[MK3] Problem z chłodzeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adrian228
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:50
Lokalizacja: Mielec

[MK3] Problem z chłodzeniem

Post autor: adrian228 » ndz paź 29, 2006 16:44

Witam!

Mam problem z chlodzeniem.Gdy jechalem zoslala zagotowana woda w układzie
chlodzacym wode wyzucilo wezem przy głowicy go silnika dokladnie jest taka
nasadka plastikowa przy silniku na ktora nachodzi waż od ukladu chlodzacego
i ta nasadka pękla i woda sie wylala nie wiem co jes juz raz wymienilem ten
waż i znowu sie to stalo myslalem ze moze uszczelka pod glowica to tez
wymienilem uszczelke pod glowica i znowu sie tak samo stalo.Prosze o rade
czy to moze pompa wodna,moze termostat a moze cos innego prosze o
rade!Jest to silnik 1.8 GOLF 3 z LPG Rok 93



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 29, 2006 17:02

adrian228, a jaką masz wtedy temperaturę cieczy na zegarach???


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz paź 29, 2006 17:06

sprawdż korek zbiorniczka wyrównawczego . korek ma zazadanie wypuszczać nadmiar cisnienia przy gorącym silniku a zasysać gdy silnik stygnie.


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

adrian228
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian228 » ndz paź 29, 2006 17:25

Jak jezdzilem to temperatura byla okolo 90-100 stopni gdy zagotowalo wode skoczyla do okolo 110-120 stalo sie to po ujechaniu okolo 1kilomerta na zimnym silniku zaciekawilo mnie ze obroty silnika byly wysokie 2000 i nie spadaly.
Ostatnio zmieniony ndz paź 29, 2006 17:48 przez adrian228, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 29, 2006 17:45

adrian228 pisze:Jak jezdzilem to temperatura byla okolo 90-100 stopni
Więc trzeba by sprawdzić temp w komputerze, sprawdzić czy termostat się otwiera, no i tak jak pisał marek2907 - zaworek


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » ndz paź 29, 2006 18:33

ZWRÓĆ UWAGE NA TO CZY WENTYLATOR SIĘ WŁĄCZA JAK WSKAŹNIK JEST POZA ŚRODKOWĄ KRESKĄ.BYĆ MOŻE CZUJNIK WENTYLATORA POSZEDŁ. SPRAWDZ JESZCZE CZY DOLNA RURA OD CHŁODNICY NAGRZEWA SIE W TYM SAMYM CZASIE DO TAKIEJ SAMEJ TEMPERATURY CO TA RURA GÓRNA. bYĆ MOŻE ŻE TERMOSTAT SIE NIE OTWIERA. KOREK OD ZBIORNICZKA TEŻ WARTO SPRAWDZIĆ.
POZDRAWIAM



adrian228
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian228 » pn paź 30, 2006 16:09

Jak sprawdzic korek zbiorniczka,gdy go odkrecam na goracym silniku to tak jakby zasysalo powietrze.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 30, 2006 17:47

truskawaa pisze:ZWRÓĆ UWAGE NA TO CZY WENTYLATOR SIĘ WŁĄCZA JAK WSKAŹNIK JEST POZA ŚRODKOWĄ KRESKĄ.BYĆ MOŻE CZUJNIK WENTYLATORA POSZEDŁ.
No tak ale jeśli mu się termostat nie otwiera to wentylator się nie włączy bo czujnik jest na chłodnicy.
Sprawdź czy ci się otwiera termostat i sprawdź jeszcze czy masz bąbelki w zbiorniczku wyrównawczy, bo być może że to nie uszczelka ci padła ale np głowica i dmucha do układu chłodzenia.


pozdrowienia el Kopyto

adrian228
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian228 » pn paź 30, 2006 18:15

Wiec tak termostat sie otwiera i jest dobry,czyjnik na chlodnicy wlacza wentylator i dziala sprawnie



Awatar użytkownika
Jolero
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 19:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Jolero » pn paź 30, 2006 18:30

ale co jest grane z tym korkiem? jak go mozna sprawdzic? tzn kiedy jest sprawny a kiedy nie?


[b]Dont hate the player, hate the game :] ...
[/b]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 30, 2006 18:51

MarcinWro pisze:ale co jest grane z tym korkiem? jak go mozna sprawdzic? tzn kiedy jest sprawny a kiedy nie?
ma w środku zaworek który puści powietrze znad płynu luyb płyn przy za dużym ciśnieniu. w układzie. To się lubi zapaprać. Trzeba umyć wodą po rozebraniu i powinno działać, lub kupić nowy korek. A dokładnie żeby sprawdzić zaworek to trzeba mieć manometr - w praktyce jest to niepotrzebne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adrian228
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 12:50
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian228 » pn paź 30, 2006 20:46

Czyli mam rozumiec ze korek jak nie puszcza cisnienia gdy jest wysokie moze wyzucac plyn.



Awatar użytkownika
Jolero
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 19:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Jolero » pn paź 30, 2006 23:38

ja wymienilem wlasnie korek, ale jakies roznicy nie zaobserwowalem, pozostala kwestia dokrecenia tego... tzn czy ma znaczenie dokrecenia korka?

u mnie sytacja wyglada nastepujaco, juz 3ci raz wymieniałem króciec ten z boku bloku silnika co jest dokladnie pod czujnikiem cisniania oleju... za kazdym razem jak wymienialem ten króciec to tydzien byl spokoj, potem zaczaol lekko cieknac az wkoncu go strzelala kaplica, to kupa pod wplywem ciepla sie wygina, kazdy wyglada tak samo wygiety :crazy: teraz zalozylem jak jeden kolega z forum doradzal tzn ze starszego VW aluminiowy, i teoretycznie nie ma prawa cieknac, bo alu przeciez nie wygnie, ale pytanie czy nie znajdzie sobie teraz innego miejsca do wycieku? korek mam nowy, choc wg mnie stary byl ok...


[b]Dont hate the player, hate the game :] ...
[/b]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn paź 30, 2006 23:49

kogut pisze:Sprawny korek powinien upuszczac cisnienie,oczywiscie w jakims zakresie-ale nie pamiętam jakim.Zas gdy jest niesprawny nie bedzie tego robił,az cisnienie wzrosnie nadmiernie i znajdzie ''słaby element'' którym wywali ciecz.
mi jak poszła uszczelka pod głowicą to rozerwało węże bo korek trzymał jak głupi
rozerwalo 3 gumowe i jeden taki metalowy, który musiał być nadrdzewiały że tak
łatwo puścił, chociaż ciśnienie w cylinrach w dieslach jest nawet 1,5raza większe
niż w benzyniach stąd taka siła

[ Dodano: Pon Paź 30, 2006 22:51 ]
MarcinWro pisze:zalozylem jak jeden kolega z forum doradzal tzn ze starszego VW aluminiowy, i teoretycznie nie ma prawa cieknac,
no to miałeś farta, taki aluminiowy krocieć jest nie do zdobycia !
MarcinWro pisze:korek mam nowy, choc wg mnie stary byl ok...
podobno stare wygotowują w wodzie z octem który powoduje że kamień odpada
i korki sa nadal dobre ... :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości