[MK2] Oslona przegubu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

[MK2] Oslona przegubu

Post autor: irekczek » pt paź 27, 2006 23:36

Witam. Wymieniał zawieszenie w golfiku, sworznie, końcówki drążków , łożyska i zauważyłem, że osłony przegubów(gumowe) nie są w najlepszym stanie(te przy zwrotnicy). Proszę o podpowiedzi jak się je wymienia. Zwrotnicę mam wyciągniętą bo jadę jutro na prasę więc wszystko na wierzchu. Proszę o porady czy trzeba wymontować przegub aby wymienić tą gumę?? Z GÓRY DZIĘKI ZA SZYBKIE ODPOWIEDZI!!

P.s na razie nie działa wyszukiwarka więc napisałem nowy temat
P.s 2

Nie wiem czy to jest przegub wewnętrzny czy zewnętrzny, chodzi mi o ta gumową osłonę, którą widać zaraz przy zwrotnicy.
Ostatnio zmieniony sob paź 28, 2006 00:07 przez irekczek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » pt paź 27, 2006 23:44

Musisz zdjac przegub, bo inaczej nie zdejmiesz oslony.
Rozepnij te opaski, zdejmij oslone, pozniej zdejmij przegub, zamontuj nowa oslone w odwrotnej kolejnosci. :)



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » pt paź 27, 2006 23:51

hm.. a moglbys opisac dokladniej jak zdemontowac przeguby aby wymienic te osłony?? Bo nie chce nic na pale robic zeby nie spieprzyc.
Tam chyba jest jakis smar w tych oslonach tak? Cczy kupic rownież smar z tymi oslonami??



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » sob paź 28, 2006 00:00

Ja kupilem oslony ze smarem i wszystkimi podkladkami i nakretkami za ok 20 zł.
Jak juz odepniesz opaski, to sciagnij gume na poloske tak zeby odktyc przegub, przytrzymaj poloske i postaraj sie sciagnac przegub, ewentualnie lekko wybic. Pozniej zdejmujesz stara gume z poloski, zakladasz nową, uzupelniasz smar w przegubie, wkladasz przegub, naciagasz oslone i zaciskasz opaski. :)



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob paź 28, 2006 07:38

smar (grafitowy) i opaski są już w komplecie z osłona więc wszystko co bedzie ci potrzebne to masz w kartoniku.

Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.

najlepszym wyjściem jest rozebrać cały przegub i wyczyścic wszystkie syfy i sprawdzic stan wieńca i koszyczka ... ale to pewnej wprawy wymaga i trzeba to jeszczze umieć zrobić (miałem w planach zrobić FaQ porade jak wymieniałem u siebie.... ale jeszcze zrobie :) )

jeśli masz kogoś kto wie jak przegub rozebrać i złozyć to warto to wyczyścić przy okazji i skontrolować.

nowy smar zawsze dawaj w przegub (ok.50 g - 1 saszetka) nie smaruj osłony bo ciężko sie potem zakłada (ślizga sie) jak nabijesz smaru w przegub to on sam sobie potem wyciśnie i bedzie git.

Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia :bigok:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob paź 28, 2006 21:16

double-d pisze:Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.
można wyjąć łącznie ze skrzyni biegów całą półoś tylko dobrze uderzyć
lub szarpnąć i wyjdzie i przegub zewnętrzny i wewnętrzny, i masz wszystko
na warsztacie powymieniać co trzeba poskładać drugi z gumą i włożyć całość
spowrotem
to prosta robota i nic nie pomylisz popatrz jedynie na pewne podkładki plastikowe
jak będziesz wyciągał stary przegub
i masz tak samo składać nowy w odwrotnej kolejności
double-d pisze:Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia :bigok:
o tak trzeba uważać i dobrze zacinąć opaski aby nie spadły podczas jazdy albo
już podczas montażu piasty etc .... :okej:



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » sob paź 28, 2006 21:22

Wymieniłem gumy. Prawy przegub wyskoczył już gdy próbowałem wybić zwrotnicę, uderzyłem zwrotnicę i wyskoczył przegub, śćiagnęłem gumę i później na stole wybiłem przegub.

Nie wykręcałem przeguibu ze skrzyni bo ściągałem całe zwrotnice aby wymienić łożysko więc przegub miałem na wierzchu.
Dzieki za odp. pozdrooo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 63 gości