Golf MK1 TDI 130 KM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

TDIoman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
Lokalizacja: Siedlce

Golf MK1 TDI 130 KM

Post autor: TDIoman » ndz paź 29, 2006 14:28

Witam!
Jestem na nowy na forum...także witam wszytskich ;]
Po zimie mam zamiar zabrac się za budowe MK1 z silnikiem TDI o mocy 130 KM (pompowtrysk) nie wiecie jak wygląda sytuacja ze swapem ? czy jest to wykonalne ? a może ktoś coś takiego już zbudował, słyszałem o tych silniczkach w MK2...co trzeba przebudować ? co ze skrzynią biegów ? sprzęgłem ? układem przeniesienia napędu ? przy okazji chciałbym prosić o jakieś foty Golfików MK1 (mogą być cabrio) po tuningu :)


PS: a co z zawieszeniem ? stabilnością auta przy takim ciężkim silniku ? jakie modyfikacje trzeba przeprowadzić aby poskromić tą moc ? obspadanie kibli ? gwint ? progi ? rospórki ? to wystarczy ?



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » ndz paź 29, 2006 17:08

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/603 ... e7cb8.html

[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 16:09 ]
może być :hmm:



Macior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Macior » ndz paź 29, 2006 22:25

Obspawanie kielichów, podłóżnic, rozpórki góra, podłóżnice, kratownica na dole przy punktach mocowania wachaczy, większe hamulce 256 minimum. Co do łap to od strony pasażera powinna pasować, reszta zależy od typu skrzyni. Co do zawiasu to minimum jakieś ludzki kit spingi i amory (ludzki koni, bilstein) bądź gwint jak starczy kasy. Co do półosiek to nie pamiętam dokładnie, ja zakładam od sciro 16V ale u mnie wskakuje 1.8T.



TDIoman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: TDIoman » ndz paź 29, 2006 22:53

hmmmm nie jestem za bardzo obeznany w temacie....mógł by ktoś mi to jakoś prościej wytłumaczyć ? o co beiga z tymi kratownicami ? obspawaniem ? jak te procesy wygladaja...mozecie sobie pomyslec to po co sie bierzesz za to jak nic nie wiesz...ale mam zamiar zlecic to odpowiednim ludziom...



talib1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 13:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: talib1990 » pn paź 30, 2006 00:28

chodzi o mocowanie silnika..TDI jest większy..i ma inne mocnowania w innymch miejscach..trzeba go dobrze umocowac..a opłaca Ci się takiego swapa zrobić ? nie lepiej kupić mk3 z AFN'em i chipa zrobić ? albo mk4 ze 130 km ?


No Bass, No Fun !!!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn paź 30, 2006 08:30

talib1990 pisze:chodzi o mocowanie silnika..TDI jest większy..i ma inne mocnowania w innymch miejscach..trzeba go dobrze umocowac..a opłaca Ci się takiego swapa zrobić ? nie lepiej kupić mk3 z AFN'em i chipa zrobić ? albo mk4 ze 130 km ?
:panna: :panna: :panna:

stary ale zakup MKIII z AFN lub MKIV 130KM to nie to samo co posiadanie TDI PD w MKI.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
trabirider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:29
Lokalizacja: Raciborz
Kontakt:

Post autor: trabirider » pn paź 30, 2006 09:27

Borys pisze:
talib1990 pisze:chodzi o mocowanie silnika..TDI jest większy..i ma inne mocnowania w innymch miejscach..trzeba go dobrze umocowac..a opłaca Ci się takiego swapa zrobić ? nie lepiej kupić mk3 z AFN'em i chipa zrobić ? albo mk4 ze 130 km ?
:panna: :panna: :panna:

stary ale zakup MKIII z AFN lub MKIV 130KM to nie to samo co posiadanie TDI PD w MKI.
borys kto ma racje ten ma racje :hmm: :hmm: :hmm:
a ogolnie to ciekawy projekt :pub:



Awatar użytkownika
Patryyyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Czosnów/Warszawa/Nowy dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Patryyyk » pn paź 30, 2006 15:26

trabirider pisze:borys kto ma racje ten ma racje
a ogolnie to ciekawy projekt
Posiadanie TDI PD w MKI jest nie porównywalną frajdą w porównaniu do "zwykłej" MK3 MK4... chodzi o posiadanie czegoś jedynego na swiecie, a trójek i czwórek w TDI jest od chu.a...


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224354[/url]

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/844/rrbaner.jpg[/img]

TDIoman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: TDIoman » pn paź 30, 2006 15:39

a teraz krótko....jest to wykonalne ? :chytry: wydaje mi się że mocowania da się jakoś przerobić tylko do czego tam go umocować ? :-k



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn paź 30, 2006 15:49

TDIoman pisze:a teraz krótko....jest to wykonalne ? :chytry: wydaje mi się że mocowania da się jakoś przerobić tylko do czego tam go umocować ? :-k
umocowanie takiego silnika jest dośc prosta sprawą, nowe mocowanie skrzyni trzeba zrobic i mocowanie silnika po stronie pasażera,
przód moze pasować

gorzej znaleźć sensowny silnik w dobrych pieniądzach, choć dla chcacego nic trudnego :food:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Patryyyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Czosnów/Warszawa/Nowy dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Patryyyk » pn paź 30, 2006 18:39

TDIoman pisze:a teraz krótko....jest to wykonalne ? :chytry: wydaje mi się że mocowania da się jakoś przerobić tylko do czego tam go umocować ? :-k
nie ma rzeczy nie możliwych... najwyżej jakiś element puści, to wymienisz na mocniejszy i dalej jazda...


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224354[/url]

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/844/rrbaner.jpg[/img]

TDIoman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: TDIoman » wt paź 31, 2006 13:05

a czy jest możliwe zamontowanie w takim aucie napędu syncro od golfa rallye ? lub 4motion z golfa MK4 ? chodzi mi o napęd 4x4 bo wiadomo ze w takim aucie trakcji nie bedzie przy takiej mocy a przy kolach 13 cali (taki planuje) to nie rusze z miejsca :)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt paź 31, 2006 13:55

TDIoman pisze:a czy jest możliwe zamontowanie w takim aucie napędu syncro od golfa rallye ? lub 4motion z golfa MK4 ? chodzi mi o napęd 4x4 bo wiadomo ze w takim aucie trakcji nie bedzie przy takiej mocy a przy kolach 13 cali (taki planuje) to nie rusze z miejsca :)
wszystko jest mozliwe, w Compsporty maja własnie tak zrobione
MKI 2.0 TDI 4x4


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » wt paź 31, 2006 21:52

Witam
Kiedyś widziałem na allegro na sprzedanie MK I z silnikiem od MK 4 TDI mocy już ni pamietam ale była troche podniesiona :) pewnie około 160 KM :bigok: VR6 nie ma szans hehe

cena też była sporawa

PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości