[MK3 1Z] Mozna ustawic temp od jakiej maja grzac swiece?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

[MK3 1Z] Mozna ustawic temp od jakiej maja grzac swiece?

Post autor: km22 » wt paź 31, 2006 22:12

czy to można ustawić wag-iem aby świece włanczały się przy odpowiedniej temp otoczenia, silnik 1,9TDI Z1 . ciężko pali przy temp 10 oC jak podgrzewacze się włanczją to pali od "kopa"
Ostatnio zmieniony śr lis 01, 2006 17:34 przez km22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt paź 31, 2006 22:24

Pewnie dalo by i rade, tylko trzeba sie zastanowic czemu slabo pali przy 10st.C :-k



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt paź 31, 2006 22:31

inek01 pisze:Pewnie dalo by i rade, tylko trzeba sie zastanowic czemu slabo pali przy 10st.C :-k
jak nie da rady tego z pozycji oryginalnego sprzętu w samochodzie
to napewno da radę zbudować taki układ elektroniki i podłączyć do swiec
i innych kabli aby tym wszystkim sterować :-)



rafek81

Post autor: rafek81 » wt paź 31, 2006 22:34

Podejrzewam ze masz cos z charakterystyka mieszanki... (chyba dobrze powiedzialem) u mnie w TDI swiece włączaja sie jak juz auto odpale i przejade jakeis 200-300 metrów (i to tylko wtedy gdy na dworze jest -15/-20st.C).. TDI-ki podobno nie potrzebuja do rozruchu swiec żarowych.. jedynie zalaczaja sie wtedy gdy silnik juz pracuje a na dworze jest b.zimno.. wyczytalem tez w serwisowce ze jest cos takeigo jak podgrzewanie swiec w tdi-ku przed zapaleniem ale dziala ono w ten sposob jak otworzysz drzwi od kierowcy to swiece sie zalanczaja na krotka chwile (nie jest to sygnalizowane na kontrolce).. moje autko jest z 96r. i wlasnie tak mam.. jednak kolega ma golfika z 94roku (TDI-90ps) i musi grzac swiece przed odpaleniem.. niech mnie ktos wyprowadzi z bledu albo poprze.. :okej:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt paź 31, 2006 22:34

Mój tez ciężko pali , musze krecic kilka razy zeby załapal. Wypinam czujnik temperatury wody i wtedy swiece grzeja.
Niestety u mnie jest dośc powazna sprawa , prawdopodobnie(tak mysle) ścina mi klin na wale korbowym i przestawil sie kont wtrysku :( W czwartek auto idzie do mechanika zobacze co da sie zrobic , mam nadzieje ze da sie jeszcze uratowac sytuacje bez wiekszych kosztów. :bajer:
ps

Wie ktos jle może kosztowac operacja splanowania czoła wału korbowego, tak mniej wiecej zeby miec jakies rozeznanie? :hmm:
Ostatnio zmieniony wt paź 31, 2006 22:48 przez twardy, łącznie zmieniany 1 raz.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt paź 31, 2006 22:45

rafek81 pisze:u mnie w TDI swiece włączaja sie jak juz auto odpale i przejade jakeis 200-300 metrów (i to tylko wtedy gdy na dworze jest -15/-20st.C).. TDI-ki podobno nie potrzebuja do rozruchu swiec żarowych.. jedynie zalaczaja sie wtedy gdy silnik juz pracuje a na dworze jest b.zimno.. wyczytalem tez w serwisowce ze jest cos takeigo jak podgrzewanie swiec w tdi-ku przed zapaleniem ale dziala ono w ten sposob jak otworzysz drzwi od kierowcy to swiece sie zalanczaja na krotka chwile (nie jest to sygnalizowane na kontrolce).. moje autko jest z 96r. i wlasnie tak mam.. jednak kolega ma golfika z 94roku (TDI-90ps) i musi grzac swiece przed odpaleniem.. niech mnie ktos wyprowadzi z bledu albo poprze..
Oj kolego, mylisz sie i to w kilku kwestiach.
U Ciebie tez na pewno grzeja przed rozruchem (przynajmniej powinny) o ile tmp. plynu jest nizsza niz 5st.C.
Po odpaleniu owszem, tez grzeja przez jakis czas.
TDI teoretycznie pala bez swiec, ale grzanie poprawia kulture pracy silnika i cos tam jeszcze...
Co do grzania po o twarciu drzwi - to nie ta bajka - tak jest w D i TD.



rafek81

Post autor: rafek81 » wt paź 31, 2006 23:01

inek01 :bigok: ale u mnie /jak jest zimno/ to po przekreceniu stacyjki swiece zaswiecaja sie na ok.1 sekunde i gasna... a dopiero zapalaja sie w trakcie jazdy na dluzej jak juz odpale... byz moze to nie jest tak jak powinno wg. ciebie... ale nawjazniejsze ze pali przy -15 prawie jak w lecie.. :hmm:



km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

Post autor: km22 » wt paź 31, 2006 23:22

moim zdaniem świece nie są potrzebne a tym bardziej nie powinna się zapalać kontrolka świec po zapaleniu silnika może to jakiś błąd. ten problen świec dotyczy mojego kolegi i jest to audi A4 94r i jest tak że mysi kręcić i kręcić żeby zapalił czy może to być wima przestawionego rozrządu?? a nie problem świec.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lis 01, 2006 00:03

rafek81 pisze:ale u mnie /jak jest zimno/ to po przekreceniu stacyjki swiece zaswiecaja sie na ok.1 sekunde i gasna
Znaczy sie kontrolka ? Na 1 sekunde to powinna sie wlasnie zapalic jak temp plynu jest powyzej 5st.C wtedy sie grzanie nie wlacza :bajer:
W czasie jazdy kontrolka nie powinna sie zapalac w ogole. Jesli Tobie sie zapala (mruga) to masz cos nie tak.
rafek81 pisze:byz moze to nie jest tak jak powinno wg. ciebie
To nie jest wg mnie, ja sobie tego nie wymyslilem. Taka jest poprostu zasada dzialania.

km22, Problemy z zapalaniem na zimnym silniku moga byc spowodowane przez zle ustawiony kat wtrysku.



Awatar użytkownika
jaceksuper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: jaceksuper » śr lis 01, 2006 00:38

Witam
Z tego co czytałem to świece żarowe powinny się palić po przekręceniu kluczyka jeżeli temp płynu ma temp <= 9st. No ale moge sie mylic. Wtedy pali się kontrolka, może nawet palić się do 10sekund, ale mi nigdy tak dlugo sie nie paliła nawet przy -20st.

Co do palącej się kontrolki podczas jazdy to znaczy, że jest błąd, ogólnie może oznaczać problemy ze sterowaniem silnika.

Co do celu grzania świec to jest taki żeby podgrzać paliwo, bo ciepłe łatwiej się spala i wtedy silnik na początku pracuje ciszej równiej i spala dawke paliwa, przynajmniej tak mi sie wydaje :bajer: . Niby nie potrzeba grzać bo mieszanka paliwa zapala się od powietrza (gorącego )pod wysokim ciśnieniem.



km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

Post autor: km22 » śr lis 01, 2006 01:35

oki inek01 sprawdze kąt a zwłaszcza że przypomniałem sobie że jak zapala to biały dymek leci na początku hehe to może być źródło problemu a my tu świece posądzamy o niesprawność :grin:



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr lis 01, 2006 02:26

inek01 pisze:Znaczy sie kontrolka ? Na 1 sekunde to powinna sie wlasnie zapalic jak temp plynu jest powyzej 5st.C wtedy sie grzanie nie wlacza
dokładniej to jets tak że kontrolka w TDI zapala się zawsze - niezaleznie czy jest +50 czy - 50 ... poniżej +5 'C jest to grzanie świec zasadnicze - powyżej tej temperatury mignięcie kontrolki oznajmia że ECU przeprowadził samodiagnozę i można zapalić auto - jesli coś jest nie tak a ECU to odnotuje - kontrolka zaczyna migać ...

BTW - TDI to wtrysk bezposredni - ciśnienie spręzania w komorze wystarcza do zapalenia mieszanki - czyli sytuacja troszkę inna niż w D i TD gdzie występują komory wstępne i bez grzania nie jest łatwo zapalić silnika (wiedzą ci którym zjarały się świece żarowe w D/TD)



rafek81

Post autor: rafek81 » śr lis 01, 2006 18:24

jaceksuper pisze:Co do palącej się kontrolki podczas jazdy to znaczy, że jest błąd, ogólnie może oznaczać problemy ze sterowaniem silnika.
to nie jest blad tylko gdy jest chorenie zimno (-15/20) po uruchomieniu dogrzewa mieszanke by lepiej spalala sie mieszanka..



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » śr lis 01, 2006 19:07

rafek81 pisze:to nie jest blad tylko gdy jest chorenie zimno (-15/20) po uruchomieniu dogrzewa mieszanke by lepiej spalala sie mieszanka..
z czego co sie orientuje to miganie kontrolki wlasnie jak pisza wyzej jest to bład w ecu a nie dogrzewanie mieszanki. Zupełnie bez sensu z tym dogrzewaniem mieszanki. Swiece grzeja sie jeszcze po uruchomieniu silnika ale to tylko chwilke i bez migania kontrolki. :bajer:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 104 gości