[MK II] Łożyska stożkowe w bębnach, jak dokręcać
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
[MK II] Łożyska stożkowe w bębnach, jak dokręcać
Jak w temacie: Golf 1.3 tylna belka bębny. Pytanie jak dokręcić głowną śrubę piasty przy bębnie bez klucza dynamometrycznego? Prosze o pomoc, skrece za mocno to mi kolo szumi i boje sie, iz uszkodze lozyska stozkowe. A jak za slabo to z kolei po zalozeniu kola i poruszaniu nim na boki czuc luz. Czy to normalne? Jest jakas skuteczna metoda na te lozyska. Byc moze juz padl taki temat na forum lecz w chwili obecnej wyszukiwanie nie dziala. I czy nowe lozyska po jakims czasie nalezy nieco dokrecic jak sie uloza? Prosze o pomoc jak je dokrecyc aby bylo OK.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
ja to robię na czuja-jak już założę bęben i przykęce nakrętkę zakładam koło(przykręcam do bębna na wszystkie śruby) i dokręcam łożysko na czucie-mniej wiecej jest to jakieś 45 stopni od pierwszego oporu-cały czas kontroluję czy nie występuje luz na łożysku(szarpię kołom góra-dół i na boki) i czy koło lekko się obraca-jak zazyna się obracać z oporem to jest za mocno przykręcone.
co do dokrę cania jak się ułożą-łożyska stożkowe przez cały okres użytkowania się zużywają i co pewien czas należyje dociągać(jak pojawi się luz)-ja w swoim mk1 robię to odruchowo przy zmianie kół jesienia i wiosną-sprawdzam luzy-jak występują to dociągam, w malcach robiłem to częściej ale tam to były technologie kosmiczne
co do dokrę cania jak się ułożą-łożyska stożkowe przez cały okres użytkowania się zużywają i co pewien czas należyje dociągać(jak pojawi się luz)-ja w swoim mk1 robię to odruchowo przy zmianie kół jesienia i wiosną-sprawdzam luzy-jak występują to dociągam, w malcach robiłem to częściej ale tam to były technologie kosmiczne
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
- Lokalizacja: Jelenia Gora
- Kontakt:
w pliku golf_2_-_obs_uga_i_naprawa.pdf pobranym ze strony www.golf2.prv.pl
Wyregulować luz łożysk:
- dokręcić mocno nakrętkę obracając jednocześnie w obu kierunkach bęben, jest to konieczne w celu osadzenia łożsyk w bieżniach, ponownie poluzować nakrętkę,
- z powrotem dokręcić nakrętkę tak, aby można było jeszcze poruszyć wkrętakiem podkładkę nakrętki...
- w tym położeniu nałożyć zabezpieczenie nakrętki i wsunąć nową zawleczkę, jeśli zawleczka nie daje się włożyć, należy nakrętkę nieco dokręcić, ale podkładka powinna nadal dawać się przesuwać.
Z tego tekstu mozna wnioskowac, iz jednak pewien luz przy ruszaniu kołem jednak zawsze będzie i jest to prawidłowy objaw, tylko ciekawe czy na gwałtownych zakretach taki luz nie uszkadza bardziej łożysk niż gdyby były mocniej dokręcone.
Wyregulować luz łożysk:
- dokręcić mocno nakrętkę obracając jednocześnie w obu kierunkach bęben, jest to konieczne w celu osadzenia łożsyk w bieżniach, ponownie poluzować nakrętkę,
- z powrotem dokręcić nakrętkę tak, aby można było jeszcze poruszyć wkrętakiem podkładkę nakrętki...
- w tym położeniu nałożyć zabezpieczenie nakrętki i wsunąć nową zawleczkę, jeśli zawleczka nie daje się włożyć, należy nakrętkę nieco dokręcić, ale podkładka powinna nadal dawać się przesuwać.
Z tego tekstu mozna wnioskowac, iz jednak pewien luz przy ruszaniu kołem jednak zawsze będzie i jest to prawidłowy objaw, tylko ciekawe czy na gwałtownych zakretach taki luz nie uszkadza bardziej łożysk niż gdyby były mocniej dokręcone.
z autopsji wiem że luz o jakim mowa
musi być inaczej łozysko w najlepszym razie zmieni kolor a najgorszym pojawia się "ręczny" tylnej osi na stałeBoosterpl pisze:z powrotem dokręcić nakrętkę tak, aby można było jeszcze poruszyć wkrętakiem podkładkę nakrętki...
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
luz musi byc zeby lozysko sie nie przegrzalo, w staruch lozyskach preferowany jest nawet wiekszy luz niz w nowych. luzy w niczym nie przeszkadzaja a podczas pracy sie lekko kasuja
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 610 gości