy nic się nie stanie jak będę śmigał bez nich???
koło.
Jakie masz z tyłu hamulce tarczowe czy bębny ?djmlody pisze:czemu wchodzi w podłogę moim zdaniem powinien brać w połowie gdzieś a nie prawie w samej podłodze co może być tego przyczyną układu nie odpowietrzałem bo przed wymiana miałem to samo co teraz a wcześniej zmieniałem płyn i odpowietrzałem parę razy i nie pomogło myślałem ze może to wina zużytych tarcz i klocków z przodu ale to jednak nie to co wy radzicie sprawdzić???
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Z tyłu mam bębny i jak hamuje to z tylu ostro szoruje i ostatnio wyciągałem tylna belkę jak zmieniałem tuleje metalowo gumowe możliwe ze źle ustawiłem korektor ale z tym pedałem miał już problemy przed wyciągnięciem belki wiec nie wiem a czy takie objawy występowały by przy zużytych tylnych okładzinach??? Może raczej coś z pompa się dzieje na odpalonym silniku jak dopompuje to na chwile pedał jest twardszy ale kawałek podjadę albo ruszę i dalej to samo
Vw Passat B4 1.9 TDI Bez ABS
A spróbuj troszke zaciagnąc reczny hamulec , tak żeby bardzo delikatnie juz hamował , ale tyci tyci i wtedy zobacz jak sie zachowuje pedał hamulca , czy dalej bedzie sie zapadał do podłogi czy podniesie sie wyżej , ale przejedx sie kawałek z tak delikatnie zaciagniętym recznym i sprawdzaj co jakis czas hamulec nożny jak sie bedzie zachowywał, czy bedzie jakas poprawa czy dalej tak samo.djmlody pisze:na odpalonym silniku jak dopompuje to na chwile pedał jest twardszy ale kawałek podjadę albo ruszę i dalej to samo
Ten mały test może nam duzo podpowiedzieć.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Sprawdź i napisz czy bedzie hamulec brał wyżej czy dalej sie zapada do podłogi i żeby zachamowac trzeba podpompowywać pedałem .Jak zaciągnę ręczny i naciskam pedał to jest twardy ale jak zaciągam ręczny do końca zaraz będę jechał to sprawdzę to co kolega homsky podpowiada i dam wam znać.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Tak jak myslałem.djmlody pisze:Właśnie wróciłem z testu jak zaciągnę lekko ręczny na 1 – 2 ząbek to hamulce są jak żyletka pedał twardy ale tak jakby nie miał wspomagania ale zatrzymuje samochód elegancko i nie wchodzi w podłogę tylko bierze przy górze
Zciągaj kolego bębny , zobacz jak wygladaja szczeki , jesli są cienkie to wiadomo wymiana. Zobacz jak wyglada bęben , jesli ma rant trzeba by było je lekko przetoczyć, no chyba że sie pokusisz na nowe bębny przy okazji , ale to juz wydatek.
Jesli szczeki sa OK to powodem zapadanie pedału jest niedziałająca samoregulacja szczęk hamulcowych , to tem mechanizm co rozpiera szczeki jak zaciagasz reczny , on powinien tak działac że jak puścisz hamulec nożny to szczeka moze sie tylko cofnąc maks 0,5-1,0mm od bebna, jesli tem mechanizm nie działa (puszcza) to szczeka sie więcej cofa i przy nastepnym depnieciu pedału trzeba napompować sporo płynu do cylinderków żeby szczeki znowu doszły do bebna i zaczeły hamowac, dlatego zapada ci sie pedał. Takze 3 rzeczy do ogladniecia : szczeki , bebny i mechanizm samoregulacji
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Cześć wam dziś rozkręciłem bębny i okładziny mam 3 milimetry dopiero jak szczeki są pół okrągłe to na dole są u mnie zjechane gdzieś na 1 mm ale to przy końcówce a tak są w miarę grube a zjechane są z prawej i lewej strony bęben nie jest bardzo wytarty zauważyłem na cylinderkach ze mam jakieś takie wypuklenia tak zrobione nie wiem czy on mi się tak zużył czy one są do tego żeby szczeki nie wpadały bo to wygląda tak jak by był sklepany kawałek cylinderka o jakieś 2mm a z jednej strony zostawiony taki garbik Ten klinek od samo regulatora siedzi do końca wciśnięty. Na podniesionym samochodzie zaciągnąłem ręczny i łapie dopiero przy ostatnim ząbku na prawe koło a lewego już nie sprawdziłem bo ciemno było. Ale z tego co już zobaczyłem na Inter-Casrs to nowe tez maja te garbiki. Tylko teraz pytanie w która stronę one maja być czy do środka bębna czy na zewnątrz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 233 gości