[MK2] Pytanie o przegub

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

[MK2] Pytanie o przegub

Post autor: piter13 » śr lis 08, 2006 02:34

witam ,takie pytanie mam czy musze wyjmowac przegub aby wymienic samą gume bo sie przetarła? z góry dzieki :bajer:
Ostatnio zmieniony śr lis 08, 2006 02:53 przez piter13, łącznie zmieniany 1 raz.



tomala2301
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
Kontakt:

Post autor: tomala2301 » śr lis 08, 2006 07:12

Tak jak chcesz wymienić gume to musisz ściagnąć przegub z półosi. Chociaż mam taki przyrząd do zakładania osłon bez demontażu przegubu ale to jest przeznaczony do aut francuskich i są specjalne osłony ale nigdy nie testowałem tego kupiłem i leży na półce. W golfie jest prosto ściągnąć przegub. Pozdrawiam



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » śr lis 08, 2006 07:34

a jak sciagnac ten przegub bo jeszcze nigdy nie wyciagałem ,jakies narzedzia specjalne potrzebne?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lis 08, 2006 07:54

Nie trzeba wyjmować całego przegubu z samochodu - musisz go tylko rozłączyć od półosi.
Ostatnio wymieniałem osłonę, robisz tak:
-podnosisz samochód i zabezpieczasz (jakies stojaki, albo ja opuściłem go na deski od kanału - był podparty jednocześnie deskami i lewarkiem)
-zdejmujesz koło
-odkręcasz śrubę trzymającą sworzeń w zwrotnicy - klucz nr 17. Śruba ta z drugiej strony ma nakrętkę - więc potrzebujesz dwóch kluczy 17. Od razu mówię, że jeden z tych kluczy to musi być jakiś porządny, najlepiej nasadowy sześciokątny, bo inaczej można rozwalić łeb śruby i wtedy będzie problem... Nie wiem, jak będzie u Ciebie, ale u mnie łatwiej było na początek ruszyć tę nakrętkę, gdy ją ruszysz dopiero wtedy zakładasz drugi klucz na śrubę i już wtedy powinno pójść w miarę lekko. Acha - ta nakrętka to jest nakrętka samozabezpieczająca się - nie można jej wymienić na dowolną nakrętkę. Podobnie, jeżeli chciałbyś wymienić tę śrubę - to o ilę pamiętam, też jest jakaś klasowa śruba. Po co miałbyć je wymieniać? - bo jeżeli uszkodzisz łeb podczas odkręcania, to najlepiej od razu idź na szrot po nowe, z całymi łbami, żeby któś za kilkalat znowy mógł to odkręcić.
Tu msz zdjęcie, gdzie jest ta śruba (poniżej przegubu, poziomo wkręcona)


Obrazek

- dalej zbijasz wachacz w dól, tak, żeby odłączył się od zwrotnicy
- ja odkręciłem jeszcze drążek od zwrotnicy, żeby łatwiej było mi rozłączyć półoś (dobry klucz, chyba nr19)
- zdejmujesz starą osłonę przegubu (odpinasz te opaski, zsuwasz ją na oś)
- ciągniesz kolumne McPersona tak , aby półoś wyszła. Dobrze by było, żeby ktoś w tym samym czasie ciągnął półoś w drugą stronę Ale uważaj - na osi, koło przegubu założone są dwie podkładki z tworzywa - nie zgub ich, w razie jak wypadną, trzeba je założyć tak, jak były
- zdjemujesz osłonę z rozłączonej półosi, zakładasz nową, czyścisz czystą szmatką przegub ze smaru, dajesz nowy smar (chyba 50g), smar grafitowy
- składasz wszystko w odwrotnej kolejności.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 206 gości