[mkII]Czy do silnika TD zakladal ktos stozek?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jopasek
grupa Łódzka
grupa Łódzka
Posty: 218
Rejestracja: pn paź 11, 2004 09:38
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mkII]Czy do silnika TD zakladal ktos stozek?

Post autor: jopasek » sob paź 28, 2006 09:23

Bo sotratnio gdzies widzialem na fotce silnik Sb z dolozonym stozkiem?
I teraz moije pytanie jest sens zakladac do diesla "sportowy" filtr powietrza?
Jesli tak co to daje?? :okej:


PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » sob paź 28, 2006 09:44

Może być mały problem...
Stożek mniej filtruje powietrze wiec więcej syfu może się dostać do środka i innych tego typu rzeczy, zresztą poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... f3f8cb9c81



Awatar użytkownika
Masta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 26, 2006 10:57
Lokalizacja: Jasienica
Kontakt:

Post autor: Masta » sob paź 28, 2006 10:08

Też słyszałem że to nie najlepszy pomysł. Ale w wymiatającym 1.6 TD 1.7 bar widziałem że jest założony :) Hmm... ale czy jest sens? Moc raczej nie wzrośnie.


BOOST BAR

Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » sob paź 28, 2006 13:08

Raczej mało opłacalna zmiana. Przez storzek wleci wiecej syfu i turbinka bedzie cierpiała. W zwykłym to juz wogole nic nie da. Kozysci sa w takich silnikach co wspomniałMasta, co pompuja duze cisnienie i potrzebuja duzo powietrza. Najlepiej jest utrzymywac w czystosci seryjny filtr i bedzie git (oczywiscie mowiac w czystosci mam na mysli wymiane a nie pranie). Ja osobiscie mam troszeczke podkrecony motor ale zadnych storzków nie mam zamiaru zakładac. Teraz bede kombinował z wiekszym filtrem (wieksza puszka na filtr) i doprowadzeniem zimnego powietrza (do puszki) aluminiowa rura maxymalnej srednicy jaka sie zmiesci.



Awatar użytkownika
wilk
wilk.vwgolf.pl
wilk.vwgolf.pl
Posty: 1451
Rejestracja: pt lip 29, 2005 13:13
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: wilk » sob paź 28, 2006 13:31

Tak jak piszą moi przedmówcy...
Najlepiej załóż sobie zwykłą wkładke jakiejś dobrej firmy np. boscha i dbaj o to, żeby często ją wymieniać wraz z filtrem paliwa - jest to ważne w "naszych" silnikach.


[b][size=134][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21804&postdays=0&postorder=asc&start=0]MK II GTD Special by wilk - sprzedany[/url][/size][/b]

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » sob paź 28, 2006 13:32

Z tymi filtrami stożkowymi jest fajnie, tylko nikt nie wspomniał, że aby spełniał on swoją funkcję (nie wpuszczał syfu do układu), to trzeba go spryskać takim specjalnym sprayem. Spray ten sprzedawany jest w komplecie ze środkiem czyszczącym, którym czyścimy (pierzemy) filter co określoną ilość km. Rozwiązanie podobne mam w quadzie, tylko filter nasącza się olejem przekładniowym, co dodatkowo zabezpiecza przed dostępem wody i lepiej zbiera pył. Po przeanalizowaniu "zalet" filtra stożkowego, stwierdzam, że jest to bujda, bo bez nasączenia przepuszcza więcej powietrza ale i syfu, a po nasączeniu jego przepuszczalność (przewiewność) spada poniżej tej z filtrów papierowych (standardowych). Mówię tu oczywiście o filtrze pasującym do średnicy oryginalnej rury dolotowej. Można to oczywiście polepszyć przez zastosowanie filtra stożkowego o dużo większej średnicy niż oryginalne węże, no ale to już zabawa :pub:

pzdr
zyggy



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob paź 28, 2006 13:42

wg mnie szkoda zachodu i ta to nic wiele nie da a moze zaszkodzić :/



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » sob paź 28, 2006 15:14

zyggy, kazdy storzek sie nasancza nie ma takich co sie tego nie robi wiec niewiem co ty porównujesz
mocy to nikomu nie doda ale turbine słychać aż miło i dla mnie to wystarczy zeby z nim jeździć i sobie świszczeć :bigok: :bigok:


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » sob paź 28, 2006 15:19

Szerszeniak - tak, tak nasącza się, tylko nikt o tym nie wspomnia, a biorąc pod uwagę klientów sklepu auto-moto mojego kolegi, to chyba nawet o tym nie wiedzą. Ot poprostu każdy by chciał mieś taki filterek stożkowy, bo mu auto lepiej poleci :rotfl: Co do dźwięku turbiny, to napewno jest super posłuchać jak daje, ale jeśli ty nasączasz to dla ciebie :kufel: :kufel: :kufel:

pzdr
zyggy



Dino114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 19:59
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: Dino114 » sob paź 28, 2006 21:21

Witam ja miałem filtr stozkowy przez pare dni w swoim autku vw jetta tylko zwwykły silnik 1,6d i powiem szczerze zadnej rewelacji nie odczułem taka sama moc jezeli chodzi o dzwiek to praca mojego silnika ten filter zagłuszyła.Pozdrawiam :bigok:


Mam do sprzedania głowice z silnika 16 GTI kompletna

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob paź 28, 2006 23:51

Przy turbosprężarce filtr strośkowy może tylko zaszkodzić. Tak, czy inaczej idzie więcej syfu i żaden spray tego nie zmieni. Turbina i tak popmuje stałe ciśnienie, więc po co? Więcej powietrza do cylindrów w ten sposób nie naleci :D Szkoda tylko turbo. Lepiej podkręćić lekko pompę, zwiększyć ciśnienie doładowania. W wolnossącym ma to sens. Ale na nagły skok powera nie ma co liczyć :P
Pozdrawiam.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz paź 29, 2006 06:49

zamiast pakować filtr stożkowy zastanów się nad downpipe i resztą układu tak żeby przeciwciśnienie było jak najniższe - turbo szybciej się wkręca i ma większe możliwości a filtr rada jak wyżej - zmieniaj częściej fabryczny


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 157 gości