Jak rozpedzac auto?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SmokIT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 13:42
Lokalizacja: WARMIŃSKO-MAZURSKIE

Jak rozpedzac auto?

Post autor: SmokIT » pt paź 27, 2006 11:30

Witam,

nie jestem doświadczonym kierowcą, autko mam niedlugo.
ogólnie jeżdze codziennie na różnych trasach ale czuję, że chyba za mało z niego wyciągam.

Jak ogólnie najlepiej rozpędzać autko?

ponieważ 80km osiągam w chyba 9 sekund, natomiast 100km w 15 sek.

jak operować biegami?

kolejna granica to około 140, dalej to już mojemu golfikowi ciężko i mało miejsca,
licznik ma przedziałkę 220, czy to autko na to stać?

pozdr.
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 19:42 przez SmokIT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » pt paź 27, 2006 11:37

Zazwyczaj opłaca się ciągnąć do około 90% maksymalnych obrotów na każdym biegu. To tak baaardzo na oko.
Zależy to oczywiście od wykresu mocy i przełożeń.
Teoretycznie trzeba się trzymać w zakresie obrotów pomiędzy max momentem obrotowym a max mocą (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi).

Jak chcesz dokładnej analizy to polecam programik cartest. Jak wprowadzisz wszystkie dane wozu to pokaże teoretycznie optymalne zmiany biegów, teoretyczny czas do 100 km/h, itp.

Pozdrawiam


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » pt paź 27, 2006 12:15

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... d1c#734480 tu nie chodzi dokąłdnie o to o co piszesz ale przeczytaj to napewno twoje wontpliwosci znikna :) pozdro


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » pt paź 27, 2006 13:37

SmokIT pisze:licznik ma przedziałkę 220, czy to autko na to stać?
Zapomnij o tym. Poprzedni właściciel mojego golfa mówił, że wyciągnął z niego 170km/h, ale dalej nie cisnął bo sie bał.


:okej:

Awatar użytkownika
Danielo85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr cze 28, 2006 22:05
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: Danielo85 » pt paź 27, 2006 16:28

SmokIT pisze:kolejna granica to około 140, dalej to już mojemu golfikowi ciężko i mało miejsca,
ale napewno pojedzie wiecej niz 140 km/h. Ja swoim 1.3 jechalem 150 na prostej wiec 1.6 powinien sie lepiej zbierac chyba.


[img]http://img145.imageshack.us/img145/7367/vwgolfplusercu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt paź 27, 2006 23:13

To zależy czy masz obrotomierz czy nie :

> jeśli tak to proste, jeśli chcesz wydobyć z golfa maksymalne osiągi to kręć go do takich obrotów żeby po zmianie biegu w górę obroty spadały do okolic obrotów maksymalnego momentu obrotowego - czyli np dla silnika 1,6PN do ok. 2700 obr/min
tu można dodać że obroty mocy maksymalnej dla przyspieszenia nie mają nic do gadania, duuużo ważniejsza jest jazda w okolicach maksymalnego momentu obrotowego :)

> jeśli nie masz obrotomierza to zasada zostaje ta sama tylko musisz sobie przeliczyć te obroty na prędkości na poszczególnych biegach (to zależy od rodzaju silnika i od skrzyni), np dla 1,6 PN
na jedynce ciągniesz do 40 km/h (4800 obr/min) zmieniasz na 2,
na dwójce do 60 (4100 obr/min) zmieniasz na 3,
na trójce do 87 km/h (3900 obr/min) zmieniasz na 4 i
na czwórce do 105 km/h (3200 obr/min) zmieniasz na 5

wzór jest taki:

V = 60 * obwód koła * obroty/min / (P * S)

obwód koła dla 175/70 R 13 = 0,0017807 km
P = przełożenie przekładni
S = przełożenie skrzyni (dla konkretnego biegu)

Oczywiście maksymalną prędkość mierzą w instrukcji na 4 biegu - przy dokręceniu silnika do obrotów mocy maksymalnej - jesli masz silnik w idealnym stanie to powinneś wykręcić maksa (ok. 165 km/hdla silnika 1,6) zarówno na 4 biegu jak i na 5. Jeśli tak jest to nawet zakładając przekłamania prędkościomierza to autko jest OK

Dodam jeszcze od siebie że ja jeżdżąc normalnie ;) obracam silnik maksymalnie do 3,5 tys obr/min i wtedy zmieniam bieg dla PN gdzie maks moment jest przy 2700 to chyba ideał a i nie schodzę z obrotami poniżej 2200 - dzięki temu człowiek jest mocno zaskoczony zarówno przyzwoitymi osiagami jak i np spalaniem w mieście sporo niższym niż podane w instrukcji :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


TDPower

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » sob paź 28, 2006 00:11

hmm..1.6 napewno mialy licznik wyskalowany do 220km/h ?? :>



Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » sob paź 28, 2006 10:23

daaroo pisze:hmm..1.6 napewno mialy licznik wyskalowany do 220km/h ?? :>
Mój ma...


:okej:

Awatar użytkownika
MarCons
Świdnica
Świdnica
Posty: 168
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:28
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: MarCons » sob paź 28, 2006 10:41

daaroo pisze:hmm..1.6 napewno mialy licznik wyskalowany do 220km/h ?? :>
Tak, ma tak wyskalowany licznik :)


IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
Obrazek

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob paź 28, 2006 11:57

Ja w 1,6 silnik PN i licznik miałem do 200km/h za to motory od 1,8 powinny miec 220km/h i wgore zaleznsci od silnika. Jesli ktos ma 1,6 motor i licznik do 220km/h to chyba była robiona przekładka.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob paź 28, 2006 15:59 przez Atomic10, łącznie zmieniany 1 raz.



Piechciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 12, 2005 00:11
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: Piechciu » sob paź 28, 2006 14:18

Zalezy jaki silnik 1.6. Ja mam silnik 1.6 oznaczenie aek 101 km i mam oryginalnie licznik wyskalowany do 220 km/h. Jakbym miał licznik wyskalowany do 200 to mogłbym go prawie zamknąć:)



Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » sob paź 28, 2006 14:41

Atomic10 pisze:chyba była robiona przekładka.
Chyba żartujesz !!! Ja mam wersję Madison i mam licznik do 220km/h oryginalnie. Może jakieś podstawowe wersje CL miały do 200 i były bez obrotka...


:okej:

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob paź 28, 2006 14:47

Chyba jednak nie.
Mój ojczulek ma MK III z 1994 roku, 1,6 (75ps), wersja GL i ma na osi 200 (auto z obrotomierzem)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » sob paź 28, 2006 14:55

maryjan112 pisze:Chyba jednak nie.
Mój ojczulek ma MK III z 1994 roku, 1,6 (75ps), wersja GL i ma na osi 200 (auto z obrotomierzem)

Pozdrawiam
No widzisz, a MK2 Madison 1,6 ma do 220 !!!


:okej:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 351 gości