[MK3] Optymalna temp.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kasza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:45
Lokalizacja: NYSA
Kontakt:

[MK3] Optymalna temp.

Post autor: kasza » pt lis 10, 2006 00:27

Witam mam pytanie jaka jest optymalna temp silnika nigdy tego nie sprawdzałem a ostatnio mam miedzy 90-100 stopni
czy to dużo?? czy może normalnie??
Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 01:11 przez kasza, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pt lis 10, 2006 00:33

jest ok :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

kasza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:45
Lokalizacja: NYSA
Kontakt:

Post autor: kasza » pt lis 10, 2006 01:58

heh dzieki



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 10, 2006 02:09

kasza, a częściej jest 90, czy 100 stopni?
To dane dla silnika ABS:
Termostat otwiera się przy85 - 105(°C)
Wentylator działa przy
Etap 1 / wentylator 1: 92 - 97(°C)
Etap 2 / wentylator 2: 99 - 105(°C)

Więc, przed 100 stopniami powinien włączyć się pierwszy bieg wentylatora.
Jeśli temperatura w czasie jazdy w trasie nie sięga tych 100 stopni to jest OK :)
Na mieście w korkach to wiadomo, czasem musi...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt lis 10, 2006 10:54

Niby prawidłowa temp. to 90* jednak u wiekszości golfów podchodzi lekko pod 100* :grin: Takze wszystko OK :chytry:



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt lis 10, 2006 11:27

Podłącze się bo zawsze mnie to niepokoiło. Mianowicie u mnie prawie nigdy nie dochodzi do 90 stopni, chyba, że w korku to oczywiście pojedzie aż wentylator się włączy. Temperatura utrzymuje się lekko ponad tą podziałkę z drobnymi kreskami. Dodam że z silnikiem nie mam najmniejszych problemów jest naprawdę super a i spalanie w trasie (głównie tak się przemieszczam) przy ekonomicznej jeżdzie jest. ok. 6l.
Dodam, że jak zrobie sobie wew ciepełko na maxa i nawiew na 2 to tem silnika spada na ostatnią z tych drobnych kresek, ale autko i tak wtedy dop.... la, że aż miło.
Czy to może być problem z czujnikiem tem.



Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Post autor: pietrekbyd » pt lis 10, 2006 11:33

to tematu ciag dalszy ja mam to samo co kristo [mk3] 1.8 AAM czy to moze cos z termostatem ogrzewanie jest super przy tej temp.?a w korkach to wiadomo do 90 dochodzi przy dluzszym staniu czy ten typ tak ma czy cos jest nie tak



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pt lis 10, 2006 11:39

temp zawsze i wszędzie ma być 90*C odstępstwem jest sterczenie w korku , katowanie wozu i duże obciązenie-temp wówczas ma prawo i powinna wzrastać a odnośnie braku 90* to wine przeważnie ponosi termostat (do wymiany) a następstwem jest wyższe spalanie i inne ciekawe zjawiska związane z niedogrzaniem :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

ostryb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr lut 01, 2006 23:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ostryb » pt lis 10, 2006 11:41

kristo, jesli chodzi o ten silnik to wydaje mi sie ze masz uszkodzony termostat. Na trasie 80 stopni łapie po przejechaniu 4-5km, a 90 osiągniesz po dłuższym dystanise. W mieście natomiast nastepuje to o wiele szybciej i 90-95 stopni mozesz miec juz po paru minutach.



kasza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:45
Lokalizacja: NYSA
Kontakt:

Post autor: kasza » pt lis 10, 2006 12:24

ostryb pisze:kristo, jesli chodzi o ten silnik to wydaje mi sie ze masz uszkodzony termostat. Na trasie 80 stopni łapie po przejechaniu 4-5km, a 90 osiągniesz po dłuższym dystanise. W mieście natomiast nastepuje to o wiele szybciej i 90-95 stopni mozesz miec juz po paru minutach.
no i dokladnie tak mam po 6km mam juz miedzy 90-100 stopni a termostat wymieniony?wiec w sumie nie wiem czy do dobrze czy nie?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 10, 2006 16:57

kasza pisze:no i dokladnie tak mam po 6km mam juz miedzy 90-100 stopni a termostat wymieniony?wiec w sumie nie wiem czy do dobrze czy nie?
To się nie przejmuj, nic się nie dzieje. A jakiej firmy ten termostat masz? Czasem te tańsze działają lekko inaczej ;)
Pozdrawiam.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » pt lis 10, 2006 17:45

czy niższa temp to zawsze wina termostatu? mi tez teraz nie dociaga poza miastem do 90a latem zawsze podciagało gdziekolwiek jeździłem. może palnę glupote ale może na to miec wplyw np inny grill przed chłodnica jak jest w GTI(tylko 2 żebra czyli bardziej przepustowy)?



kasza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:45
Lokalizacja: NYSA
Kontakt:

Post autor: kasza » pt lis 10, 2006 18:03

Grzesiekk1982 pisze:
kasza pisze:no i dokladnie tak mam po 6km mam juz miedzy 90-100 stopni a termostat wymieniony?wiec w sumie nie wiem czy do dobrze czy nie?
To się nie przejmuj, nic się nie dzieje. A jakiej firmy ten termostat masz? Czasem te tańsze działają lekko inaczej ;)
Pozdrawiam.
niestety nie mam pojecia wiem z emial pomarańczowo niebieskie opakowanie:):):):)



Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » pt lis 10, 2006 18:31

U mnie jak było ciepło to szybko nagrzewał sieę do 90 st i tak trzymał. Teraz jak zrobiło się człodniej za nic nie mogę go zagrzać. nawet po przejechaniu 40 km jest max 80 st. Jak stoje temperatura rośnie a tylko rusze to spada. Czy to wina termostatu???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości