[MK3] - Piszczy pasek klinowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

[MK3] - Piszczy pasek klinowy

Post autor: NiCom » sob paź 28, 2006 00:20

Witam,
Rano jak zapalam auto to piszczy mi pasek klinowy (poruszajacy alternator i pompe wodna). Dzieje sie to tylko rano lub po dlugim postoju. Wymienilem pasek na nowy i przez tydzien bylo dobrze. Teraz znowu piszczy. Pojechalem do warsztatu i zeby im udowodnic ze piszczy pasek polalem go woda. Ale w warsztacie twierdza ze to wina ktoregos kola a nie paska. Ciezko jest zlokalizowac na ktorym kole to piszczy. Czy zgadzacie sie z opinia mechanika ze moze to byc wina ktoregos kola pasowgo? Wydaje mi sie ze gdyby to bylo kolo to polanie woda by nie wplywalo na ten pisk ale moze sie myle?

Naciaganie paska nic nie daje - no moze pisk jest minimalnie cichszy

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » sob paź 28, 2006 00:31

Może to być wina któregoś z kół. Może pompa albo łożysko alternatora pada?


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob paź 28, 2006 06:36

skoro naciąganie paska i wymiana nic nie daje to raczej jest to wina koła pasowego, trzeba zdjąć pasek i pooglądac koła pasowe -- te które się najbardziej świeci w miejscu styku z paskiem, prawdopodobnie powoduje uślizg paska i pisk
są jeszcze takie preparaty do zwiekszania przyczepności pasków, szukaj tego może tutaj http://www.motozakupy.com.pl/index.php? ... 1fd52ad4a4
http://www.parys.pl/component/page,shop ... /Itemid,4/


:-k ...

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob paź 28, 2006 09:06

mechanicty mowia ze co jakis czas zmienia sie kolo na alternatorze ze one sie sciera i ....ze to normalne.inni widzialem kombinuja zakladajac szersze ciut paski ale czy to zdaje egzamin niewiem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 28, 2006 10:50

piotr2 pisze:mechanicty mowia ze co jakis czas zmienia sie kolo na alternatorze ze one sie sciera i
dokładnie, o ile tam jest pasek klinowy a nie wielorowkowy.To samo miałem w starej jetce. Kupno lepszego kółka od alternatora na szrocie to groszowa sprawa i załatwia problem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob paź 28, 2006 21:23

Sprawdzalem kola na alternatorze i pompie wodnej i musze powiedziec ze na kole pompy prawie nie ma "zeberek". Jest tak jakby prawie gladkie. Natomiast na kole alternatora wyraznie czuc ze sa te "zeberka". Poza tym jak namoczylem szmatke i wyciskalem na kolo pompy to zaczynalo piszczec.

A moze to kolo pompy powinno byc prawie gladkie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 28, 2006 22:03

Czyli jak to w trojkaqch masz pasek wielorowkowy. A może po prostu łożysko pompy wody się zaciera i daje duży opór paskowi. Próbowaleś po ścignięciu paska pokręcić kołem pompy reką?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob paź 28, 2006 22:25

No wlasnie nie sciagalem paska. Ale jutro musze chyba toz robic
A co z tymi "zeberkami" na kole. Ono powinno byc gladsze od pozostalych kolek??



rjka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:54
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: rjka » sob paź 28, 2006 23:10

mi tez piszczalo i nioslo z alternatora...wymienilem oba lozyska... i dalej piszczy wiec moze to faktycznie ktores kolo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 288 gości