Kuty wal, kute korbowody jak rozpoznac?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Kuty wal, kute korbowody jak rozpoznac?

Post autor: olozwirski » czw lis 02, 2006 21:58

Chcialbym sie dowiedziec czy da sie jakos rozpoznac kute graty?. Pytam bo mozna nieraz wyczytac ze dol silnika PG badz 1H jest kuty, wyczytalem tez (glownie na vwortexie) ze silniki ABA z wczesniejszych rocznikow lub 3A maja wlasnie kute graty w serii. Potrafia przy okazji znosic calkiem konkretne moce, dwu/trzykrotnosc mocy seryjnej bez wiekszych problemow. Czy ktoz z was mial do czynienia z kutym walem, czy taki wal skoro jest kuty mozna rozpoznac? Niewiem jak to ugryzc, moze po samym procesie "kucia" zostaja jakies "slady" tej technologi ze da sie ocenic? Czy sa jakies widoczne roznice pomiedzy walem odlewanym a kutym?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lis 02, 2006 22:29

Odlewany wał to rzadkość w motoryzacji ogólnie. A korby to już chyba nie istnieją.
Więc skoro patrzysz na korbę lub wał do VW - wiesz, że są kute :)



Awatar użytkownika
doktor200
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob maja 27, 2006 10:56
Lokalizacja: z miliona plemnikow
Kontakt:

Post autor: doktor200 » pt lis 03, 2006 01:15

ja w uazie mam kuty :helm:, mocy moze niema ale jest odporny na przeciazenia, takze armaty i roznego rodzaju haubice mozna ciagac :helm:


[img]http://img184.imageshack.us/img184/9203/grbx9.jpg[/img]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 03, 2006 23:33

po odlewie zawsze zostaja slady w postaci ala dciskow ziarenek piasku w formie, co do kutych korb czy walow, we vw sa kute, ale tylko w niektorych silnikach, reszta to niestety dobrej jakosci odlewy(przeswietlane rentgenem). pierwsza rzecz po ktorej mozna podejrzewac ukucie korb, to brak nakretek przy srubach korbowodow, same sruby, co jednak nie swiadczy o zakuciu. generalnie kuty grat jest gladki ze sladem po "kopycie" czyli szwem. co do kutych tlokow, kucie ooznacza zastosowanie tlokow o denku z innym stopem, ktory jest rzeczywiscie odkowka zatopiona w odlewie, i tu czesc wiekssza seryjnych jest kuta:D po wlozeniu tloka do pewnego plynu mozna szybko okreslic ukucie korb, denko bedzie mialo inny odcien( mam taki :P )
co do dohc mam juz obeznane "zakute" zamienniki z vw ktore pozwalaja bezpiecznie uturbic, wiec beda kolejne testy w golfie:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości