[MK3 AFN] nie ciagnie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 AFN] nie ciagnie
Witajcie koledzy.
Jak w temacie. Przestaje ciagnac po przekroczeniu 120 lub na wysokich obrotach. Zalacza sie tryb awaryjny i musze wylaczyc i wlaczyc go. Bylem podlaczyc go do kompa. Zaplacilem 60zl i koles stwierdzil ze jest zbyt duze cisnienie doladowania i powiedzial ze moge zregenerowac turbine (od 900zł do 1100zł). To jest jedyna opcja? Da sie to jakims domowym sposobem zrobic bo z kasa cienko chwilowo. Mam mk3 1.9 tdi 110 KM
Pozdrawiam
Jak w temacie. Przestaje ciagnac po przekroczeniu 120 lub na wysokich obrotach. Zalacza sie tryb awaryjny i musze wylaczyc i wlaczyc go. Bylem podlaczyc go do kompa. Zaplacilem 60zl i koles stwierdzil ze jest zbyt duze cisnienie doladowania i powiedzial ze moge zregenerowac turbine (od 900zł do 1100zł). To jest jedyna opcja? Da sie to jakims domowym sposobem zrobic bo z kasa cienko chwilowo. Mam mk3 1.9 tdi 110 KM
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt paź 13, 2006 10:58 przez tespis, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
Przyczyn może być wiele. Niekoniecznie to turbo, pojedź do jakiegoś specjalistycznego zakładu. Na Śląsku masz oddział Mastersa w KAtowicach. Tam dadzą Ci 100% odpowiedź i usuną usterkę. Może to być zawór n75, przepływomierz i kilka innych rzeczy. Nie skreslałbym od razu turbiny, a regeneracja za 1k pln to dość sporo i można wyrwać za tą kasę używkę z jakiegoś mocniejszego 130pd.
POWERED BY IBIZA GT TDI
133KM@314Nm
133KM@314Nm
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: nie ciagnie
powiedz gościowi żeby wziął koło i pier@38ął się w czoło ... za 1100,- qpisz nówkę sztukę - przeszukaj allegro - wyciągnięcie - rozebranie i złożenie turbiny to max 400 pln za tyle oplaca się robić/zapłacić za robociznętespis pisze:Witajcie koledzy.
Jak w temacie. Przestaje ciagnac po przekroczeniu 120 lub na wysokich obrotach. Zalacza sie tryb awaryjny i musze wylaczyc i wlaczyc go. Bylem podlaczyc go do kompa. Zaplacilem 60zl i koles stwierdzil ze jest zbyt duze cisnienie doladowania i powiedzial ze moge zregenerowac turbine (od 900zł do 1100zł). To jest jedyna opcja? Da sie to jakims domowym sposobem zrobic bo z kasa cienko chwilowo. Mam mk3 1.9 tdi 110 KM
Pozdrawiam
99,9% że turbina niedomaga - trzeba tylko sprawdzić gdzie ją boli - czy kierownice czy gruszka podciśnienia - przeladownie wskazuje bardziej na kierownice ...
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
przeladowanie moze tez byc powodem usterki sterowania turbina
powiedzial Ci mechanik jaki masz dokladnie blad? czy chcial Cie naciagnac na regeneracje turbiny za 1000zl a w rzeczywistosci moze Ci wymienilby wezyk za 5zl
dowiedz sie jaki dokladnie to byl blad
moze to byc wezyk od zaworu sterujacego turbina
zawor sterujacy turbinalub pare innych rzeczy, tyle ze to sa najtansze rzeczy i najlatwiejsze do sprawdzenia
powiedzial Ci mechanik jaki masz dokladnie blad? czy chcial Cie naciagnac na regeneracje turbiny za 1000zl a w rzeczywistosci moze Ci wymienilby wezyk za 5zl
dowiedz sie jaki dokladnie to byl blad
moze to byc wezyk od zaworu sterujacego turbina
zawor sterujacy turbinalub pare innych rzeczy, tyle ze to sa najtansze rzeczy i najlatwiejsze do sprawdzenia
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
tespis, za 60 PLN to kupiłbyś kabelek VAG na Allegro, choć ja polecam VIAKENA na usb K+L 2x droższy...
potem zczytałbyś sobie błędy a przede wszystkim zrobiłbyś pomiary pod obciążeniem !!
moim zdaniem za czyszczenie turbiny dałbym max 300 PLN.. albo zrobiłbym to sam ..
prczyczyny mogą być różne:
- zapieczone kierownice spalin
- nieszczelność w układzie podcisnieniowym
- wadliwy zaworek n75
wiec konieczna diagnoza dynamiczna !!
za 1100 to mozna kupić turbinke od 130 silnika AWX (passat B5) która psuje prawie plug&play
potem zczytałbyś sobie błędy a przede wszystkim zrobiłbyś pomiary pod obciążeniem !!
moim zdaniem za czyszczenie turbiny dałbym max 300 PLN.. albo zrobiłbym to sam ..
prczyczyny mogą być różne:
- zapieczone kierownice spalin
- nieszczelność w układzie podcisnieniowym
- wadliwy zaworek n75
wiec konieczna diagnoza dynamiczna !!
za 1100 to mozna kupić turbinke od 130 silnika AWX (passat B5) która psuje prawie plug&play
Nie powiedział jaki kod bledu. Podpial kompa posprawdzal i powiedzial ze za duze cisnienie bo powinno byc 1200 a jest 1500 czy jakos tak. Pytalem czy mozna zrobic diagnoze dynamiczna, powiedzial ze tak ale nie potrzeba bo jak za duze cisnienie to turbina. Powiedzial ze mozna zostawic auto na tydzien i zrobia to (sama regeneracja od 900zł do 1100zł, ciekawe za co jeszcze by sobie policzyli).
Radzicie najpierw wezyki powymieniac czy pojechac gdzies indziej na diagnoze? Przede wszystkim gdzie? Bo namiary na tego kolesia znalazlem u nas na forum. Jestem zły bo 60zł w plecy a nic konkretnego.
Radzicie najpierw wezyki powymieniac czy pojechac gdzies indziej na diagnoze? Przede wszystkim gdzie? Bo namiary na tego kolesia znalazlem u nas na forum. Jestem zły bo 60zł w plecy a nic konkretnego.
pozdro
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Troche daleko ale polecam ci forumowicza Uysy z Lodzi.. Napewno wrocisz z zadowolona mina. Wielu zreszta potwierdzi.. Mozesz tez znalezc innego AFNa z twojego rejonu i podmienic zaworek czy turbo - ale to z VAGem trzeba..tespis pisze:Radzicie najpierw wezyki powymieniac czy pojechac gdzies indziej na diagnoze? Przede wszystkim gdzie? Bo namiary na tego kolesia znalazlem u nas na forum. Jestem zły bo 60zł w plecy a nic konkretnego.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Witam mialem podobne objawy w moim AFNie i okazalo sie ze kierownice sa zapieczone moze byc tez duzo innych przyczyn zanim wymienisz turbine to lepiej poszukaj dobrego doktora od TDI on stwierdzi co moze byc i pewnie bedzie kosztowac mniej niz wymiana
P.s Mi tez stwierdzili ze turbinka do wymiany a bylo inaczej i zaoszczedzilem kilkaset PLN pozdr
[ Dodano: Pią Paź 13, 2006 16:44 ]
Aha i mi tez przeladowywala VAG pokazywal za duze ciśnienie doładowania podejrzewam ze masz podobnie jak ja !!!!Wystarczy czyszczenie zadna regeneracja. A mechanik jak ja wyciagnie to moze stwierdzic organoleptycznie czy sa luzy osiowe i wzdluzne i wtedy bedzie mozna stwierdzic czy ja trzeba regenerowac
Ja tez bylem u kilku a tylko 1 okazal sie mistrzem TDI
P.s Mi tez stwierdzili ze turbinka do wymiany a bylo inaczej i zaoszczedzilem kilkaset PLN pozdr
[ Dodano: Pią Paź 13, 2006 16:44 ]
Aha i mi tez przeladowywala VAG pokazywal za duze ciśnienie doładowania podejrzewam ze masz podobnie jak ja !!!!Wystarczy czyszczenie zadna regeneracja. A mechanik jak ja wyciagnie to moze stwierdzic organoleptycznie czy sa luzy osiowe i wzdluzne i wtedy bedzie mozna stwierdzic czy ja trzeba regenerowac
Ja tez bylem u kilku a tylko 1 okazal sie mistrzem TDI
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Jest forumowiczem, nie jest drogi, zagadaj do niego na GG 1537521, przy okazji Koni ci dolozytespis pisze:Łódź jest ponad 200km ode mnie ale jeśli serio koles wszystko mi powie pojade. To jest gosc od nas z forum? Jakies namiary macie? Poza tym drogi jest?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Re: [MK3 AFN] nie ciagnie
Pora sprawdzic elektrozawory sa trzy. zazwyczaj pada czarny lub jasny(najblizszy i najdalszy) srodkowy z reguly jest ok. Najlepiej szrocik i pozyczyc na chwilke lub kolega wykreci
"nie wdawaj sie w dyskusje z idiota, najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a pozniej wykonczy doswiadczeniem"
tespis, jak masz jakiś garaż i kanał, to może sam sobie wyczyścisz turbinke:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
nie jest to wielka filozofia ..
a potem wal do usyego
poruszaj sztangą od turbiny - ma płynnie (choć z oporem podchodzić do góry i szybko opadać) - po odpaleniu sztanga ma zostac wciągnięta do gruszki około 2cm po zgaszeniu szybko poada na dół
sprawdź to..
a tu masz foto sztangi:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
nie jest to wielka filozofia ..
a potem wal do usyego
poruszaj sztangą od turbiny - ma płynnie (choć z oporem podchodzić do góry i szybko opadać) - po odpaleniu sztanga ma zostac wciągnięta do gruszki około 2cm po zgaszeniu szybko poada na dół
sprawdź to..
a tu masz foto sztangi:
tespis,
No właśnie też tak miałem. Z tym że ja się męczyłem z tym pół roku. Myślałem że mnie szlak trafi. Co pojechałem do mechanika to była inna diagnoza to zawór n75, to przepływomierz, to komputer. Normalnie co wyjechałem od niego to autko jeździło cacy przez jakiś miesiąc dopóki nie złapało kolejnego błędu. Dobrze że załatwiłem N75 używke za 50zł, przepływomierz wziołem na podmiankę i okazało się że to nie to, a na zmianę komputera to się już nie dałem namówić. Więc pojechałem do ECUSOFT firmy tuningowej w Bielsku-Białej dałem 50zł i zrobiliśmy diagnozę dynamiczną koleś sprawdził przepływkę a jak przeszedł na pomiar turbiny to już wiedział co jest grane. Turbina dawała za duże ciśnienie i komputer wrzucał tryb awaryjny okazało się że łopatki są zapieczone. Więc dałem turbinę do regeneracji 400zł (wymiana łożysk, czyszczenie). No i jeżdże już jakieś 3 miechy i nic się nie dzieje. Został tylko uraz bo gdy wciskam pedał do podłogi to czekam aż włączy się tryb awaryjny ale narazie jest cacy.
tespis,
w naszych autkach jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i często dzieje się tak że te łopatki się zawieszają bo zbiera się na nich nagar.
ZERKNIJ na turbinkę i poruszaj sztangą od turbiny jak ci mówi COWBOY
Powodem tego może być pałowanie silnika zanim rozgrzeje się do 90st i nagłe wyłącznie silnika zaraz po zatrzymaniu się (należy poczekać jakieś 30s, aż turbinka nieco odpocznie). Myślę że powodem może też być zapchany katalizator.
tespis,
Nie twierdzę że u Ciebie wystąpiła ta sama usterka co u mnie bo ja nie jestem znawcą silników TDI.
Wydaje mi się że jak auto łapie tryb awaryjny to trzeba go dobrze zdiagnozować a dopiero później zabierać się do naprawy. Diagnoza tylko DYNAMICZNIE bo tak na postoju podłączenie auta do kompa to nic nie daje chyba że sie trafi na jakiegoś kumatego mechaniora (ja nie trafiłem).
Wal do jakiejś firmy tuningowej co się zajmuje TDI tam ci powiedzą co jest grane, może do MASTERSA».
Ja swoją turbinę dałem do regeneracji, nie chciałem kupować używki bo bałem się że trafię na jakąś lipną.
ŻYCZĘ SZYBKIEGO USUNIĘCIA USTERKI
I MIŁeGO LATANIA AFN-em
No właśnie też tak miałem. Z tym że ja się męczyłem z tym pół roku. Myślałem że mnie szlak trafi. Co pojechałem do mechanika to była inna diagnoza to zawór n75, to przepływomierz, to komputer. Normalnie co wyjechałem od niego to autko jeździło cacy przez jakiś miesiąc dopóki nie złapało kolejnego błędu. Dobrze że załatwiłem N75 używke za 50zł, przepływomierz wziołem na podmiankę i okazało się że to nie to, a na zmianę komputera to się już nie dałem namówić. Więc pojechałem do ECUSOFT firmy tuningowej w Bielsku-Białej dałem 50zł i zrobiliśmy diagnozę dynamiczną koleś sprawdził przepływkę a jak przeszedł na pomiar turbiny to już wiedział co jest grane. Turbina dawała za duże ciśnienie i komputer wrzucał tryb awaryjny okazało się że łopatki są zapieczone. Więc dałem turbinę do regeneracji 400zł (wymiana łożysk, czyszczenie). No i jeżdże już jakieś 3 miechy i nic się nie dzieje. Został tylko uraz bo gdy wciskam pedał do podłogi to czekam aż włączy się tryb awaryjny ale narazie jest cacy.
tespis,
w naszych autkach jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i często dzieje się tak że te łopatki się zawieszają bo zbiera się na nich nagar.
ZERKNIJ na turbinkę i poruszaj sztangą od turbiny jak ci mówi COWBOY
Powodem tego może być pałowanie silnika zanim rozgrzeje się do 90st i nagłe wyłącznie silnika zaraz po zatrzymaniu się (należy poczekać jakieś 30s, aż turbinka nieco odpocznie). Myślę że powodem może też być zapchany katalizator.
tespis,
Nie twierdzę że u Ciebie wystąpiła ta sama usterka co u mnie bo ja nie jestem znawcą silników TDI.
Wydaje mi się że jak auto łapie tryb awaryjny to trzeba go dobrze zdiagnozować a dopiero później zabierać się do naprawy. Diagnoza tylko DYNAMICZNIE bo tak na postoju podłączenie auta do kompa to nic nie daje chyba że sie trafi na jakiegoś kumatego mechaniora (ja nie trafiłem).
Wal do jakiejś firmy tuningowej co się zajmuje TDI tam ci powiedzą co jest grane, może do MASTERSA».
Ja swoją turbinę dałem do regeneracji, nie chciałem kupować używki bo bałem się że trafię na jakąś lipną.
ŻYCZĘ SZYBKIEGO USUNIĘCIA USTERKI
I MIŁeGO LATANIA AFN-em
ONLY TDI [color=red] [url=http://www.zabi.czaniec.pl];)[/url] [/color] [color=red] [url=http://zabi.com.pl];)[/url] [/color] [color=red] [url=http://www.zabi.pl];)[/url] [/color] [color=red] [url=http://www.polimery.zabi.pl];)[/url] [/color]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości