[mk3] katalizator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

[mk3] katalizator

Post autor: currahee » pt paź 27, 2006 23:27

Wszystko wskazuje, że niestety będę zmuszony wymienic niebawem katalizator. Mam w związku z tym parę pytań. Czy opłaca się "oszukiwac" i zamontowac tylko strumienicę? Czy będzie to miało negatywny wpływ na pracę silnika? Czy wypalony/ zużyty katalizator może miec wpływ na osiągi i pracę silnika?


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » pt paź 27, 2006 23:44

Odradzam instalowanie strumienicy. Zapchany katalizator jak najbardziej ma wpływ na osiągi silnika. W moim mk3 wyciąłem całkiem kata i wstawiłem zwykłą rurkę - auto od razu się odmuliło.
Pzdr


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt paź 27, 2006 23:48

można też rozpruc kata i wywalić wnętrzności i zaspawać zpowrotem. Efekt: Katalizator niby jest więc się nikt nie czepia ale naprawdę jest pusty... :bigok:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

KosMon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 17:36
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: KosMon » pt paź 27, 2006 23:52

czy przez to ze wytniemy caly kat i wstawimy rurke autko bedzie wiecej paliło i bedzie glosniej chodzic???



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt paź 27, 2006 23:53

currahee Pamiętaj (jeśli będziesz jednak wywalać kata), żeby stary sobie zostawić, nieźle płącą za nie (platyna). Na forum widziałem, że nawet 150 za kg.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » pt paź 27, 2006 23:56

Co do głośności to nie wypowiem się, bo wyciąłem jednocześnie kata i środkowy co przy tylnym sportowym dało efekt włączania alarmów w połowie samochodów na osiedlowym parkingu oraz wrzasków sąsiadów i z racji tego nie miałem porównania. Wydaje mi się, że będzie troszkę głośniej mruczał. Apetyt na paliwko też zapewne mu wzrośnie


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » sob paź 28, 2006 00:02

"Ozzy" mam ten sam silnik /abs/ nie miales problemow z sonda nie szwankuje ci nic po wywaleniu kata?



Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » sob paź 28, 2006 00:05

Parę tygodni temu byłem na diagnostyce wtrysku - sonda jest ok, ale naturalnie na analizatorze spalin nie mieści się w normie


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » sob paź 28, 2006 10:37

bez kata zrobi Ci sie delikatnie głosniej bpo sam go nie mam a paliwko hmm nie zauwazyęłm zeby wiecej palił :bigok:


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 28, 2006 10:47

palen pisze:można też rozpruc kata i wywalić wnętrzności i zaspawać zpowrotem.
nie trzeba rozpruwać. Katy mają najczęściej kruchy wkład ceramiczny, wystarczy go wykręcić i wybić resztki przez otwory kawałkiem żelastwa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » sob paź 28, 2006 17:28

Mam taką sytuację, że brzęczy mi na wolnych obrotach i autko czasem jest mulaste. Wygląda więc na katalizator. Teraz co sugerujecie? Gośc w serwisie zaproponował strumienicę, ale mówicie, że nie ma sensu? Czyli wystarczy rurka lub wyjąc wkład, co będzie lepsze - cichsze?


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 28, 2006 19:11

currahee pisze:Czyli wystarczy rurka lub wyjąc wkład, co będzie lepsze - cichsze?
wspawanie rury w oryginalną osłonę kata, żeby z zewnątrz dla diagnosty normalnie wyglądało. Nie wiem w którym miejscu masz sondę, ja miałem w kacie, więc po prostu wybiłem środek. Bo inaczej trzeba by przespawać w inne miejsce gniazdo dla sondy. Jest trochę głośniej przy dodawaniu gazu, ale mnie to zupełnie nie przeszkadza. Jak kto chce. Strumienica po co. Wydatek, nic nie daje, diagnosta może się połapać że to nie kat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob paź 28, 2006 19:12

collo pisze:"Ozzy" mam ten sam silnik /abs/ nie miales problemow z sonda nie szwankuje ci nic po wywaleniu kata?
z sondą nic złego niebędzie się działo ponieważ jest zamontowana w kolektorze wydechowym czyli przed katem . A więc wyciecie kata silnikowi nic złego nie zrobi . [ chyba że byś miał dwie sondy jedną przed a drugą za katem ( tak jest w nowoczesnych silnikach) to wtedy byłby problem ]


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » sob paź 28, 2006 20:11

Sondę mam w kacie, więc albo wybije środek albo trzeba będzie przespawac gniazdo. W tyg. muszę to zrobic.


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 403 gości