[mk3] silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemodtr83jw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 25, 2006 21:20
Lokalizacja: dolnoslaskie

[mk3] silnik

Post autor: przemodtr83jw » pn lis 06, 2006 21:01

witam mam pytanie chcem wymienic uszczelke pod glowica bo cieknie troche olej czy trzeba planowac glowice? :smoke:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk3] silnik

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 00:05

przemodtr83jw pisze:witam mam pytanie chcem wymienic uszczelke pod glowica bo cieknie troche olej czy trzeba planowac glowice? :smoke:
jak tylko Ci cieknie a nie przegrzałeś silnika i nie poszla Ci woda
to nie musisz nic z głowicą robić, tylko dobrze zgodnie z zasadami dokręcaj
głowice z nową uszczleką
aha kup dobrej porządnej jakości uszczelkę nie jakiś szajs !



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 07, 2006 00:18

przemodtr83jw pisze:witam mam pytanie chcem wymienic uszczelke pod glowica bo cieknie troche olej czy trzeba planowac glowice?
A gdzie cieknie? po tym co piszesz, mam wrażenie ze na zewnątrz?



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » wt lis 07, 2006 00:26

ja uwazam ze delikatnie szlifierz moze ją "liznąć" tak dla pewnosci no i ajk kolega pisal uszczelka dobrej jakosci :) i dokrecac wg zasady :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 00:48

tomcio666 pisze:
przemodtr83jw pisze:czy trzeba planowac glowice?
to trzeba sprawdzić czy nie jest krzywa płaszczyzna, czasami trzeba planować czasami nie trzeba, nie wiem czy u ciebie ale u mnie np trzeba kupić także nowe śruby głowicy.
fakt śruby oczywiście zaleca sie przy kazdorazowej "grzebaninie" w glowicy zminiać
a jak nie to nie, myślę że silnik wielkiego wycieku nie ma, więc szlif głowicy
może być nadgorliwy, ale w sumie napewno nie zaszkodzi albo conajmniej dać sprawdzić
jej płaszczynę
a jak chce niech kupi dobrą uszczelkę, jeśli wyciek jest niewielki, to po wymianie
uszczelki dobrze raz dokręci, ale tylko odpowiednim kluczem dynamometrycznym
i odpowiednią siłą, i za jakieś 300-500km ponownie, dokręci i myślę że będzie OK
ale to wszystko z głową jeśli zostanie przy stary szpilach żeby nie pourywać ...



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » wt lis 07, 2006 00:48

Jeśli nie ma oznak uszkodzeń ani odkształceń to papier ścerny na szybę przejechać głowicę pare razy blok i będzie OK. Tak jak pisał tomcio zwróć uwagę na długość śrub, za każdym razem jak się dociąga głowicę śruby się wydłużają.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 00:53

ADi997 pisze:ak jak pisał tomcio zwróć uwagę na długość śrub, za każdym razem jak się dociąga głowicę śruby się wydłużają.
to też prawda, ale ręką tego nie zbierze tyle żeby od razu kupować nowe śruby
a tez i z tego powodu nie zawsze sie kupuje poprostu tamte stare są już "zmęczone"
dodam co jeszcze uszczelki pod głowice tez są na każdy "szlif" są wcięcia takie karby w niej 1,2, lub 3 :okej:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 07, 2006 01:01

Dokręcanie dla silnika ABS:
Etap 1. 40 (Nm)
Etap 2. 60(Nm)
Etap 3. 90(°)
Etap 4. 90(°)
Kolejność śrub znasz????
Jeśli nie, to wkleję rysunek.

UPDATE
Już wkleiłem

Obrazek
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt gru 01, 2006 16:55 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 2 razy.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 01:24

Grzesiekk1982 pisze:Kolejność śrub znasz????
Jeśli nie, to wkleję rysunek.
wklej wklej niech będzie, też gdzieś mam w książkach ...
ja już robie na pamięć ;-), to dosyć proste do zapamiętania :-)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 07, 2006 01:34

RobertP pisze:wklej wklej niech będzie, też gdzieś mam w książkach ...
Za chwilkę będzie- dodam do posta powyżej (przez edycję), coby razem było :)



Awatar użytkownika
adekGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn lis 06, 2006 14:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: adekGTI » wt lis 07, 2006 01:42

W dieslu lepiej szlifować nawet jak się wydaje, ze nie ma takiej potrzeby. a w bęzynie wystarczy przyłożyć lustro i zobaczyć czy równo dolega. dobra uszczelka jak najbardziej wskazana (nigdy nie korkowa, a widziałem juz takie naszej krajowej produkcji :rotfl: )



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 07, 2006 01:47

adekGTI pisze:dobra uszczelka jak najbardziej wskazana (nigdy nie korkowa, a widziałem juz takie naszej krajowej produkcji :rotfl: )
napisałeś korkowa ? kurcze jakoś nie pamiętam i nie zauważyłem z korka
uszczelkę pod głowicą
tą pod pokrywą klawiatury owszem ale pod głowica raczej chyba nigdy ... :bajer:



przemodtr83jw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 25, 2006 21:20
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: przemodtr83jw » wt lis 07, 2006 20:49

dzieki za pomoc kunkciki dla was :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości