[MK3 AAM] Jaki olej silnikowy itp
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 AAM] Jaki olej silnikowy itp
witam
mam golfa 3 z 96roku 1.8benzin.wg licznika ma 148tys przebiegu ale nie mam udokumentowanego wiec nie wiem tak naprawde czy nie ma 248tys.mam pytanie w zwiazku z tym.jakie oleje lejecie do tych silnikow?jakie parametry wg ksiazki obslugi sa polecane jako najbardziej odpowiednie do tego motoru?
oprocz tego ile miesci sie oleju ile plynu chlodniczego i jaka jest pojemnosc zbiornika paliwa?to na razie tyle
z gory dzieki
mam golfa 3 z 96roku 1.8benzin.wg licznika ma 148tys przebiegu ale nie mam udokumentowanego wiec nie wiem tak naprawde czy nie ma 248tys.mam pytanie w zwiazku z tym.jakie oleje lejecie do tych silnikow?jakie parametry wg ksiazki obslugi sa polecane jako najbardziej odpowiednie do tego motoru?
oprocz tego ile miesci sie oleju ile plynu chlodniczego i jaka jest pojemnosc zbiornika paliwa?to na razie tyle
z gory dzieki
Ostatnio zmieniony śr lis 01, 2006 23:14 przez kaktus1, łącznie zmieniany 1 raz.
ja mam MOBILA 1 15W40 OLEJU WCHODZI 4L wymiana co 10tys świece ngk v line 3elektrod, płyn chłod DYNAGEL 2000
[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 20:37 ]
[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 20:37 ]
JAK SIę NIE MYLę to ok 7 albo równe7l http://vw2.info/galerie/mk3/kaktus1 pisze:plynu chlodniczego
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Programik mówi:
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 3.8 (l)
Układ chłodzenia 5.5(l)
5W30, 5W40,
10W30, 10W40
5W50
10W50, 10W60
To oleje dopuszczone przez producenta dla wszystkich tempetarur/pór roku.
Zalej jakieś dobry, nie bedziemy tu dyskutować nad marką. Najlepiej, któryś z tych pierwszych czterech.
Jeśli już był lany półsyntetyk, to nie wracaj do syntetyku. Jeśli masz 100% pewności, że syntetyk, to przy nim zostań i obserwuj stan czy ewentualne wycieki. Jeśli nie będzie "znikać" to bardzo dobrze.
Przebieg na 100% cofnięty, bo kto pozbywa się książki serwisowej bez powodu, tym bardziej przm małym przebiegu? Pytanie retoryczne, nie dyskutujmy na ten temat.
Jeśli motor okaże się dobry, autko nie rdzewieje, to przebieg jest mało ważny.
Pozdrawiam.
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 3.8 (l)
Układ chłodzenia 5.5(l)
5W30, 5W40,
10W30, 10W40
5W50
10W50, 10W60
To oleje dopuszczone przez producenta dla wszystkich tempetarur/pór roku.
Zalej jakieś dobry, nie bedziemy tu dyskutować nad marką. Najlepiej, któryś z tych pierwszych czterech.
Jeśli już był lany półsyntetyk, to nie wracaj do syntetyku. Jeśli masz 100% pewności, że syntetyk, to przy nim zostań i obserwuj stan czy ewentualne wycieki. Jeśli nie będzie "znikać" to bardzo dobrze.
Przebieg na 100% cofnięty, bo kto pozbywa się książki serwisowej bez powodu, tym bardziej przm małym przebiegu? Pytanie retoryczne, nie dyskutujmy na ten temat.
Jeśli motor okaże się dobry, autko nie rdzewieje, to przebieg jest mało ważny.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Co do klasyfikacji (te numerki to ptzeczytaj tutaj: http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
Jest wytłumaczone po kolei i jest wykres.
Co do syntetyku, mineralnego czy półsyntetyku to chodzi o bazę oleju.
Klasyfikacja lepkościowa i jakościowa nie jest od tego uzależniona.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 02 Lis 2006 17:10 ]
A reszta olejów to rzadko się stoduje, ale są dopuszczone przed producenta. Głównie się stosuje właśnie te pierwsze co wymieniłem. Zachęcam do przeczytania tego textu (link).
Jak wytrwasz i przeczytasz wszystko (nei tylko klasyfikację) to Ty san będziesz mógł szkolić wszystkich pytających o olej
Pozdrawiam
Jest wytłumaczone po kolei i jest wykres.
Co do syntetyku, mineralnego czy półsyntetyku to chodzi o bazę oleju.
Klasyfikacja lepkościowa i jakościowa nie jest od tego uzależniona.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 02 Lis 2006 17:10 ]
A reszta olejów to rzadko się stoduje, ale są dopuszczone przed producenta. Głównie się stosuje właśnie te pierwsze co wymieniłem. Zachęcam do przeczytania tego textu (link).
Jak wytrwasz i przeczytasz wszystko (nei tylko klasyfikację) to Ty san będziesz mógł szkolić wszystkich pytających o olej
Pozdrawiam
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Najważniejsza jest klasyfikacja wg API, niestety mało kto zwraca na to uwagę. Nie powinno się zawyżać klasy oleju, jeśli producent przewidział daną klasę to się jej trzymajmy. Kwestia syntetyk, półsyntetyk czy mineralny zależy od zużycia silnika. Oznaczenia 0W50 czy 15W40 będzie zależało czy jeździmy np w turcji gdzie temp są wysokie albo w norwegii gdzie są niskie.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 308 gości