[MK2 TD] Jaki olej ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 10, 2006 00:37

bizak pisze:no ale przy 300tys to chyba lepiej mineral lac, ja jeżdżę na elfie...
A co takiego ciekawego zachodzi w silniku po trzystatysięcznym kilometrze :chytry:
Każdy silnik trzeba rozpatrywać indywidulannie.
Ja bym zalal minerał, kiedy by brał naprawdę dużo oleju. Wolał bym stale dolewać, niż dieselka ;)
niziok pisze:niektórzy do 300kkm brykają na pełnym syntetyku...
więc skoro silnik nie bierze duzo oleju, nie ma znacznych wycieków to po co wbijać mu gwoździa do trumny... to nie jest polonez
:bigok:

A jakby brał ok 0,5 litra na 1 tys km, to nie należy się zabierać do naprawy od dupy strony (tj. zalepienia olejem), lecz od początku: uszczelniacze zaworów, uszczelki jak są wycieki, ostatecznie pierścionki, albo remont (wymiana) motoru. Mineralny moim zdaniem jest ostatecznością. Lać go można przed zbliającym się remontem.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt lis 10, 2006 00:42

a jak ja lałem lotosa mineralnego przed remontem i po to moge teraz zalać syntetyk albo pólsyntetyk??czy nie za bardzo??szczerze powiem ze sie troche boje.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 10, 2006 01:35

dawid018, A co obejmował ten remont? Wymieniłeś uszczelniacze wałow? Jeśli kompletny temont zrobiłeś to zalej półsyntetyk. Po syntetyku jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że gdzieś sie rozszczelni.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt lis 10, 2006 01:41

Grzesiekk1982, remont polegał na wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy.peszta nie wymagala wymiany.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pt lis 10, 2006 15:46

no pewnie i tak, a powiedzcie mi ile iltrow jest na miarce pomiecy min a max, w moim mam wlanego minerala Elfa, nie wiem czy ewentualnie moze zrobic przesiadke na polsyntetyk ?? ale czy wtedy silnik to przezyje :)


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 10, 2006 16:51

dawid018, Jednak zalecał bym półsyntetyk. Szkoda, żeby silnik się rozszczelnił, mogą pojawić się wycieki.
bizak, jeśli masz wlanego i nie robisz jakiegoś remontu, to tak bez powodu nie przechodź na pólsyntetyk.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pt lis 10, 2006 18:24

Grzesiekk1982 pisze:dawid018, Jednak zalecał bym półsyntetyk. Szkoda, żeby silnik się rozszczelnił, mogą pojawić się wycieki.
no właśnie boje sie że nawet na pólsyntetyku mi sie rozszczelni jeśli dotychczas był i jest wlany mineralny


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt lis 10, 2006 20:40

dawid018 pisze:
Grzesiekk1982 pisze:dawid018, Jednak zalecał bym półsyntetyk. Szkoda, żeby silnik się rozszczelnił, mogą pojawić się wycieki.
no właśnie boje sie że nawet na pólsyntetyku mi sie rozszczelni jeśli dotychczas był i jest wlany mineralny
dawid018 nie wiem czy wiesz że półsyntetyk to nie taki półsynetyk jak sobie może myślisz,
to baza mineralna + dodatki syntetyczne do niego nie więcej niż ok. 30%


zobaczcie jaka jest fajan informacja w necie:
Olej półsyntetyczny, choć tańszy, posiada wiele właściwości zbliżonych do oleju syntetycznego, a także może stanowić dobry pomost przy przejściu od oleju mineralnego do syntetycznego.
Ostatnio zmieniony pt lis 10, 2006 20:44 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 10, 2006 20:43

dawid018 pisze:no właśnie boje sie że nawet na pólsyntetyku mi sie rozszczelni jeśli dotychczas był i jest wlany mineralny
No to niestety, pozostaje jezdzić na tym miodku, szkoda tylko turbiny. Musisz rygorystycznie przestrzegać zasad- odpalasz na mrozie, to minutke odczekaj, aż miodek sie rozrzedzi, potem do osiągnięcia 90 stopni- i 2-3 min po tym nie butuj pow 2000 obr.
Kiedyś zrobisz uszczelniacze zaworów, wymienisz wszystkie uszczelniacze wałów, uszczelkę miski, klawiatury i można zalać półsyntetyk (zakłądając, że ciśnienie sprężania będzie OK- tj pierścionki).
Pozdrawiam.



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » sob lis 11, 2006 20:47

Grzesiekk1982 pisze:dawid018, Jednak zalecał bym półsyntetyk. Szkoda, żeby silnik się rozszczelnił, mogą pojawić się wycieki.
bizak, jeśli masz wlanego i nie robisz jakiegoś remontu, to tak bez powodu nie przechodź na pólsyntetyk.
Pozdrawiam.
tez tak myslalem ... dokladnie bedzie trzeba na miodku jezdzic, mam wlanego Elfa, ktos na forum wypowiadal sie ze z rana na tych olejach strasznie klekocze po odpaleniu przez chwile (jest to prawda bo u mnie tez tak jest) i nie wiem czy te oleje elfa sa nie bardzo?? przeciez to dobra firma?


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » sob lis 11, 2006 20:58

problem rozszczelniena to 1 problem...
przy przechodzeniu na olej syntetyczny lub połsyntetyczny z minerała ważniejsza jest kwestia zapchania przewodów olejowych wewnątrz silnika...
po prostu oleje rzadsze mają lepsze wlasciwosci myjące...wypłuczą jakieś syfy i zrobi się zatorek i po ptakach... prawie jak z człowiekiem :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości