[Vento] moc + lambda = moje boje (cd...)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

[Vento] moc + lambda = moje boje (cd...)

Post autor: vw_vw » śr lis 08, 2006 01:04

Witam Was

w akcie desperacji chciałbym połączyć moje dwa wątki nękającego mnie problemu (z góry przepraszam moderatorów z takie łączenie ale nie mam jak "odgrzać" palącego mnie tematu)

Proszę zapoznać się z tymi oto wątkami:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68610
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=71290

Bardzo ale to bardzo chciałbym rozwiązać ten problem



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr lis 08, 2006 01:18

Co do pierwszego tematu, teoretycznie uszkodzona sonda nie powinna zamulac tak bardzo auta, ale skoro masz ja walnieta to musi byc to, ja ostatnio tez u siebie wymienialem i polecam ci tylko orginalna z Boscha, ktora kosztuje nie cale 300 zl, najlepiej ze starej odczytac numer i wg niego zakupic nowa, mozesz oczywiscie kupic tansza ale odradzam bo po pierwsze moze szybko sie popsuc albo nawet nowa moze byc juz walnieta, albo zle bedzie odczytywac dawke, jak kiedys sie dowiedzialem to te tansze sa czujnika temperatury i w zasadzie wogole nie badaja zawartosci tlenu, zreszta wystarczy popatrzec na roznice wielkosci po miedzy orginalna a taka z allegro za 60 zł. tylko po wymianie nie zapomni zrobic reseta kompa. Moim zdaniem moze byc jeszcze jedna przyczyna niskich osiagow, a mianowicie instalacja gazowa a dokladniej mikser, musi byc zalozony rozmiaru minimum 36 mm, bo jak bedziesz mial mniejszy to dostaje mniej powietrza a tym samym ma mniejsza mieszanke i dzieki temu auto nie ma mocy, ale ja raczej stawiam na sonde :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » śr lis 08, 2006 01:21

a sonde wymieniłeś już czy nie



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr lis 08, 2006 01:21

A co do sondy ktora ci doradzili dwuprzewodowa to rozni sie tylko tym ze ma oprocz kabelka sygnalowego kabelek do masy, cztero przewodowe maja do tego jeszcze dwa kabelki do grzalki ktora sie znajduje w sondzie, najpierw mialem u siebie sonde czteroprzewodowa z nie podpieta grzalka i auto wogole nie chodzilo takze radze tylko orginal


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

Post autor: vw_vw » śr lis 08, 2006 01:27

sonda jeszcze nie wymieniona,

maro, a czy w takim razie taka dwu-przewodówka może być użyta zamiast jednoprzewodowej ?



Awatar użytkownika
slawek_w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob paź 08, 2005 23:41
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: slawek_w » śr lis 08, 2006 01:30

Przeważnie prostym sposobem na sprawdzenie jej jest odpięcie jej na jakiś czas i sprawdzić czy są poprawy a jeszcze jeśli ty kupiłeś auto już takie słabe może ktoś przed tobą zmieniał skrzynie biegów i jest nie do tego silnika



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr lis 08, 2006 01:33

Jak wyzej napisalem odradzam, bo normalnie jak auto ma orginalna sonde dwuprzewodowa to kabelek z masy od sondy idzie chyba nie wiem na 100% do kompa razem z sygnalowym, a tak bys musial podpiac go bezposrednio do masy, jak pisalem mialem u siebie cztero i tez wlasnie mase z niej podpiolem bezposrednio na mase a grzalki to wogole nie podpinalem i wogole nie chodzila, naprawde z tym nie warto oszczedzac to jest bardzo wazne urzadzenie bo dzieki niemu jest dobierana dawka paliwa po za tym kupujesz raz na jakies 150 tys km

[ Dodano: Sro Lis 08, 2006 00:35 ]
Jeszcze powiem ci tak ze ja po zmianie silnka wszystko chodzilo ladnie ale po podlaczeniu instalacji wszystko zaczelo sie sypac, auto stalo sie mulowate, sonda siadla i do tego jeszcze musze wymienic czujnik temperatury, i tu mam pytanko czy moze on powodowac mulenie


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

Post autor: vw_vw » śr lis 08, 2006 01:36

maro masz rację - kiczu nie ma co kupować ale jak zerkniesz na fotkę w temacie z sondą to zobaczysz na niej napis "Japan" czyli ktoś ją wymieniał i to dawno sądząc po rdzy

Dodano: Sro Lis 08, 2006 00:38
maro, czujnik też ma ogromny wpływ na paramerty - dzięki niemu komp również obliczy Ci jaką autko ma dostać mieszankę (zbyt uboga lub za bogata i wiesz czym to grozi :grin: )



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr lis 08, 2006 01:43

Kiedys jak mialem 1.4 to tez mialem problem z sonda i kupilem taka za 70 zł, po dwoch tygodniach kupilem orginalna z boscha za 350, a u ciebie nie masz sie czym przejmowac to na pewno sonda powodzenia :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

Post autor: vw_vw » śr lis 08, 2006 11:44

a mixerek ma znaczenie jak jeżdżę na benzynce? chyba nie? :chytry:
Swoją drogą muszę założyć wątek o miom LPG bo to też może być dłuuuuuuga historia :bigok:



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr lis 08, 2006 14:18

Mikser ma bardzo duze znaczenie przy PB, jest montowany na wtrysku, i im mniejsza jego srednica tym mniej trafia powietrza, do skladu mieszanki na pb jak i na lpg, a tu juz logiczne rozumowanie mniej powietrza rowna sie mniej benzyny (lpg) do mieszanki tym samym powstaje mniejsza moc ze spalenia mieszanki, oczywiscie silnik i tak dostanie tyle pb jak by tego miksera nie bylo ale wtedy bedzie zalewac silnik bo nie da rady przepalic z tak mala iloscia powietrza. nie wiem czy zrozumiales to co napisalem ale tak jest


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 08, 2006 18:42

maro pisze:oczywiscie silnik i tak dostanie tyle pb jak by tego miksera nie bylo ale wtedy bedzie zalewac silnik bo nie da rady przepalic z tak mala iloscia powietrza. nie wiem czy zrozumiales to co napisalem ale tak jest
włacze się bo nie tak jest. Silnik z wtryskiem mierzy ile powietrza dostaje oraz sondą lambda mierzy czy spaliny nie sa za bogate i do tego dostosowuje ilość paliwa w mieszance. Czyli mniej powietrza z powodu mixera oznacza mniej mieszanki i słabszy silnik, ale nie oznacza zbyt bogatej mieszanki.
A sonda ma być taka jak ma być . w ABS niema kabla masowego od sondy podłączanego do komputera. Więc masę należy podłączyć do masy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

Post autor: vw_vw » śr lis 08, 2006 19:40

przypomnę po krótce, że na Pb osiągi są kiepskie (19-20sek do 100km/h) a na gazie nawet nie sprawdzałem ale obstawiam wynik ok 23sek (postaram się to sprawdzić)

qrcze dalej nie kumam o co chodzi z mikserem przy benzynie :goof: W którym miejscu go szukać? Zawsze myślałem że mixer ma zastosowanie tylko przy jeździe na LPG.
Jaki zakres pracy ma sonda w moim silniku - od 0 do 1V ?

Paweł Marek - wspomniałeś po podłączeniu przewodu masowego do masy auta - czyli można używać sondy dwuprzewodowej zamiast jednoprzewodowej i jej działanie będzie identyczne?

Może dziś nagram filmik jak przyśpiesza moje auto - będzie pewnie co opisywać :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 08, 2006 19:49

vw_vw pisze:Paweł Marek - wspomniałeś po podłączeniu przewodu masowego do masy auta - czyli można używać sondy dwuprzewodowej zamiast jednoprzewodowej i jej działanie będzie identyczne?
tak albo prawie tak czyli wystarczająco dobre, ale jednak uważam że lepiej kupić firmowy wyrób dedykowany, mimo że kosztuje 3-4 razy wiecej - od Boscha lub NGK
vw_vw pisze:Jaki zakres pracy ma sonda w moim silniku - od 0 do 1V ?
tak
vw_vw pisze:W którym miejscu go szukać?
mixer czyli mieszalnik gdzie gaz miesza się z powietrzem, jest tam gdzie dochodzi wąż z gazem do dolotu silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 311 gości