nic podobnego - swiece w tdi maja 2 fazy - grzanie zasadnicze przed uruchomieniem silnika (w temp. ponizej 9st) i faza afterglow juz po uruchmieniu, ktora jest przerywana powyzej pewnych obrotow (o ile sobie przypominam 2000) - swiece grzeja wtedy z mniejsza moca, nie znalazlem informacji na temat tego czy dlugosc fazy afterglow jest uwarunkowana temperaturą czy czasem. Faza afterglow nie jest sygnalizowana kontrolką - wiec jesli zapala sie ona w czasie pracy silnika oznacza to blad w elektronice.rafek81 pisze:to nie jest blad tylko gdy jest chorenie zimno (-15/20) po uruchomieniu dogrzewa mieszanke by lepiej spalala sie mieszanka..
[MK3 1Z] Mozna ustawic temp od jakiej maja grzac swiece?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
u mnie nie miga tylko kontrolka swieci..macientyvw pisze:z czego co sie orientuje to miganie kontrolki wlasnie jak pisza wyzej jest to bład w ecu a nie dogrzewanie mieszanki.
u mnie sprawdzalem vagiem i nie ma zadnych blendow.. wiec u mnie chyba Faza afterglow jest sygnalizowana.. wg mnie to logiczne ze skoro swiece grzeja powinno byc to sygnalizowane na kontrolce..Corvax pisze:Faza afterglow nie jest sygnalizowana kontrolką - wiec jesli zapala sie ona w czasie pracy silnika oznacza to blad w elektronice.
W takim razie masz jedyne na swiecie auto z silnikiem tdi w którym jest sygnalizowana kontrolka faza afterglowrafek81 pisze:wiec u mnie chyba Faza afterglow jest sygnalizowana.. wg mnie to logiczne ze skoro swiece grzeja powinno byc to sygnalizowane na kontrolce..
A tak na powaznie proponuje dokladnie zdiagnozowac auto
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Podobno jak się lampka świec mryga podczas jazdy to na przykład może to oznaczać, że światła stopu są spalone.
Co do świec to są one chyba połączone równolegle więc jak jedna pojdzie to reszta działa, ale nie jestem do konca pewien. U mnie na przykład cały czas pali się bezpiecznik od świec i nie wiem dlaczego.
Co do świec to są one chyba połączone równolegle więc jak jedna pojdzie to reszta działa, ale nie jestem do konca pewien. U mnie na przykład cały czas pali się bezpiecznik od świec i nie wiem dlaczego.
Dokladnie to chyba 2500. Z tym tematem to jest jeszcze tak, ze jesli zaraz po odpaleniu wlaczy sie after glow i zwiekszymy obroty powyzej 2500 tylko na chwile to grzanie sie wylaczy, i wlaczy spowrotem jest obroty spadna...Corvax pisze:faza afterglow juz po uruchmieniu, ktora jest przerywana powyzej pewnych obrotow (o ile sobie przypominam 2000)
Chyba jednak temperatura, bo raz twra krocej, raz dluzej. Przynajmniej tak to zaobserwowalem u siebie.Corvax pisze:nie znalazlem informacji na temat tego czy dlugosc fazy afterglow jest uwarunkowana temperaturą czy czasem.
Chociaz dobry bezpiecznik sprawdzasz ?jaceksuper pisze:U mnie na przykład cały czas pali się bezpiecznik od świec i nie wiem dlaczego.
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Raczej jestem pewny że dobry, ten w komorze silnika koło podszybia, co wymienie to mi sie spali, a ostatnio założyłem dosyć potęzny teraz nie pamietam wartości ale chyba około 80A. Musze sprawdzic instalacje świec od samego przekaźnika po kablach aż do bezpiecznika i samych świec. Przekaźnik działa bo go słychać i lampka też się pali tak jak powinna, nie wiem co jest przyczyną palenia.
Wszystko dobrze, tylko ze to wlasnie nie ten bezpiecznikjaceksuper pisze:Raczej jestem pewny że dobry, ten w komorze silnika koło podszybia, co wymienie to mi sie spali, a ostatnio założyłem dosyć potęzny teraz nie pamietam wartości ale chyba około 80A. Musze sprawdzic instalacje świec od samego przekaźnika po kablach aż do bezpiecznika i samych świec. Przekaźnik działa bo go słychać i lampka też się pali tak jak powinna, nie wiem co jest przyczyną palenia.
W TDI bezpiecznik od swiec znajduje sie w kabinie, nad bezpiecznikami i przekaznikami.
Jest wsadzony w oddzielne gniazdo. Wyglada jak normalny bezpiecznik plastykowy, tylkpo jest wiekszy. 50 lub 80A.
Ten o ktorym piszesz jest od siwec, ale tych do podgrzewania plynu chlodzacego...
[ Dodano: Czw Lis 02, 2006 11:36 ]
Nr 6 - to przekaznik od swiec podgrzewajacych plyn, obok niego jest bezpiecznik tych wlasnie swiec.
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No to mnie zaskoczyłeś, nie wiedziałem o tych drugich świecach, czyli jak mam ten bezpiecznik spalony to znaczy że nie grzeją mi płynu, znaczy wolno się nagrzewa. Możesz napisać gdzie są te świece i kiedy one grzeją, jakie mają zadanie.inek01 pisze:Nr 6 - to przekaznik od swiec podgrzewajacych plyn, obok niego jest bezpiecznik tych wlasnie swiec.
Pewnie świece żarowe mam w porządku, ale nie wiem co sie dzieje z tymi drugimi, można je gdzzieś kupic?
jaceksuper, pisalem o tym w tym temacie - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68904
Ten bezpiecznik moze byc tez ponoc od wentylatora. Jedno jest jednak pewne. Nie jest od swiec zarowych (wiadomo ktorych)
Sprwadzales bezpiecznik w kabinie nad przekaznikami ?
Raczej mozna je kupic w normalnym sklepie moto. Sa chyba tylko wieksze. Trzeba by dokladnie w Etce sprawdzic...
[ Dodano: Czw Lis 02, 2006 13:54 ]
Ten bezpiecznik moze byc tez ponoc od wentylatora. Jedno jest jednak pewne. Nie jest od swiec zarowych (wiadomo ktorych)
Sprwadzales bezpiecznik w kabinie nad przekaznikami ?
Raczej mozna je kupic w normalnym sklepie moto. Sa chyba tylko wieksze. Trzeba by dokladnie w Etce sprawdzic...
[ Dodano: Czw Lis 02, 2006 13:54 ]
Nagrzewaja plyn wychodzacy z glowicy na nagrzewnice. Przez to robi sie cieplej w autku. Moj mk3 niestety tego nie ma. Nie wszystkie mialy.jaceksuper pisze:jakie mają zadanie
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
OK troche odbiegamy od tematu głównego problem zapalania dalej jest co gorsze to sterownik silnika nie pokazuje błędów rozrząd jest co do minimetra a autko rano kiepsko pali, czy może to byćwina np akumulatora filtru palia?? i z kąd ten biały dymek??
Co do świec to ja mam takie zdanie TDI do zapalenia nie potrzebuje świec nawet przy -10 ma zapalić jest to poparte przykładem ze strony mojego ojca ma w T2 zamontowany silnik 1,9 TDI bez elektroniki i na mamualnej pompie i świece nie są podłączone i nie były przez żadną z zim i silnik zapalał bez problemów!!!!
Co do świec to ja mam takie zdanie TDI do zapalenia nie potrzebuje świec nawet przy -10 ma zapalić jest to poparte przykładem ze strony mojego ojca ma w T2 zamontowany silnik 1,9 TDI bez elektroniki i na mamualnej pompie i świece nie są podłączone i nie były przez żadną z zim i silnik zapalał bez problemów!!!!
- niziok
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11 - Silnik: cayc
- Kontakt:
dobry i sprawny diesel i przy -15 się rozbuja bez dogrzewania świec...
a z czego się orientuję w 1Z-ach dogrzewanie włącza się przy -5st.C a nie przy +5st.C
Dziś było ok 2-3 na minusie i świeczki w moim AAZ-ecie załączyły się tylko dosłownie na 1s... traktuję więc to jako nie załączenie się, tylko "samodiagnozę"
Mam tylko 1 pytanko:
Czy kontrolka od świec powinna się zapalać (na ok 5 s) nawet jeśli świece nie grzeją?
Bo u mnie w lecie tez się pali.
a z czego się orientuję w 1Z-ach dogrzewanie włącza się przy -5st.C a nie przy +5st.C
Dziś było ok 2-3 na minusie i świeczki w moim AAZ-ecie załączyły się tylko dosłownie na 1s... traktuję więc to jako nie załączenie się, tylko "samodiagnozę"
Mam tylko 1 pytanko:
Czy kontrolka od świec powinna się zapalać (na ok 5 s) nawet jeśli świece nie grzeją?
Bo u mnie w lecie tez się pali.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości