MK II - Problem z temperaturą...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

MK II - Problem z temperaturą...

Post autor: Paweł NPI » pn paź 30, 2006 23:21

Mam troszkę nietypowy problem z teperaturą silnika. Otóż aby złapał odpowiednią temperaturę to muszę przejechać po trasie ok 20-25km!! W mieście nie ma na to szans.. Przy cieplejszych dniach jest ok. A gdy się schłodzi już nie jest dobrze. Myślałem że może termostat się nie domyka ale sprawdzałem i dolny wąż jest zimny... Górny ciepły. Płyn jest w porządku. Nie mam pomysłów co to może być...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » wt paź 31, 2006 00:13

termostat, albo zatkana poczesci nagrzewnica(czesto sie to zdarze po tylu latach)


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt paź 31, 2006 08:27

tomcio666 pisze:
palen pisze:dolny wąż jest zimny...
dolny to jest ten co idzie od pompy a zarazem od termostatu i ma być właśnie ciepły, jednak stawiam na termostat.
No tak ale przy 70 stopniach dolny wąż ma być zimny bo termostat jest zamknięty.

[ Dodano: 2006-10-31, 07:28 ]
garczus pisze:zatkana poczesci nagrzewnica(czesto sie to zdarze po tylu latach)
Ale ogrzewanie w środku działa w jak najlepszym porządku!!


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

kuba100_71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 30, 2006 16:45
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: kuba100_71 » wt paź 31, 2006 10:52

witam , mam ten sam problem i nie wiem co zrobić czy wymienić termostst .jedno pytanie jak się dobrać do tego??



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt paź 31, 2006 11:01

nie wiem jak w trjce ale w dwójce wymiana termostatu trwałau mnie 5 minut ( + 10 na transport nowej wody ze sklepu:) ). na obudowie pompy jest taki króciec a na nim 2 śróbki i to wszystko. w środku jest termostat na uszczelce. odkręca się i wychodzi króciec z termostatem. ,
dziwna sprawa z tą temperaturą, właśnie w trasie powinna być mniejsza a w mieście większa. trzeba by sie przyjrzeć układowi dokładniej


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt paź 31, 2006 16:14

Ale termostat raczej odpada, bo gdyby nie domykał to dolny wąż był by przynajmniej ciepławy, a jest kompletnie zimny...Znowu gdyby się nie otwierał to by łapał za dużą temperaturę...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt paź 31, 2006 16:32

a mówiąc o odpowiedniej temperaturze mówisz o wskaźniku czy górnym wężu i ogrzewaniu ? ciepło w aucie masz dopiero po tych 20 km czy wcześniej. może po prostu czyjnik/wskaźnik nie działa dobrze
a termostat łatwo sprawdzić, zaczekaj na postoju ( n azwiększonych obrotach ) aż włączy się wentylator, bo on ma osobny czujnik i wtedy zobacz jaka jest temperatura na wskaźniku i czy dolny waż jest ciepły


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt paź 31, 2006 17:19

Ciepłe powietrze leci po paru kilometrach. Ogrzewanie mam w porządku. Co do czujnika od wskaźnika na desce to napewno jest ok. bo kupiłem czujnik do wiatraka na 102 stopnie i tyle też mam wskazanie przy załączeniu się wiatraka. Chodzi o to że nie może złapać swojej temperatury pracy... Teraz przy tych temperaturach mam jakieś 70-72 stopnie...a gdy było na dworze jeszcze ciepło to temperatura trzymała się w granicach 85-90 stopni (czyli w normie). Jak byłem we wrześniu w Niemczech to w korku pod Hamburgiem było 102 stopnie i wiatrak śmigał...

[ Dodano: 2006-10-31, 16:21 ]
Cinek pisze:termostat łatwo sprawdzić, zaczekaj na postoju ( n azwiększonych obrotach ) aż włączy się wentylator, bo on ma osobny czujnik i wtedy zobacz jaka jest temperatura na wskaźniku i czy dolny waż jest ciepły
termostat sprawdzałem i przy 87 jak dobrze pamiętam zaczynał się otwierać. Jak uda mi się uzyskać taką temperaturę to i dolny wąż robi się ciepły, nawet gorący ;)


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości