[MK2] Odma 1.3NZ mk2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- arkadiuush
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr lip 26, 2006 20:33
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ten trójnik zastąpiłem trójnikiem z jakiegoś tworzywa. Wylookałem go jak byłem kiedyś u gazownika. Stosują je do rozgałęzienia węży od wody, tak zeby ciepła woda szła też na reduktor. Co do węży to też znalazłem to wszystko u gazownika. Kosztowało mnie to niecałe 20 zł i pomogło. Przejezdziłem tak od stycznia(wtedy mi wywaliło olej i trzeba było cos z tym zrobić ) do końca zimy i wszystko było oki.
a no i ten wąż od pokrywy zaworów do trójnika musiałem zmienić na trochę grubszy bo oryginał nie pasował do trójnika.
a no i ten wąż od pokrywy zaworów do trójnika musiałem zmienić na trochę grubszy bo oryginał nie pasował do trójnika.
- Kamil Włodi
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: wt wrz 26, 2006 20:04
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
odnośnie tej odmy... to chyba dałem ciała, pierwszy raz czyściłem i... wszyscy tu piszą że element nr.9 czyścić trzeba denaturatem i ostrożnie bo tam jest jakaś membrana a ja... wyczyściłem wszystko szmatką a w dodatku tam w środku pogrzebałem śrubowkrętem i na koniec przedmuchałem powietrzem:(((
chyba coś pokiepściłem...
co z tym jest związane
POMOCY....
chyba coś pokiepściłem...
co z tym jest związane
POMOCY....
Witam znów po dłuższej nieobecności. No wreszcie kupiłem za 50 złociszy osłonkę na silnik od spodu. Pasuje jakotako. Na wzorze (pewnie od diesla) rurę wydechową jakoś w innym miejscu mieli i miskę olejową też. Ale działa, osłania i ociepla. Ostatnio zakryłem otwór pod miską olejową kawałkiem cienkiej blachy. Szczęśliwie nie ma jeszcze mrozów ale zauważam szybsze nagrzewanie się silnika i dłuższe stygnięcie. Odmę czyściłem w początku października. Zdziwiło mnie że reduktorek po lecie był tak strasznie zakitowany. Temperatury były w pobliżu 15st, a na drugi dzień po umyciu, już była w nim cienka warstwa majonezu. Czy to rodzaj oleju (Lotos dla LPG) może tak wilgoć gromadzić? Jakie są Wasze spostrzeżenia co do wpływu rodzaju oleju na ilość powstającego "majonezu"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)
właśnie patrze a ja mam pęknie ty przewód gumowy o srednicy 18mm i długości 50mm który łączy separator oleju z regulatorem ciśnienia oleju Nie wiecie gdzie taki przewód szukać?
Czy ta usterka moze miec taki wpływ na prace silnika?
Zimny gasnie po wyłączeniu ssania, jak dodam lekko gazu to tez gasnie chyba ze odrazu na wysokie obroty go (na biegu jałowym)
Na ciepłym jak dodam gazu lekko to tak jak by go przyduszało (na biegu jałowym)
Czy ta usterka moze miec taki wpływ na prace silnika?
Zimny gasnie po wyłączeniu ssania, jak dodam lekko gazu to tez gasnie chyba ze odrazu na wysokie obroty go (na biegu jałowym)
Na ciepłym jak dodam gazu lekko to tak jak by go przyduszało (na biegu jałowym)
Piotrek
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
u mnie prawie zawsze kiedy otworze klape silnika to bagnet jest wysuniety tak ok 1cm do gory,nie wiem czy to nie jest objaw zatkanej odmy.pomozcie zanim bedzie za pozno.
[ Dodano: 14 Paź 2007 21:38 ]
dawno tu nikogo nie bylo,pewnie zajrzycie jak mrozy przyjdą,idzie zima wiec czas zobaczyc jak u mnie z tymi majonezami.mam tez zamiar zrobic z blachy oslone silnika od spodu.
[ Dodano: 14 Paź 2007 21:41 ]
oraz folia babelkowa powedruje na odme a wlasciwie na te przewody gumowe.tak jak to piszecie tak zrobie.przezorny zawsze ubezpieczony.pozdrawiam
[ Dodano: 15 Paź 2007 11:11 ]
PIERWSZE WRAZENIA PO SPRAWDZENIU/ODKRECENIU ODMY:
BRAK "MAJONEZU" W ELEMENCIE NR 9.
BARDZO POPEKANY ALE JESZCZE W CALOSCI ELEMENT NR 8
DUZE PEKNIECIE NA ELEMENCIE NR 7 OD STRONY OPASKI OD SILNIKA.
ODROBINA MAZI NA SCIANKACH WEWNETRZNYCH ELEMENTU NR 7
[ Dodano: 15 Paź 2007 11:36 ]
POSTANOWIENIA:
-POSZUKAC OSLONY,MOZE BYC OD DIESLA NAJWYZEJ ZROBIE DEKIEL POD MISA OLEJOWA
-KUPIC TROJNIK 18-10-18 W SKLEPIE HYDRAULICZNYM ORAZ WAZ OLEJOODPORNY 18MM TAK Z 30CM,ORAZ WAZ 10MM OKOLO 50CM
-OWINAC ELEMENTY 8,9,10,JAKAS IZOLACJA
-W PRZYPADKU PROBLEMOW ZE ZNALEZIENIEM OSLONY POD SILNIK WYKONANIE JEJ SAMEMU Z BLACHY,NAJLEPIEJ OCYNKOWANEJ.
-ZASLONIC CZESCIOWO CHLODNICE ORAZ ATRAPE OD STRONY AKUMULATORA I FILTRA POWIETRZA GDYZ TAMTEDY LECI ZIMNE POWIETRZE W STRONE ODMY(PODCZAS JAZDY)
DZIEKUJE WSZYSTKIM KTORZY MI POMOGLI!!!
[ Dodano: 15 Paź 2007 11:38 ]
NIE WIDZE PRZYCISKOW POMOGL BO NA PEWNO DALBYM CO NIEKTORYM PO PUNKCIKU
[ Dodano: 16 Paź 2007 19:15 ]
odma przerobiona/naprawiona!
-zalozony trojnik 20-15-20
-wąż 20 mm
-wąż 12mm
-nowe opaski metalowe
po przejechaniu ok 5km wszystko ok.
no i przy pracujacym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju otwor zasysa powietrze:)czyli odma jest szczelna!.
pozostalo oizolowanie wszystkiego i wykonanie oslony pod silnik.
[ Dodano: 14 Paź 2007 21:38 ]
dawno tu nikogo nie bylo,pewnie zajrzycie jak mrozy przyjdą,idzie zima wiec czas zobaczyc jak u mnie z tymi majonezami.mam tez zamiar zrobic z blachy oslone silnika od spodu.
[ Dodano: 14 Paź 2007 21:41 ]
oraz folia babelkowa powedruje na odme a wlasciwie na te przewody gumowe.tak jak to piszecie tak zrobie.przezorny zawsze ubezpieczony.pozdrawiam
[ Dodano: 15 Paź 2007 11:11 ]
PIERWSZE WRAZENIA PO SPRAWDZENIU/ODKRECENIU ODMY:
BRAK "MAJONEZU" W ELEMENCIE NR 9.
BARDZO POPEKANY ALE JESZCZE W CALOSCI ELEMENT NR 8
DUZE PEKNIECIE NA ELEMENCIE NR 7 OD STRONY OPASKI OD SILNIKA.
ODROBINA MAZI NA SCIANKACH WEWNETRZNYCH ELEMENTU NR 7
[ Dodano: 15 Paź 2007 11:36 ]
POSTANOWIENIA:
-POSZUKAC OSLONY,MOZE BYC OD DIESLA NAJWYZEJ ZROBIE DEKIEL POD MISA OLEJOWA
-KUPIC TROJNIK 18-10-18 W SKLEPIE HYDRAULICZNYM ORAZ WAZ OLEJOODPORNY 18MM TAK Z 30CM,ORAZ WAZ 10MM OKOLO 50CM
-OWINAC ELEMENTY 8,9,10,JAKAS IZOLACJA
-W PRZYPADKU PROBLEMOW ZE ZNALEZIENIEM OSLONY POD SILNIK WYKONANIE JEJ SAMEMU Z BLACHY,NAJLEPIEJ OCYNKOWANEJ.
-ZASLONIC CZESCIOWO CHLODNICE ORAZ ATRAPE OD STRONY AKUMULATORA I FILTRA POWIETRZA GDYZ TAMTEDY LECI ZIMNE POWIETRZE W STRONE ODMY(PODCZAS JAZDY)
DZIEKUJE WSZYSTKIM KTORZY MI POMOGLI!!!
[ Dodano: 15 Paź 2007 11:38 ]
NIE WIDZE PRZYCISKOW POMOGL BO NA PEWNO DALBYM CO NIEKTORYM PO PUNKCIKU
[ Dodano: 16 Paź 2007 19:15 ]
odma przerobiona/naprawiona!
-zalozony trojnik 20-15-20
-wąż 20 mm
-wąż 12mm
-nowe opaski metalowe
po przejechaniu ok 5km wszystko ok.
no i przy pracujacym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju otwor zasysa powietrze:)czyli odma jest szczelna!.
pozostalo oizolowanie wszystkiego i wykonanie oslony pod silnik.
- Tommek-GTI
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
- Lokalizacja: Elblag
Witam. Mam pytanko. Od czego jest ta odma??? Sadzac po komentarzach to chyba od odpowietrzania silnika, badz cos takiego???Chcialbym uzyskac pelna odp. I czy zle jesli jest w przewodzie pod nia dziura??? Bo hyba mam, ale sam chodzi dobrze, nieraz tylko troszke nierownomiernie chodzi. Na co ma wplyw defekt odmy, badz dziura w jwj okolicy?
Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
a wiec odpowiedz:odma sluzy do odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika a wszelkie nieszczelnosci powoduja nierownomierna prace silnika, moga tez spowodowac wywalenie oleju z silnika przez najslabszy punkt czyli np korek wlewu, bagnet, uszczelki.a teraz rozwiniecie odpowiedzi czym jest odma i do czego sluzy. otoz jak wiadomo w skrzyni korbowej podczas pracy silnika olej sie rozgrzewa i opary musza miec ujscie (co by nie wypychalo ich przez np uszczelki, albo zeby olej nie wydostal sie z silnika np przez bagnet.)a wiec zamontowano odme aby po odseparowaniu oparow od oleju wpuscic je do dolotu i smarujac przepustnice spalic w silniku nie zanieczyszczajac srodowiska.w kazdym razie opary oleju musza miec ujscie ze skrzyni korbowej a odma musi byc szczelna a pekniete przewody olejowe mozna z powodzeniem zastapic wężami olejoodpornymi,ja nie mogac kupic olejoodpornego weza o odpowiedniej srednicy mam zalozony zwykly wąż do wody czarny kupiony w sklepie moto, plus opaski zaciskowe i teraz odma dziala w 100%.
- Tommek-GTI
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
- Lokalizacja: Elblag
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
jest szansa ale jaka to zalezy ile tego mazidla jest bo jak strasznie duzo to 30km moze byc malo ale to jeszcze zalezy jak pokonasz ta odleglosc- tzn jak mocno rozgrzejesz silnik.najlepiej jak po tych 30km na pracujacym silniku odkrecisz korek wlewu oleju i jak zatkasz reka i poczujesz ze zasysa powietrze to znaczy ze odma ok!jarzy pisze:czy jak dzisiaj (mamy -4 stopnie) przejadę sie gdzieś dalej (z 30 km) to jest szansa, że te mazidła co zapewne się już zaczęły odkładać się rozpuszczą i mogę uniknąć grzebania się na mrozie?
[ Dodano: 06 Sty 2008 20:05 ]
ciekawe jak to bedzie dzialac.sam kiedys myslalem nad usunieciem przynajmniej tej wiekszej puszki.mike_pi pisze:zamiast tych 2 puszek tym czasowo wstawilem waz gumowy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości