[MK2] czerwona dioda-kontrolka płynu chłodzącego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] czerwona dioda-kontrolka płynu chłodzącego
Witam
Mam problem nie swieci mi czerwona dioda ta od płynu chłodzącego niby ona wskazuje czy nie za mało jest płynu ale ja w zbiorniczku wyrównawczym nie widze tam nigdzie żadnego czujnika poziomu może jest gdzie indziej prosze o pomoc
Mam problem nie swieci mi czerwona dioda ta od płynu chłodzącego niby ona wskazuje czy nie za mało jest płynu ale ja w zbiorniczku wyrównawczym nie widze tam nigdzie żadnego czujnika poziomu może jest gdzie indziej prosze o pomoc
No własnie ale skoro niema to po co ta dioda która migała zawsze po właczeniu zapłonu a pozniej gasła. Jesli czujnik idze do zb. wyrównawczego to gdzie ejst czujnik w którym miejscu wchodzi do zbiorniczka??. Do tego mam pytanie bo nie ejstem pewien czy wyłacznik termiczny w chłodicy włacza mi wentylator czy nie jak go sprawdzić jak szybko się silnik nagrzewa że załącza sie wentylator??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Rozumiem, że mam zewrzeć wyciągnietą wtyczkę z czujnika, mam to zrobić na włączonym silniku czy na zapłonie???
Ze wskaźnikiem też mam problem bo z tego co mi się wydaje to niewychyla sie ( chyba bo ja daleko nie jedziłem ostatnio i nie zdarzył się wychylić na odcinku 3 km okolo) wczesniej wiem że działał. Czujnik temperatury z tego co mi sie wydaje jest dobry na zimnym ma 2Kohmy ponad, a na zagrzanym okolo 300Ohm.
Ze wskaźnikiem też mam problem bo z tego co mi się wydaje to niewychyla sie ( chyba bo ja daleko nie jedziłem ostatnio i nie zdarzył się wychylić na odcinku 3 km okolo) wczesniej wiem że działał. Czujnik temperatury z tego co mi sie wydaje jest dobry na zimnym ma 2Kohmy ponad, a na zagrzanym okolo 300Ohm.
Ok zrobie tak jak piszesz mogłbys mi jeszcze powiedizeć po jakim czasie mniej wiecej powinien właczyć sie wentylator i jak szybko nagrzewa się dolny wąż (ten wąż to ten od pompy tam gdzie jest termostat??)tomcio666 pisze:Hmmm, sprawdź przed tym czy wogóle chłodnica w okolicy czujnika się nagrzewa, bo może termostat padnięty no ale wracając do wentylatora to włącz zapłon i zewrzyj dwa przewody we wtyczce co idzie do czujnika. Co do Ohmów to nie wiem jakie mają być.
[ Dodano: Pon Paź 30, 2006 19:54 ]
Wentylator chyba powinien chodzić jak się zewrze nawet przy wyłączonym zapłonie.
No i tak byłem teraz z ciekawosci przegrzałem go troszke i zaobserowałem ze górna rura z chłodnicy gorąca a dolna zimna koło czujnika w chłodnicy zimno, wskaźnik się nie wychylił wogóle a przy zwieraniu wentylator działa. Wiec jakie spostrzeżenia ??? Może za krótko go grzałem. Może układ zapowietrzony albo termostat zawieszony bo okolo miesiaca temu wymieniałem płyn w chłodnicy??tomcio666 pisze:U mnie w dieslu termostat się otwiera na 87 st. i wtedy zaczyna puszczać wodę do chłodnicy, went włącza się na 93-98 a wyłącza na 88-93, jak jest silnik nagrzany to na postoju po kilku, kilkunastu minutach powinien się włączyć wentylator i po kolejnych kilku minutach wyłączyć.
tomcio666 może mi coś podpowiesz jakieś spostrzeżenia odnośnie tych obserwacji moich albo ktoś inny?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości