[MK3 1.8 LPG] Uszczelka pompa wody czy coś innego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hipek_ohw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 14, 2004 16:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

[MK3 1.8 LPG] Uszczelka pompa wody czy coś innego?

Post autor: hipek_ohw » pn paź 30, 2006 10:23

Cześć.
Mam pewien problem nie moge bardzo zdjagnozować o co chodzi.Jechałem w piątek wszystko spoko nagle zaświeciła mi się kontrolka od płynu chłodzącego otworzyłem maske a tu w zbiorniczku wyrównawczym nie ma plynu. Podjechałem szybko na stacje zalałem do pełna.Przejechałem z kilometrr i to samo cały plyn który zalałem wyciekł plama wody pod silnikiem.Patrzyłem po przewodach ale nic nie zauważyłem. Jeśli byłaby to uszczelka pod głowicą to chyba jakoś wolniej by ten plyn uciekał.Z chłodnicy na pewno nie cieknie jest dobra. Może to pompa wody ale czy by takie objawy były?A i jak kiedyś dolewałem do zbiorniczka płyn to zawsze trzeba było wolno odkręcać korek od zbiorniczka bo ciśnienie wywalało płyn teraz jak odkręcam koreczek to nic nawet nie syknie tak jakby nie było tam ciśnienia.Bardzo proszę o rade. Mam nadzieje tylko że nie uszelka :(
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 11:26 przez hipek_ohw, łącznie zmieniany 1 raz.


CARPE DIEM

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn paź 30, 2006 10:26

hipek_ohw pisze:Przejechałem z kilometrr i to samo cały plyn który zalałem wyciekł plama wody pod silnikiem.Patrzyłem po przewodach ale nic nie zauważyłem.
sprawdź raz jeszcze, to wygląda na wyciek nie na uszczelkę.



sp1808
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 16:54
Lokalizacja: kalisz

Post autor: sp1808 » pn paź 30, 2006 10:28

może ci lecieć pompą .



tekcop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 19, 2006 10:12
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: tekcop » pn paź 30, 2006 10:38

Z tego co piszesz to wychodzi na to że wyrzuca ci płyn zpod koła pompy wody cieżko to zobaczyc dopiero po demontażu pomy -koszt naprawy to jakies 63 zł za pompe -ja tyle dałem i tez tak właśnie gubiłem płyn bo tylko z tamtąd tak szybko wylatuje.










pomogłem -zapunktuj mnie.!



hipek_ohw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 14, 2004 16:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: hipek_ohw » pn paź 30, 2006 10:48

oby tak było bo ostatnio już nie ma siły do golfika cały czas mnie po kiermanie ciągnie. Tylko teraz żeby przetransportować cara do mechanika to musze lawete zamówić bo inaczej nie da rady?Czy może te 2-3 km da rade podjechać?


CARPE DIEM

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn paź 30, 2006 11:34

hipek_ohw pisze:oby tak było bo ostatnio już nie ma siły do golfika cały czas mnie po kiermanie ciągnie. Tylko teraz żeby przetransportować cara do mechanika to musze lawete zamówić bo inaczej nie da rady?Czy może te 2-3 km da rade podjechać?
jak Ci od razu nie wywala wody na zewnątrz to możesz
zalac i podjechac z 1km, później odczekać aż wystygnie
sprawdzić stan znowu dolać i dojechać,
a może lepiej na holu, za lawete gość krzyknie ze 100- 150zł !
a tak z kolesiem na holu pojedziecie i wieczorem kilka piwek zaliczycie :-) :okej:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn paź 30, 2006 15:53

Jak wygląda że w silniku sucho, sprawdź nagrzewnicę, tj. czy aby pod dywanikami z przodu nie jest mokro (jak jest mokro, walnęła nagrzewnica, a plamy pod autem będą, bo w podłodze są otwoty odpływowe).

W ogóle to do sprawdzania zalej zimne auto płynem, uruchom i patrz co się dzieje. Czasem jak sprawdzasz na gorącym silniku, to przy mniejszych stałych wyciekach po prostu odparowuje i trudno zauważyć (poza tym nalanie dużej ilości zimnego płynu do gorącego silnika grozi pęknięciem bloku lub głowicy, jeśli już to wlewa się b. powoli wąską strużką).

Sprawdź króćce na głowicy, czy spod nich nie leci (ten z przodu z czujnikami i ten z boku nad sprzęgłem - najlepiej podłożyć palec pod króciec). Oringi mogły paść. Słabo widać wycieki stamtąd.

Jeśli miałbyś wymieniać pompę, to kup porządną (za ok. 120 zł), ale najpierw zdemontuj starą, bo możesz nie odkręcić główki od korpusu (śruby się często rwą). Jak się uda, wymieniasz główkę z uszczelką, jak się nie uda, kup od razu całą pompę z korpusem za ok. 150-160 zł (wtedy sprawdź czy jest oring pod pompę w komplecie).

Jeśli leci w okolicach pompy, najpiew sprawdź, czy to nie przez ten oring pod korpusem pompy (między pompą a blokiem), albo przez oring termostatu. Ewentualnie sama uszczelka pompy (między główką a korpusem), ale z jej wymianą też jest związane ryzyko zerwania śrub (zostaje kupić korpus albo jak się da przewiercić i dać sruby przelotowo z nakrętką).


Raczej nie będzie to uszczelka pod głowicą (chyba że na bagnecie poza odrobiną oleju są hektolitry wody). Silnik nie paliłby.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

hipek_ohw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 14, 2004 16:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: hipek_ohw » wt paź 31, 2006 14:17

ufff a więc juz wszystko wiadomo pęłkło kolanko od głowicy ciężko było to zobaczyć najważniejsze że małe koszty :)


CARPE DIEM

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt paź 31, 2006 16:54

czyś pisze: Sprawdź króćce na głowicy, czy spod nich nie leci (ten z przodu z czujnikami i ten z boku nad sprzęgłem - najlepiej podłożyć palec pod króciec). Oringi mogły paść. Słabo widać wycieki stamtąd.
Byłem blisko :)


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

adrian228
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian228 » wt paź 31, 2006 20:13

Spoko Mi tez pełkło to kolanko ale nie wiem czemu juz 3 razy kupowalem i wymienialem w miesiący nie wiem co jest ze to peka 3 razy mi juz plyn wyzucilo,juz wymienilem uszczelke pod glowica pompe wody,termostat.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw lis 02, 2006 17:53

Ja miałem ostatnio problem z tym drugim króćcem, z boku głowicy, nad sprzęgłem. Było zmurszałe, więc kupiłem nowe, w zamienniku, z oringiem, renomowana firma, 12 zł. Założyłem, przejechałem przez miesiąc 4 tysiące km i już się lało. Powyginał się. Oryginał VW 25 zł i spox.

Moze to pod czujniki też jest w przystępnej cenie w ASO?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » pt lis 03, 2006 23:16

Ja mialem to samo z bocznym krucem wymienialem go chyab ze 4 razy az wkoncu poszedlem do czlowika kroy wystrugal mi to z mosiadzu dalem to na uszczelke i po bolu zero plynu. a za mosieznego krucca zaplacilme 50zl ale jestem pewny ze juz nie bedzie sie lao. a co do oryginakuch kruccow w za 25 zl gdzoie mozna dostac bo u mnie to kosztuja z 80 zl kurde blade.


Macbu

hipek_ohw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 14, 2004 16:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: hipek_ohw » czw lis 16, 2006 16:02

kurde blade już myślałem że będzie wszystko luz a tu jednak nie mineły 2 tygodnie od wymiany i musiałem dolać do zbiorniczka wyrównawczego z 0,5 l płynu.Chyba będę musiał pomyśleć również nad jakimś lepszym materiałem :( bo widać że jednak te standardowe są mało trwałe


CARPE DIEM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 331 gości