[MK3 1Z] Mozna ustawic temp od jakiej maja grzac swiece?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1Z] Mozna ustawic temp od jakiej maja grzac swiece?
czy to można ustawić wag-iem aby świece włanczały się przy odpowiedniej temp otoczenia, silnik 1,9TDI Z1 . ciężko pali przy temp 10 oC jak podgrzewacze się włanczją to pali od "kopa"
Ostatnio zmieniony śr lis 01, 2006 17:34 przez km22, łącznie zmieniany 1 raz.
Podejrzewam ze masz cos z charakterystyka mieszanki... (chyba dobrze powiedzialem) u mnie w TDI swiece włączaja sie jak juz auto odpale i przejade jakeis 200-300 metrów (i to tylko wtedy gdy na dworze jest -15/-20st.C).. TDI-ki podobno nie potrzebuja do rozruchu swiec żarowych.. jedynie zalaczaja sie wtedy gdy silnik juz pracuje a na dworze jest b.zimno.. wyczytalem tez w serwisowce ze jest cos takeigo jak podgrzewanie swiec w tdi-ku przed zapaleniem ale dziala ono w ten sposob jak otworzysz drzwi od kierowcy to swiece sie zalanczaja na krotka chwile (nie jest to sygnalizowane na kontrolce).. moje autko jest z 96r. i wlasnie tak mam.. jednak kolega ma golfika z 94roku (TDI-90ps) i musi grzac swiece przed odpaleniem.. niech mnie ktos wyprowadzi z bledu albo poprze..
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Mój tez ciężko pali , musze krecic kilka razy zeby załapal. Wypinam czujnik temperatury wody i wtedy swiece grzeja.
Niestety u mnie jest dośc powazna sprawa , prawdopodobnie(tak mysle) ścina mi klin na wale korbowym i przestawil sie kont wtrysku W czwartek auto idzie do mechanika zobacze co da sie zrobic , mam nadzieje ze da sie jeszcze uratowac sytuacje bez wiekszych kosztów.
ps
Wie ktos jle może kosztowac operacja splanowania czoła wału korbowego, tak mniej wiecej zeby miec jakies rozeznanie?
Niestety u mnie jest dośc powazna sprawa , prawdopodobnie(tak mysle) ścina mi klin na wale korbowym i przestawil sie kont wtrysku W czwartek auto idzie do mechanika zobacze co da sie zrobic , mam nadzieje ze da sie jeszcze uratowac sytuacje bez wiekszych kosztów.
ps
Wie ktos jle może kosztowac operacja splanowania czoła wału korbowego, tak mniej wiecej zeby miec jakies rozeznanie?
Ostatnio zmieniony wt paź 31, 2006 22:48 przez twardy, łącznie zmieniany 1 raz.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Oj kolego, mylisz sie i to w kilku kwestiach.rafek81 pisze:u mnie w TDI swiece włączaja sie jak juz auto odpale i przejade jakeis 200-300 metrów (i to tylko wtedy gdy na dworze jest -15/-20st.C).. TDI-ki podobno nie potrzebuja do rozruchu swiec żarowych.. jedynie zalaczaja sie wtedy gdy silnik juz pracuje a na dworze jest b.zimno.. wyczytalem tez w serwisowce ze jest cos takeigo jak podgrzewanie swiec w tdi-ku przed zapaleniem ale dziala ono w ten sposob jak otworzysz drzwi od kierowcy to swiece sie zalanczaja na krotka chwile (nie jest to sygnalizowane na kontrolce).. moje autko jest z 96r. i wlasnie tak mam.. jednak kolega ma golfika z 94roku (TDI-90ps) i musi grzac swiece przed odpaleniem.. niech mnie ktos wyprowadzi z bledu albo poprze..
U Ciebie tez na pewno grzeja przed rozruchem (przynajmniej powinny) o ile tmp. plynu jest nizsza niz 5st.C.
Po odpaleniu owszem, tez grzeja przez jakis czas.
TDI teoretycznie pala bez swiec, ale grzanie poprawia kulture pracy silnika i cos tam jeszcze...
Co do grzania po o twarciu drzwi - to nie ta bajka - tak jest w D i TD.
moim zdaniem świece nie są potrzebne a tym bardziej nie powinna się zapalać kontrolka świec po zapaleniu silnika może to jakiś błąd. ten problen świec dotyczy mojego kolegi i jest to audi A4 94r i jest tak że mysi kręcić i kręcić żeby zapalił czy może to być wima przestawionego rozrządu?? a nie problem świec.
Znaczy sie kontrolka ? Na 1 sekunde to powinna sie wlasnie zapalic jak temp plynu jest powyzej 5st.C wtedy sie grzanie nie wlaczarafek81 pisze:ale u mnie /jak jest zimno/ to po przekreceniu stacyjki swiece zaswiecaja sie na ok.1 sekunde i gasna
W czasie jazdy kontrolka nie powinna sie zapalac w ogole. Jesli Tobie sie zapala (mruga) to masz cos nie tak.
To nie jest wg mnie, ja sobie tego nie wymyslilem. Taka jest poprostu zasada dzialania.rafek81 pisze:byz moze to nie jest tak jak powinno wg. ciebie
km22, Problemy z zapalaniem na zimnym silniku moga byc spowodowane przez zle ustawiony kat wtrysku.
- jaceksuper
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: wt lut 28, 2006 15:27
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Witam
Z tego co czytałem to świece żarowe powinny się palić po przekręceniu kluczyka jeżeli temp płynu ma temp <= 9st. No ale moge sie mylic. Wtedy pali się kontrolka, może nawet palić się do 10sekund, ale mi nigdy tak dlugo sie nie paliła nawet przy -20st.
Co do palącej się kontrolki podczas jazdy to znaczy, że jest błąd, ogólnie może oznaczać problemy ze sterowaniem silnika.
Co do celu grzania świec to jest taki żeby podgrzać paliwo, bo ciepłe łatwiej się spala i wtedy silnik na początku pracuje ciszej równiej i spala dawke paliwa, przynajmniej tak mi sie wydaje . Niby nie potrzeba grzać bo mieszanka paliwa zapala się od powietrza (gorącego )pod wysokim ciśnieniem.
Z tego co czytałem to świece żarowe powinny się palić po przekręceniu kluczyka jeżeli temp płynu ma temp <= 9st. No ale moge sie mylic. Wtedy pali się kontrolka, może nawet palić się do 10sekund, ale mi nigdy tak dlugo sie nie paliła nawet przy -20st.
Co do palącej się kontrolki podczas jazdy to znaczy, że jest błąd, ogólnie może oznaczać problemy ze sterowaniem silnika.
Co do celu grzania świec to jest taki żeby podgrzać paliwo, bo ciepłe łatwiej się spala i wtedy silnik na początku pracuje ciszej równiej i spala dawke paliwa, przynajmniej tak mi sie wydaje . Niby nie potrzeba grzać bo mieszanka paliwa zapala się od powietrza (gorącego )pod wysokim ciśnieniem.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
dokładniej to jets tak że kontrolka w TDI zapala się zawsze - niezaleznie czy jest +50 czy - 50 ... poniżej +5 'C jest to grzanie świec zasadnicze - powyżej tej temperatury mignięcie kontrolki oznajmia że ECU przeprowadził samodiagnozę i można zapalić auto - jesli coś jest nie tak a ECU to odnotuje - kontrolka zaczyna migać ...inek01 pisze:Znaczy sie kontrolka ? Na 1 sekunde to powinna sie wlasnie zapalic jak temp plynu jest powyzej 5st.C wtedy sie grzanie nie wlacza
BTW - TDI to wtrysk bezposredni - ciśnienie spręzania w komorze wystarcza do zapalenia mieszanki - czyli sytuacja troszkę inna niż w D i TD gdzie występują komory wstępne i bez grzania nie jest łatwo zapalić silnika (wiedzą ci którym zjarały się świece żarowe w D/TD)
z czego co sie orientuje to miganie kontrolki wlasnie jak pisza wyzej jest to bład w ecu a nie dogrzewanie mieszanki. Zupełnie bez sensu z tym dogrzewaniem mieszanki. Swiece grzeja sie jeszcze po uruchomieniu silnika ale to tylko chwilke i bez migania kontrolki.rafek81 pisze:to nie jest blad tylko gdy jest chorenie zimno (-15/20) po uruchomieniu dogrzewa mieszanke by lepiej spalala sie mieszanka..
"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"
there´s no need to explain"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości