[MK3 TDI] Na czym polega Pxxx Styl Jazdy?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skubip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:17
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

[MK3 TDI] Na czym polega Pxxx Styl Jazdy?

Post autor: skubip » pt lis 03, 2006 23:18

wyczytalem na forum kilka punktow jak dabc o tdi i jeden z nich mowi

...Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.

czyli jak najleiej jezdzic i zmnieniac biegi w TDI

"Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii"
--->>> skad wiadomo ze takie cos sie nazbieralo w naszym aucie i jak sie tego pozbyc jezeli jest??
Ostatnio zmieniony sob lis 04, 2006 00:08 przez skubip, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lis 03, 2006 23:25

to znaczy unikac dziadkowego stylu jazdy czyli krecic go do ok 2.5 tys a co jakis czas pociagnac az do 3 - 4 tys

oczywiscie robic to tylko i wylacznie na rozgrzanym silniku

po ostrej przygazowce nie gasic odrazu auta tylko dac turbinie wychamowac przez jakis czas

to tyle chyba :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
skubip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:17
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: skubip » pt lis 03, 2006 23:32

ale czy jazda od 1 -2,5 tys obratow szkodzi silnikowi czy lepiej go czymac na wyzszych obrotach, przeciez tdi ma dobra dynamike silnika i bardzo ladnie zbiera sie nawet z 1,5 tys obrotów



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob lis 04, 2006 01:55

nie no ok mozesz tak jezdzic tylko nie non stop
trzeba TDIka czasem przegonic i to porzadnie :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob lis 04, 2006 14:19

skubip, nie martw sie w AHU nie ma kierownic wiec sie nie zapieka.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

[MK4] ALH TDI czy ma kierownice???

Post autor: PinkFloyd » sob lis 04, 2006 15:29

Mam pytanko czy silnik ALH ma kierownicę jeżeli tak to jak o nią dbac i coświadczy o jej niesprawności???



rafek81

Re: [MK4] ALH TDI czy ma kierownice???

Post autor: rafek81 » sob lis 04, 2006 15:46

PinkFloyd pisze:Mam pytanko czy silnik ALH ma kierownicę jeżeli tak to jak o nią dbac i coświadczy o jej niesprawności???
Jak masz turbo to masz i kierowniczke..

ALH ma turbawke... wiec i ma kierowniczke.. :grin:



Awatar użytkownika
Holizw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 15:11
Lokalizacja: G-ce
Kontakt:

Post autor: Holizw » sob lis 04, 2006 16:00

Z mojego motoryzacynego doświadczenia wynika jedno. Jest turbinajest i kierownica. Kierownica to element składowy każdej turbiny. :bigok:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



rafek81

Post autor: rafek81 » sob lis 04, 2006 16:07

Dokladnie.. witam kolege "AFN-a" z okolicy... :bigok:



Awatar użytkownika
Holizw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 15:11
Lokalizacja: G-ce
Kontakt:

Post autor: Holizw » sob lis 04, 2006 16:09

Jestem z okolic Pszczyny
Często jeżdżę po Mikołowie i oklicach ale twojego golfika jeszcze nie widziałem



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob lis 04, 2006 16:25

rafek81 pisze:Jak masz turbo to masz i kierowniczke..
Holizw pisze:Z mojego motoryzacynego doświadczenia wynika jedno. Jest turbinajest i kierownica. Kierownica to element składowy każdej turbiny
AHU ma Westgate turbo, tam nie ma kierownic :bajer:



Awatar użytkownika
skubip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:17
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: skubip » sob lis 04, 2006 16:27

inek01 pisze:skubip, nie martw sie w AHU nie ma kierownic wiec sie nie zapieka.

no to jaka jaet prawidzlowa odpowiedz ma czy nie ma i jak to czyscic

bo szczerze powiedziawszy lubie jezdzic przy obrotach od 1.3-2tys silnika bardzo niw slychac przyspieszenie jest dobre auto nie muli wiec juz nie wm jak jest lepiej

[ Dodano: 04 Lis 2006 15:35 ]
inek01 pisze:AHU ma Westgate turbo

co to jest i czym sie różni



Awatar użytkownika
Holizw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 15:11
Lokalizacja: G-ce
Kontakt:

Post autor: Holizw » sob lis 04, 2006 16:49

inek01 pisze: AHU ma Westgate turbo, tam nie ma kierownic :bajer:
Zwracam honor



Awatar użytkownika
skubip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:17
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: skubip » sob lis 04, 2006 17:01

ok ale czy ktos moze odpowiedziec czy taka jazda szkodzi 1.3 -2 tys obrotow

p.s. kolega wczesniej pisal czy da sie wyczyscic owe kierowniczki

i aka jest roznica z tym turbo??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości