Golf II problem z instalacją
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
Golf II problem z instalacją
gdzie szukać schematu instalacji elektrycznej do Golfa II 1.8 8-zaworowy
głównie podłączenie elektryki silnika.
albo jak ktoś wie niech napisze: podłączenie cewek, alternatora, rozrusznika
tak aby uruchomić silnik
może być nawet rozrysowane ręcznie na kartce i przesłane na meil ginesik@vp.pl
to bardzo pilne. proszę o jakąkolwiek pomoc
zdemontowałem alarm i i nie mam pojęcia jak to podłączyć
głównie podłączenie elektryki silnika.
albo jak ktoś wie niech napisze: podłączenie cewek, alternatora, rozrusznika
tak aby uruchomić silnik
może być nawet rozrysowane ręcznie na kartce i przesłane na meil ginesik@vp.pl
to bardzo pilne. proszę o jakąkolwiek pomoc
zdemontowałem alarm i i nie mam pojęcia jak to podłączyć
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
a jaki silnik-wtrysk czy benzyna??
co do alternatora bywa różnie-albo są kostki, albo pojedyńcze kable z oczkami i konektorami
rozrusznik-na wystającą z automatu śrubę M8 zakładasz gruby kabel + z akumulatora(ten najgrubszy od klemy +,zazwyczaj czarny) zakończony oczkiem, na konektor męski wystający z automatu zakładasz kabel idący od stacyjki ( taki w miarę gruby) zakończony konektorem żeńskim
cewka zapłonowa-jedno przyłącze to + ze stacyjki(włączony zapłon), może też być do niego podłączony drugi kabel zakończony konektorem żeńskim + na moduł, drugie przyłącze na cewce to drugi kabel z modułu i wyjście na obrotomierz, sam moduł oraz aparat zapłonowy podłączane są kostkami których niepodmienisz i nieodwrócisz-modół chyba na 6 czy 7 pinów, aparat 3 piny
to narazie tyle, napisz co jeszcze chcesz wiedzieć i czy zrozumiałeś coś z mojej wypowiedzi(czy ma to sens), czy silnik działał i wymontowałeś tylko alarm,czy coś jeszcze demontowałeś
co do alternatora bywa różnie-albo są kostki, albo pojedyńcze kable z oczkami i konektorami
rozrusznik-na wystającą z automatu śrubę M8 zakładasz gruby kabel + z akumulatora(ten najgrubszy od klemy +,zazwyczaj czarny) zakończony oczkiem, na konektor męski wystający z automatu zakładasz kabel idący od stacyjki ( taki w miarę gruby) zakończony konektorem żeńskim
cewka zapłonowa-jedno przyłącze to + ze stacyjki(włączony zapłon), może też być do niego podłączony drugi kabel zakończony konektorem żeńskim + na moduł, drugie przyłącze na cewce to drugi kabel z modułu i wyjście na obrotomierz, sam moduł oraz aparat zapłonowy podłączane są kostkami których niepodmienisz i nieodwrócisz-modół chyba na 6 czy 7 pinów, aparat 3 piny
to narazie tyle, napisz co jeszcze chcesz wiedzieć i czy zrozumiałeś coś z mojej wypowiedzi(czy ma to sens), czy silnik działał i wymontowałeś tylko alarm,czy coś jeszcze demontowałeś
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
nie rozumiem o co chodzi z pojęciami "męski" i "żeński". możesz to wyjaśnić?
przedtem silnik działał, zdemontowałem tylko alarm.
silnik-wtrysk
licze na szybką odpowiedź.
samochód to składak i tam są doróbki własne. najlepiej jakbyś miał schemat i przysłał na meila lub napisał gdzie jest.
ale jak ze schematem nie da rady to możesz mi to wytłumaczyć.
napisz tak bardziej zarozumiale bo te piny i te żeńskie męskie nic mi nie mówi.
przy zapłonie jest kostka ale przy cewce już nie ma jeśli o to ci chodzi.
acha,no i autko nie ma obrotomierza tylko zegar
czekam na odpowiedź.
[ Dodano: 29 Paź 2006 14:06 ]
alarm działał na czujki i na stacyjke. w momencie przekręcenia stacyjki włączał sie a alarm zaczynał wyć. teraz po przekręceniu kluczyka gasną kontrolki, rozrusznik nie kontaktuje, wogóle nie kręci i na pycha też sie nie da.
przedtem silnik działał, zdemontowałem tylko alarm.
silnik-wtrysk
licze na szybką odpowiedź.
samochód to składak i tam są doróbki własne. najlepiej jakbyś miał schemat i przysłał na meila lub napisał gdzie jest.
ale jak ze schematem nie da rady to możesz mi to wytłumaczyć.
napisz tak bardziej zarozumiale bo te piny i te żeńskie męskie nic mi nie mówi.
przy zapłonie jest kostka ale przy cewce już nie ma jeśli o to ci chodzi.
acha,no i autko nie ma obrotomierza tylko zegar
czekam na odpowiedź.
[ Dodano: 29 Paź 2006 14:06 ]
alarm działał na czujki i na stacyjke. w momencie przekręcenia stacyjki włączał sie a alarm zaczynał wyć. teraz po przekręceniu kluczyka gasną kontrolki, rozrusznik nie kontaktuje, wogóle nie kręci i na pycha też sie nie da.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Konektor męski i żeński - wiesz, czym się różni mężczyzna od kobiety? Podobnie z konektorami - jedne mają bolce, inne dziurki....
Przed odłączeniem alarmu wszystko działało? Jak tak, to pewnie alarm miał wbudowane odcięcie zapłonu - odłączyłeś alarm, to teraz nie zapali. Zazwyczaj jest tak, że moduł alarmu steruje przekaźnikiem odcięcia zaplonu. Przekaźnik ten montowany jest razem z alarmem. Jeżeli zdemontowałeś sam moduł alarmu, poszukaj, gdzie idą przewody od niego - któreś powinny iść do przekaźnika od zapłonu. Do tego przekaźnika powinny iść jeszcze dwa przewody od zapłonu - trzeba je zewrzeć i powinno grać.
Przed odłączeniem alarmu wszystko działało? Jak tak, to pewnie alarm miał wbudowane odcięcie zapłonu - odłączyłeś alarm, to teraz nie zapali. Zazwyczaj jest tak, że moduł alarmu steruje przekaźnikiem odcięcia zaplonu. Przekaźnik ten montowany jest razem z alarmem. Jeżeli zdemontowałeś sam moduł alarmu, poszukaj, gdzie idą przewody od niego - któreś powinny iść do przekaźnika od zapłonu. Do tego przekaźnika powinny iść jeszcze dwa przewody od zapłonu - trzeba je zewrzeć i powinno grać.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
od zapłonu wychodzą trzy kable które są podłączone chyba do cewki zapłonu. od cewki wychodzą dwa kable które są odłączone, niewiem do czego je podłączyć bo już były poodłączane.
jeden z cewki był podłączony do jakiegóś włąśnie przekaźnika od alarmu. prowadzi do cewki ale nie wiem gdzie go podłączyć.
pozatym kierunkowskazy migają raz szybciej raz wolniej tak jakby było gdzieś zwarcie ale niewiem.
czekam na odpowiedź
jeden z cewki był podłączony do jakiegóś włąśnie przekaźnika od alarmu. prowadzi do cewki ale nie wiem gdzie go podłączyć.
pozatym kierunkowskazy migają raz szybciej raz wolniej tak jakby było gdzieś zwarcie ale niewiem.
czekam na odpowiedź
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to zacznijmy od rozrusznika - z kostki stacyjki wychodzi przewód czerwono-czarny. Na nim pojawia się +12V w momencie rozruchu silnika. Idzie on do skrzynki z bezpiecznikami do złącza H1 pin 1. Dalej, ten sam sygnał wychodzi ze skrzynki złączem F pin 1 (w skrzynce te złacza są zmostkowane). Ze złącza F pin 1 przewód czerwono-czarny idzie już do rozrusznika. Sprawdź to połączenie. Jeżeli wszystko jest tak, jak napisałem rozrusznik powinien kręcić. Schemat elektryki w mk2 jest do sciągniecia na forum (jest on w jednej z ksiązek serwisowych).
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 14:49 ]
Możesz jeszcze sprawdzić, czy na stacyjce, na czerwonym przewodzie w ogóle jest +12V.
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 14:49 ]
Możesz jeszcze sprawdzić, czy na stacyjce, na czerwonym przewodzie w ogóle jest +12V.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Napisz dokładnie, jakie przewody masz niepodłączone (kolory), oraz spróbuj dojść, gdzie one idą. Postaraj się także ocenić, czy to są oryginalne przewody, czy jakieś dorobione.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
jeden czarny od cewki i jeden zielony od cewki, niewiem czy są oryginalne czy dorobione ale jest jeszcze jeden-czarny, który był podłączony do aarmu. niewiem z czym go połączyć.
jest jeszcze jeden czarny wczepiony w całe te bezpieczniki tam pod kierownicą, wygląda jak doróbka ale nie jestem pewien
jest potem jeszcze jeden czarny dolutowany do jakby kabla z napięciem ale nie ma w nim prądu
pozatym przestała działać lampka ręcznego, podświetlenie liczników, kontrolka świateł długich i wskaźnik paliwa.
