[mk2 TD] 170 km/h tylko na V-Power Diesel

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Keb@
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 06, 2006 20:21
Lokalizacja: Skępe

[mk2 TD] 170 km/h tylko na V-Power Diesel

Post autor: Keb@ » wt lis 07, 2006 16:58

Witam.

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że nie mam jeszcze żadnego samochodu. Temat jest o mk2 1.6 TD mojego wujka. (Jak zrobie prawko to chce mi go sprzedać :hmm: )

Wracając do tematu. Jest to moja czysta ciekawość.
Po wlaniu zwykłego "ON-a" maksymalnie poleci 145 km/h. Gdy wleje się w niego tylko Shell V-Power Diesel to poleci troszke ponad 170 km/h. Czemu tak się dzieje?
Nawet nie wiem jaka jest wersja silnika. Z tego co mi wiadomo to buda z '92 (mniemam, że jedna z ostatnich) a silnik jest z '94. Nie znam parametrów tego silnika w ogóle - co zrobić, żeby się o nich dowiedzieć? Czy jest na silniku gdzieś napisana wersja?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt lis 07, 2006 17:08

To ten niby zwykły ON to musiało być jakieś straszne dziadostwo bo w moim aucie nie ma znaczenia czy V-power czy zwykły - jedzie tak samo z tym ze ten zwykły ze sprawdzonego źródła.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt lis 07, 2006 20:21

jakie dziadostwo a nie olej miales w baku. wersja silnika powinna byc na nalepce gdzies w aucie.nie wiem gdzie takie wlepki ma mk2.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

530XF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 21:49
Lokalizacja: Łódż

Post autor: 530XF » wt lis 07, 2006 21:45

Witam tak samo jak przedmówcy napisali zgadzam się z tym ze niema zbytnio różnicy pomiędzy zwykłym ON a V-Power troszkę lepiej jeździ się na redbulu.
A co do Typu Silnika to pierwsze dwie lub trzy litery NR. Silnika .
Resztę informacji na temat danych znajdziesz
TUTAJ
http://vwgolf.pl/silniki_VW.html



Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » wt lis 07, 2006 21:57

Sprawdź Kolegi jaki masz silniczek i napisz nam bo juz sobie narobilem nadzieii, ze jak do mojego wleje ten ON z Shela to i ja bede wyciągal 170 km/h :P


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt lis 07, 2006 22:05

SouleR pisze:wersja silnika powinna byc na nalepce gdzies w aucie.nie wiem gdzie takie wlepki ma mk2.
jeśli nie miał robionego swapu to w bagazniku na pasie tylnym jest nalepka z nr silnika :))
Lub na bloku silnika pod pompą !!!

W przypadku Mk2 to 2 pierwsze literki :D
Keb@ pisze:Po wlaniu zwykłego "ON-a" maksymalnie poleci 145 km/h. Gdy wleje się w niego tylko Shell V-Power Diesel to poleci troszke ponad 170 km/h. Czemu tak się dzieje?
145 to moj JP (1.6D) by poleciał !! Wiem bo sam leciałem nim 140 :) A ja narazie Moim 70Ps TD to nie jechałem wiecej bo nie było gdzie :P




Ile kosztuje 1l tego V-Powera ?????


Ja do mojego leje tylko BP Ultimate Diesel !!!! I tankuje tylko na BP !!! chyba ze nie dojade to w ostateczności gdzieś tam:P Ale to bardzo bardzo rzadko prkatycznie wogole !!



Keb@
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 06, 2006 20:21
Lokalizacja: Skępe

Post autor: Keb@ » wt lis 07, 2006 22:06

Ale taki "problem" występuje już długo...Bardzo długo...Około 8-10 lat...Albo nawet jak ten silniczek został zamontowany to już tak było...

Olaf ==> To jeszcze nie mój silniczek :P Zapewne sprzawdze numer silnika przed świętami, bo golfik jest terasz dosyć daleko...


Pesymista jest dobrze poinformowanym optymistą.
Wszystkie sprawy szlag trafia jednocześnie.

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » wt lis 07, 2006 22:41

Tekst miesiaca po prostu :D
juz nie raz przerozne instytucje np. adac czy pisma motoryzacyjne robily testy porownawcze tego typu paliw i zawsze wychodzilo to samo - praktycznie zadnej roznicy poza cena,
powiem wiecej, ludzie ktorzy leja do swoich aut paliwo np. 98 gdzie powinno jezdzic na 95 tez robia zle bo przez to moga nawet sobie pogorszyc osiagi a nie polepszyc (za duzo by pisac zeby wytlumaczyc, ciekawi niech poszukaja w necie)
wystarczy lac dobrej jakosci paliwo i wszystko bedzie git, ja nie rozumiem takiego czegos
paliwo i tak drogie to po co jeszcze przeplacac tymbardziej dziwi mnie takie postepowanie przy juz wiekowych pojazdach



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lis 08, 2006 01:16

moto_psycho pisze:wystarczy lac dobrej jakosci paliwo i wszystko bedzie git, ja nie rozumiem takiego czegos
paliwo i tak drogie to po co jeszcze przeplacac tymbardziej dziwi mnie takie postepowanie przy juz wiekowych pojazdach
No tak, ale nie zawsze wiadomo co lejesz, nawet na stacji w ktorej tankujesz od 5 lat, nagle moze pojawic sie cos bardzo dziwnego - wystarczy ze zmieni sie obsluga czy wlasciciel. Te drozsze paliwa rzadziej sa mieszane z 'dodatkami' :) Wieksze ryzyko i mniejszy zysk (mniej sprzedaje sie tego drozszego, poza tym to drozsze czesciej jest tankowane do nowych fur gdzie silniki sa znacznie delikatniejsze i wszelkie dodatki szybko wychodza). Jest jeszcze jedna sprawa - widziales jak zapchany taka lepka mazia moze byc kolektor dolotowy? Tak ze powietrze ledwo sie przeciska. Takze w wielu innych miejscach odkladaja sie rozne nagary, osady i mazie. To wszystko pochodzi z zanieczyszczen znajdujacych sie w paliwie, nawet tym nieoszukiwanym. Paliwa typu Ultimate sa znacznie dokladniej oczyszczane. Ja z tego powodu kupuje Ultimate Diesel. Jest ok. 10 gr. drozsze od zwyklego (zauwaz ze paliwo stanialo o 30-40gr w stosunku do poczatku wakacji), czyli srednio na tankowaniu 50l place wiecej o 5zl. Jezeli tankuje 2 razy w miesiacu, to kosztuje mnie to drozsze paliwo 10zl. miesiecznie. Znacznie wiecej wydaje na myjnie czy samochodowe gadzety, a silnik - ma szanse byc czystszy (zreszta to glowna reklama tego paliwa - czysty silnik) - duzo czystszy czy chocby troszke. Roznicy w mocy silnika nie zauwazylem, natomiast jest nieznacznie cichszy. Paliwa typu Ultimate czy V Power maja wyzsza liczbe cetanowa. Byc moze silnik autora tematu jest tak zle ustawiony (zawory, kat poczatku wtrysku?) ze na zwyklym ON nie osiaga mocy nominalnej a przy V Power zaplon nastepuje wczesniej co daje mu 'kopa'. Ale fakt - sprawa dziwna.

[ Dodano: 08 Lis 2006 00:23 ]
moto_psycho pisze:juz nie raz przerozne instytucje np. adac czy pisma motoryzacyjne robily testy porownawcze tego typu paliw i zawsze wychodzilo to samo
Poszukaj tych testow - zobaczysz ze jest tyle samo 'nie dziala' jak i 'doskonale dziala'. Tak samo mozesz znalezc testy powaznych automobilklubow (Wrocław, Olsztyn) z ktorych wynika ze magnetyzery doskonale dzialaja, jak i testy z ktorych wynika ze 'nie dzialaja'. Podobnie mozna znalezc testy ze HT w P4 jest super jak i testy ze jest do d... ;) itd....



Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » śr lis 08, 2006 02:09

u mnie jak do tej pory najlepiej Golfina leciala na czystym opale bo wyciagnalem na autostradzie 190 no wlasciwie to jakies 193 km/h ;) Na ON leci max 185. Za to niczego sobie tez smiga na rzepaku. Nie mam instalacji wiec przewaznie leje stosunek 2/3 (w lato w upalne dni lalem nawet 3/4 i wiecej) kochanego biopaliwka i 1/3 opalu albo ON i wlasciwie to bardzo dziwne ale wydaje mi sie ze Golfik lepiej zbiera sie na 5`tce za to minimalnie gorzej przyspiesza od 0-100km/h. Niestety zima szybko sie zbliza i znowu trzeba zaczac lac czysty ON :( albo opal :]



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 08, 2006 08:12

Ja kiedy tez zauważyłem ze na paliwie bardziej zasiarczonym- taki jest np. opał samochód lepiej chodzi.. W TVN Turbo było ze silniki nowe musza miec nowe paliwa ale tylko ze względu na układ wtryskowy, stare czyli D i TD lepiej wolą starsze paliwa ponoć resztki siarki smaruja w nich pompe i dlatego nan nowych paliwach nie bedą w stanie zrobic takich przebiegów- Ciekawe. Liczna centanowa im wyzsza tym spokojniejsze spalanie ropki - wolniej rozchodzi sie płomien, ale za duza powoduje mniejsza moc, za mała wiekrza moc ale twardsza praca. Dlatego innym na opale wydaje się ze jest lepiej- i mają racje :hmm: Ale to znoszą tylko D i TD



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr lis 08, 2006 11:42

z LC jest tak że im wyższa tym większa zdolność do samozapłonu ON (wszyscy użytkownicy grzechotników to wiedzą :bigok: ) a wykres LC w zależności od mocy jakiegokolwiek silnika wygląda podobnie do wykresu mom obr wraz ze wzrostem LC rośnie troche moc ale do pewnej granicy i dalsze dożucanie cetanów już nic nie powoduje
Paliwa z wysoką liczbą cetanową lepiej i czyściej się spalają , łatwiej jest odpalić grzechotnika na mrozie mając LC55 niż LC 40.
PinkFloyd pisze: Liczna centanowa im wyzsza tym spokojniejsze spalanie ropki - wolniej rozchodzi sie płomien, ale za duza powoduje mniejsza moc, za mała wiekrza moc ale twardsza praca.
tego nie zrozumiałem wogle :bajer:
odnośnie siarki w ON to ma się jakoś do smarowanie układu ale obecna oliwa nie ustępuje pod tym wględem starszej z przed 10 lat a dodatkowo obecne paliwo pozostawia mniej cząstek po spalaniu .


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

danielvw1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:23
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: danielvw1 » pt lis 10, 2006 23:39

Ja mam takiego golfa w 1.6TD-Bardzo fajny i dynamiczny silnik jak na początek-jestem z niego jak najbardziej zadowolony.Testowałem go w niemczech na autostradzie-jego max to 165km/h.Więc dziwie się czemu piszesz że max tego TD to 145km/h!!A na innych specyfikach nie widze żadnej różnicy jeśli chodzi o V-Power ON.


MEINE MK2 ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80385&postdays=0&postorder=asc&start=0
Neue Cabrio--->http://www.audi80.pl/audi-cabrio-20e-115km-malopolska-vt31302.htm#332098
[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości