[MK2] Zwiekszenie dawki paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[MK2] Zwiekszenie dawki paliwa

Post autor: MaSa_Golf » sob lis 11, 2006 22:53

Dzisiaj zwiekszylem odrobine dawke paliwa na pompie, bo dziwne rzeczy sie dzialy na zimnym, mial b. niskie obroty, trzepalo nim jakby bylo malo paliwa albo jakby na 3 gary chodzil, podniesienie obrotow na jalowym pomoglo, tylko ze jak ustawilem tak ze na zimnym bylo ok, to wtedy na cieplym bylo 1100 obr/min, i ciekawi mnie czy i jesli tak to o ile zwiekszy sie spalanie, srubke od dawki przekrecilem o 1/8 obrotu w prawo, nie kopci(tylko na gazowaniu przy wysokich obrotach jak sie dodaje gazu to pusci chmure - ale tak samo bylo przed zwiekszeniem dawki) ale czuc ze jest zwawszy. Nie wiem tylko jak wzrosnie spalanie, do tej pory 100% miasto palil okolo 6 litrow

[ Dodano: Nie Lis 12, 2006 10:07 pm ]
I jak nikt nie wie jak to wplynie na wzrost spalania??;>
Ostatnio zmieniony śr lis 22, 2006 16:54 przez MaSa_Golf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » czw lis 16, 2006 19:27

lepiej chyba jest ustawiać dawkę na ciepłym sliniku.na zimnym zawsze będą niższe obroty bo jest jeszcze gęsty olej.przynajmniej ja tak robilem.

jeśli chodzi o spalanie to nie powinno sie wiele podnieść może nawet spadnie bo silnika ma teraz lżej.jeśli sie podnieśie to mysle że max 0,5 litra na 100km.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt lis 17, 2006 18:24

MaSa_Golf, ja też zwiększałem dawkę ale na ciepłym !! Przy jeżdzie spokojnej 90-110 pali normalnie czyli ok 5-5,5 litra. Ale przy jeżdzie 140-160 km\h pali ok 6 litrów. Wcześniej tyle nie palił ... bo tyle nie wyciągał :bigok:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt lis 17, 2006 22:29

vw_vandal, dawid018 jest ustawialem na zimnym, po to, zeby podkrecic jak najmnije, a zeby to telepanie na zimnym zniknelo (obroty rzedu 500 obr/min, jakby chodzil na 3 gary albo jakby brakowalo paliwa), przekrecilem srubke w prawo o 1/8 obrotu, nie zauwazylem jakiegos drastycznego zwiekszenia spalania jak narazie, a jest wyraznie zwawszy :D szczegolnie powyzej 2,5k obr :D idzie jak burza :D



Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » pt lis 17, 2006 23:34

MaSa_Golf pisze:zeby to telepanie na zimnym zniknelo (obroty rzedu 500 obr/min, jakby chodzil na 3 gary albo jakby brakowalo paliwa)
Miałem ten sam problemn co ty bo tez mam JP i zwiekszenie dawki nic mi nie dało!!
Ja zrobiłem tak:
Przyspieszyłem mu o drobine zapłon i teraz jak go rano pale to juz nawet przyspieszacza nie musze wyciagac i juz nie telepie silnikiem a jak wyciagne mu przyspieszacz to pali jak dziecko jakby miał silnik z 90 stopni ciepła
Zauwazyłem jeszcze taka rzecz ze znacznie lepiej pali(szybciej) jak dodam mu odrobinke gazu pali od strzała.
Zrób tak jak ci napisałem a zapomniesz o swoim problemie.

JA MECZYŁEM SIE Z TYM OD ZESZŁEJ ZIMY I NIKT NIE BYŁ W STANIE MI POMÓC

Mam nadzieje ze pomogłem :bigok:

[ Dodano: 17 Lis 2006 22:41 ]
Zapomniałem dodac ze jesli nie wiesz w która strone ruszyc pompa aby przyspieszyc to rusz w strone silnika, najlepiej zaznacz sobie na obudowie pompy jej terazniejsze ustawienie i rusz ja ok 1mm w strone silnika i po problemie zaufaj dobrze radze


Dodam ze ja u siebie zrobiłem prawie wszystko (wymieniłem swiece,koncówki wtryskiwaczy,sprawdziłem cisnienie na garach)i niby powinien chodzic ale jednak nie.Po przestawieniu pompy jest OK.
Pewnie zauwazyłes ze jak palisz go bez przyspieszacza to mocno zuca silnikiem a jak go wyciagniesz to jest juz lepiej ale dalej czuc ze go telepie - To tylko i wyłacznie wina złego ustawienia pompy(kąta wtrysku)

POZDRO


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob lis 18, 2006 02:49

a która to jest dokładnie śruba od zwiekszania dawki paliwa,bo są chyba ze trzy jak się nie mylę,dwie poziome,jedna od regulacji maksymalnych obrotów(pierwsza od chłodnicy),druga od biegu jałowego a trzecia pionowa z tyłu pompy na sprężynie(z łebkiem na klucz).Tez mam ten problem,ze strasznie mi trzęsie silnikiem jak jest zimny(JP).Czy przekrecenie o 1mm powinno dać efekt w postaci zwiększonych obrotów?Jak ktoś może to na fotce pokazac to będe wdzięczny.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob lis 18, 2006 08:55

kurde też bym troche podciągnął dawke .. bo niby fajnie mieć spalanie 5,2L ale czuć ze zbyt "ekonomicznie" śruba siedzi bo brakuje pazura troszke ...
a jak ustawiać dawke w pompie z podnoszeniem obrotów (dwufunkcyjna) .. bo tam podobno nie reguluje sie ...czy jak... ( a moze to od bioegu jałowego sie nie reguluje ?? )
dołączam do prośby... zeby to na fotce jakiejś pokazać...



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » sob lis 18, 2006 12:59

koledzy nie wiem czy wam to pomoże bo opis jest do pompy z grzybkiem ale z tego co ja wiem to w zwyklych pompach też tak sie zwiększa dawke tylko nie wiem czy we wszystkich.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55717


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pn lis 20, 2006 09:06

ck pisze:a która to jest dokładnie śruba od zwiekszania dawki paliwa,bo są chyba ze trzy jak się nie mylę,dwie poziome,jedna od regulacji maksymalnych obrotów(pierwsza od chłodnicy),druga od biegu jałowego a trzecia pionowa z tyłu pompy na sprężynie(z łebkiem na klucz).
Czyli wyglada na to,że żadna z tych śrub to nie jest od dawki paliwa.Ze zdjęcia wychodzi na to,że jest to inna śruba,choc pompę mam troche inna to taka śruba u mnie tez jest(chodzi o śrubę nr 5 na fotce)
http://www.home.earthlink.net/~rps1976/ ... 410471.jpg
Zrobię tak podkręcę tą śrubą i ewentualnie jak obroty wzrosna to zmniejsze na śrubie od wolnych obrotów.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lis 20, 2006 09:18

śruba 5 jest od dawki. ustawia sie najpierw ją a potem dostraja tą z tyłu pompy na sprężynce


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pn lis 20, 2006 09:58

jeśli chodzi o tą śrubę na spręzynie to kręciłem nią ostatnio i obroty wogóle nie zwiekszały sie,chyba będę musiał kręcić tą pozioma tez od wolnuch obrotów,chyba,ze trzeba kręcić dość długo,a poza tym to przy kreceniu odczuwalny był taki skok i nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak jak powinno



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lis 20, 2006 21:59

taki skok ma być. a jak zaczniesz rozkrecać wszystko to bedziesz musiał potem znaleźć kogoś kto ustawi pompe na stole i potem dostroi w aucie :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » wt lis 21, 2006 08:40

podkręciłem tylko śrubę od dawki o 1/4 obrotu a wolne obroty zmniejszyłem tą drugą śrubą poziomą,a tamtą na spręzynie nie ruszałem.Jeszcze jedno podczas kręcenia w pompie w pewnym momencie coś mi sie zaiskrzyło i silnik zgasł.Mam pytanie co się stało i czy jakis bezpiecznik mógł sie spalić.Auto zapala bez problemu



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt lis 21, 2006 09:56

zahaczyłeś śrubokrętem o przewód zasilania pompy zapewne... zrobiłes zwarcie... w momencei zwarcia pompa zamilkła i zgasło ... tam nie ma innej możliwości nić zewrzeć a tu jestem na 95% pewien ze tak ci sie stało... :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 71 gości