pozatym raz działa raz nie wentylator na ogrzewanie
gdy przekręce normalnie stacyjke kontrolki świecą, gdy próbuje przekręcić dalej by uruchomić rozrusznik kontrolki przygasają
zaczeło się tak dziać po odłączeniu alarmu
jest jeszcze jeden czarny wczepiony w całe te bezpieczniki tam pod kierownicą, wygląda jak doróbka ale nie jestem pewien
jest potem jeszcze jeden czarny dolutowany do jakby kabla z napięciem ale nie ma w nim prądu
pozatym przestała działać lampka ręcznego, podświetlenie liczników, kontrolka świateł długich i wskaźnik paliwa.
pozatym raz działa raz nie wentylator na ogrzewanie
gdy przekręce normalnie stacyjke kontrolki świecą, gdy próbuje przekręcić dalej by uruchomić rozrusznik kontrolki przygasają
zaczeło się tak dziać po odłączeniu alarmu
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Dobra, po tym moim tłumaczeniu z rozrusznikiem powinienieś sobie poradzić.
Alternator - do niego dochodzą dwa przewody - gruby powinien iść do klemy + akumulatora, ale po drodze podłączony jest jeszcze do rozrusznika. Sprawdź przejście między grubym z alternatora, a klemą + w akumulatorze. Drugi przewód z alternatora - cienki, niebieski, połączony jest z deską roździelczą - jest to sygnalizacja ładowania (on steruje tą lampką kontrolną ładowania). Ten niebieski powinien iść do złącza A2 pin 1 w skrzynce z bezpiecznikami.
Cewka zapłonowa - powinny dochodzić do niej 4 lub 5 przewodów - dwa (lub trzy)czarne - jeżeli dochodzą trzy czarne, to dwa z nich są spięte razem, w jedną kostkę. Na co najmniej jednym z tych czarnych przewodów powinno pojawiać się +12V po przekręceniu kluczyka, a także w momencie rozruchu silnika. Pozostałe czane (lub 1 czarny) idzie do urządzenia elektronicznego sterującego pracą silnika. 1 czerwono-czarny (do obrotomierza i w niektórych silnikach do urządzenia odcinającego dopływ paliwa przy hamowaniu silnikem) i 1 zielony, idący do układu elektronicznego.
Czarne przewody powinny być podłączone pod złącze 15 cewki zapłonowej.
Zasada jest taka: przekręcamy kluczyk, wtedy włączone jest zasilanie cewki i jednocześnie, poprzez złącze cewki zasilane jest urządzenie elektroniczne.
Zielony i czerwono-czarny powinny być podłączone pod te zame złącze w cewce (jak podłaczysz czarne, to zostanie tobie tylko jedno).
No i to tyle.
Sprawdź, czy na którymś z czarnych masz +12V po przekręceniu kluczyka, bardzo prawdopodobne, że nie masz, bo ktoś mógł właśnie tam wstawić odcięcie zapłonu.
Alternator - do niego dochodzą dwa przewody - gruby powinien iść do klemy + akumulatora, ale po drodze podłączony jest jeszcze do rozrusznika. Sprawdź przejście między grubym z alternatora, a klemą + w akumulatorze. Drugi przewód z alternatora - cienki, niebieski, połączony jest z deską roździelczą - jest to sygnalizacja ładowania (on steruje tą lampką kontrolną ładowania). Ten niebieski powinien iść do złącza A2 pin 1 w skrzynce z bezpiecznikami.
Cewka zapłonowa - powinny dochodzić do niej 4 lub 5 przewodów - dwa (lub trzy)czarne - jeżeli dochodzą trzy czarne, to dwa z nich są spięte razem, w jedną kostkę. Na co najmniej jednym z tych czarnych przewodów powinno pojawiać się +12V po przekręceniu kluczyka, a także w momencie rozruchu silnika. Pozostałe czane (lub 1 czarny) idzie do urządzenia elektronicznego sterującego pracą silnika. 1 czerwono-czarny (do obrotomierza i w niektórych silnikach do urządzenia odcinającego dopływ paliwa przy hamowaniu silnikem) i 1 zielony, idący do układu elektronicznego.
Czarne przewody powinny być podłączone pod złącze 15 cewki zapłonowej.
Zasada jest taka: przekręcamy kluczyk, wtedy włączone jest zasilanie cewki i jednocześnie, poprzez złącze cewki zasilane jest urządzenie elektroniczne.
Zielony i czerwono-czarny powinny być podłączone pod te zame złącze w cewce (jak podłaczysz czarne, to zostanie tobie tylko jedno).
No i to tyle.
Sprawdź, czy na którymś z czarnych masz +12V po przekręceniu kluczyka, bardzo prawdopodobne, że nie masz, bo ktoś mógł właśnie tam wstawić odcięcie zapłonu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
O ile dobrze rozszyfrowałem język rosyjski tutaj masz serwisówkę do RP (być moze i są połączenia elektryczne) http://volkswagen.msk.ru/engine/2e_ez_r ... gg_rus.zip
[i][size=100]Sit down
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości