Witam. Wymieniał zawieszenie w golfiku, sworznie, końcówki drążków , łożyska i zauważyłem, że osłony przegubów(gumowe) nie są w najlepszym stanie(te przy zwrotnicy). Proszę o podpowiedzi jak się je wymienia. Zwrotnicę mam wyciągniętą bo jadę jutro na prasę więc wszystko na wierzchu. Proszę o porady czy trzeba wymontować przegub aby wymienić tą gumę?? Z GÓRY DZIĘKI ZA SZYBKIE ODPOWIEDZI!!
P.s na razie nie działa wyszukiwarka więc napisałem nowy temat
P.s 2
Nie wiem czy to jest przegub wewnętrzny czy zewnętrzny, chodzi mi o ta gumową osłonę, którą widać zaraz przy zwrotnicy.
[MK2] Oslona przegubu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] Oslona przegubu
Ostatnio zmieniony sob paź 28, 2006 00:07 przez irekczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja kupilem oslony ze smarem i wszystkimi podkladkami i nakretkami za ok 20 zł.
Jak juz odepniesz opaski, to sciagnij gume na poloske tak zeby odktyc przegub, przytrzymaj poloske i postaraj sie sciagnac przegub, ewentualnie lekko wybic. Pozniej zdejmujesz stara gume z poloski, zakladasz nową, uzupelniasz smar w przegubie, wkladasz przegub, naciagasz oslone i zaciskasz opaski.
Jak juz odepniesz opaski, to sciagnij gume na poloske tak zeby odktyc przegub, przytrzymaj poloske i postaraj sie sciagnac przegub, ewentualnie lekko wybic. Pozniej zdejmujesz stara gume z poloski, zakladasz nową, uzupelniasz smar w przegubie, wkladasz przegub, naciagasz oslone i zaciskasz opaski.
smar (grafitowy) i opaski są już w komplecie z osłona więc wszystko co bedzie ci potrzebne to masz w kartoniku.
Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.
najlepszym wyjściem jest rozebrać cały przegub i wyczyścic wszystkie syfy i sprawdzic stan wieńca i koszyczka ... ale to pewnej wprawy wymaga i trzeba to jeszczze umieć zrobić (miałem w planach zrobić FaQ porade jak wymieniałem u siebie.... ale jeszcze zrobie )
jeśli masz kogoś kto wie jak przegub rozebrać i złozyć to warto to wyczyścić przy okazji i skontrolować.
nowy smar zawsze dawaj w przegub (ok.50 g - 1 saszetka) nie smaruj osłony bo ciężko sie potem zakłada (ślizga sie) jak nabijesz smaru w przegub to on sam sobie potem wyciśnie i bedzie git.
Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia
Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.
najlepszym wyjściem jest rozebrać cały przegub i wyczyścic wszystkie syfy i sprawdzic stan wieńca i koszyczka ... ale to pewnej wprawy wymaga i trzeba to jeszczze umieć zrobić (miałem w planach zrobić FaQ porade jak wymieniałem u siebie.... ale jeszcze zrobie )
jeśli masz kogoś kto wie jak przegub rozebrać i złozyć to warto to wyczyścić przy okazji i skontrolować.
nowy smar zawsze dawaj w przegub (ok.50 g - 1 saszetka) nie smaruj osłony bo ciężko sie potem zakłada (ślizga sie) jak nabijesz smaru w przegub to on sam sobie potem wyciśnie i bedzie git.
Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia
można wyjąć łącznie ze skrzyni biegów całą półoś tylko dobrze uderzyćdouble-d pisze:Przeguby trzeba zbić... najszybciej we dwójke... jeden trzyma w poziomie a drugi z kanału uderza młotkiem przez drugi (!!) młotek... tak żeby nie zniszczyć przegubu od uderzeń.
lub szarpnąć i wyjdzie i przegub zewnętrzny i wewnętrzny, i masz wszystko
na warsztacie powymieniać co trzeba poskładać drugi z gumą i włożyć całość
spowrotem
to prosta robota i nic nie pomylisz popatrz jedynie na pewne podkładki plastikowe
jak będziesz wyciągał stary przegub
i masz tak samo składać nowy w odwrotnej kolejności
o tak trzeba uważać i dobrze zacinąć opaski aby nie spadły podczas jazdy albodouble-d pisze:Przy składaniu przekonasz sie ze osłona jest "wredna" więc staraj sie nie przebić osłony .. np.śrubokrętem.. jak będziesz sobie nim pomagal przy montażu.
powodzenia
już podczas montażu piasty etc ....
Wymieniłem gumy. Prawy przegub wyskoczył już gdy próbowałem wybić zwrotnicę, uderzyłem zwrotnicę i wyskoczył przegub, śćiagnęłem gumę i później na stole wybiłem przegub.
Nie wykręcałem przeguibu ze skrzyni bo ściągałem całe zwrotnice aby wymienić łożysko więc przegub miałem na wierzchu.
Dzieki za odp. pozdrooo
Nie wykręcałem przeguibu ze skrzyni bo ściągałem całe zwrotnice aby wymienić łożysko więc przegub miałem na wierzchu.
Dzieki za odp. pozdrooo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 63 gości