[mk3] dziura w intercoolerze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] dziura w intercoolerze
Witam
jestem posiadaczem golfika Tdi o oznaczeniu 1z i mam dziurawy intercooler.zauwazylem to dzisiaj choc wczoraj cos dziwinie mi autko chodzilo jakbym mial gdzies tlumik dziurawy.pekla mi plastikowa obudowa (ta na gorze patrzac na niego od gory) I pytanie klejenie raczej odpada
kuupowac nowy czyli szrot i allegro wzglednie a moze jakis inny wstawic ??
I czy mozna jezdzic jesli to pekniecie jego jest ??bo wpiernicza mi paliwo jak glupia i kopa nie takiego wiadomo ale czy jezdzic mozna??
pozdrawiam
JD
jestem posiadaczem golfika Tdi o oznaczeniu 1z i mam dziurawy intercooler.zauwazylem to dzisiaj choc wczoraj cos dziwinie mi autko chodzilo jakbym mial gdzies tlumik dziurawy.pekla mi plastikowa obudowa (ta na gorze patrzac na niego od gory) I pytanie klejenie raczej odpada
kuupowac nowy czyli szrot i allegro wzglednie a moze jakis inny wstawic ??
I czy mozna jezdzic jesli to pekniecie jego jest ??bo wpiernicza mi paliwo jak glupia i kopa nie takiego wiadomo ale czy jezdzic mozna??
pozdrawiam
JD
president J.F.K.II oraz lemm at 2001 na mk3 :)
- grzechu2410nn
- Gadatliwa bestia
- Posty: 506
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: [mk3] dziura w intercoolerze
jak uważasz możesz wstawić albo próbować wstawić inny większy,JD pisze:I pytanie klejenie raczej odpada
kuupowac nowy czyli szrot i allegro wzglednie a moze jakis inny wstawic ??
albo ten próbowac skleić a czym, najlepiej klejem SIKAFLEXEM do wklejania
szyb samochodowych z użyciem odtłuszczacza i obowiązkowo specjalnego
podkładu PRIMERA bo bez tego ani rusz i nie warto sklejać ani nakładać kleju
dzieki chlopaki a powiedzcie mi jeszcze taka rzecz
ja to pekniecie zauwazylem wczoraj lecz to moglo byc pekniecie mniejsze az teraz je wyrwalo na dobre i teraz to jest odczuwalne lecz nasuwa mi sie pytanie czemu na intercoolerze zaczyna mi sie pojawiac olej ?? czyzby turbo mi padalo ??
pozdrawiam
ja to pekniecie zauwazylem wczoraj lecz to moglo byc pekniecie mniejsze az teraz je wyrwalo na dobre i teraz to jest odczuwalne lecz nasuwa mi sie pytanie czemu na intercoolerze zaczyna mi sie pojawiac olej ?? czyzby turbo mi padalo ??
pozdrawiam
president J.F.K.II oraz lemm at 2001 na mk3 :)
a dużo tego oleju , prawie zawsze no mo,że nie często ale jestJD pisze:lecz nasuwa mi sie pytanie czemu na intercoolerze zaczyna mi sie pojawiac olej ?? czyzby turbo mi padalo ??
zawsze jakiś delikatny film olejowy
jak jest dużo to może świadczyć o powoli padającej turbinie, na razie chyba
nie masz co sie martwić ! ma kopa, nie kopci,
jak oleju nie bierze, to jeździj aż padnie albo jedź do fachowców od pomiarów
bo należałoby jeśli masz duzo tego oleju pomierzyć ciśnienia na cylindrach
z włącznie tzw. próbą olejową silnika
dużo wyjdzie w czym należy szukac problemu,
póki co najważniejsze pozbądź się nieszczelności one też mogły spowodować
pojawienie się oleju w dolocie turbiny
Czy intercooler znajduje się pomiędzy sprężarką a kolektorem dolotowym ?? Bo jeśli tak to skoro ma dziure w intercoolerze to raczej kopa mieć nie będzie bo sprężarka będzie dmuchać pod maskę.nie masz co sie martwić ! ma kopa, nie kopci,
Co do dziury to chyba lepiej ją szybko załatać, żeby coś Ci tam do tego układu dolotowego nie wpadło, bo jak się znajdzie to coś w silniku to może być poważniejszy problem. Nim skleisz to zobacz czy intercooler jest czysty i czy jakaś część obudowy nie wpadła do środka.
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
sprężarka a raczej trurbo dmucha nie pod maske a do silnika i łopatki ma takyoobi pisze:Czy intercooler znajduje się pomiędzy sprężarką a kolektorem dolotowym ?? Bo jeśli tak to skoro ma dziure w intercoolerze to raczej kopa mieć nie będzie bo sprężarka będzie dmuchać pod maskę.
ukierunkowane że dmuchają tylko do silnika więc zasysa powietrze co najwyżej spod
maski a nie wypycha, sam intecooler znajdjue sie gdzies z przodu autka, obok chodnicy
lub nawet przed nią, nie sądzę żebyś miał na górze pod maską jak w oryginale w
fordach mondeo (strasznie kiepskie rozwiązanie bo nie ciągnie powietrza
zimnego a te z komory silnika)
z przodu wygląda to tak (ten jasniejszy kawałek chłodnicy to intercooler przed
chłodnicą, w oryginale u Ciebie yoobi może być z boku z lewej strony
druga mniejsza chłodniczka ) (patrząc od przodu, albo inaczej pod prawym
refletotrem)
zdjęcie zapożyczone od spons-a
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 10:30 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówiąc "pod maskę" miałem na myśli "nie do silnika" . Nigdy nie rozbierałem układu dolotowego na tyle żeby się przekonać gdzie dokładnie w obieg dolotu jest wpięty intercooler. Dzięki za sprostowanie . Moja hipoteza nawet (po dłuższym zastanowieniu) nie ma sensu bo i po co w intercoolerze duże ciśnienia (pewnie by były ciągle nieszczelności na tych gumowych łączeniach).
Co do umiejscowienia intercoolera to oczywiście masz rację. Znajduje się on (w oryginale) pod prawym reflektorem przednim (ładnie go widać jak się ów reflektor zdejmie).
Dzięki raz jeszcze za sprostowanie i pozdrawiam
yoobi
Co do umiejscowienia intercoolera to oczywiście masz rację. Znajduje się on (w oryginale) pod prawym reflektorem przednim (ładnie go widać jak się ów reflektor zdejmie).
Dzięki raz jeszcze za sprostowanie i pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 311 gości