[MK3] Dioda od oleju i piszczenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dejmien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 21, 2006 21:12
Lokalizacja: Przysucha
Kontakt:

Post autor: dejmien » śr paź 25, 2006 17:34

Czy jeździsz na krótkich odcinkach ? ja miałem coś takiego że jeździłem na krótkich odcinkach nawet ostro . Troche przegrzałem silnik , woda dostała mi się do oleju i go rozżedziła nie było już takich własności smarnych jak powinno być , a że to były małe odległości to ta woda nie miałą czasu odparować z silnika . Na nakrętce od wlewu paliwa miałem taki dziwny piankowy nalot koloru brązowego . Mechanior kazał mi jak wróce z trasy odkręcić kurek od oleju żeby ta woda odparowałą i pomogło .



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 25, 2006 23:02

sfiq pisze:wnioskuje z pytania ze sam tego nie zrobisz a wiec udaj sie do mechanika i po sprawie :okej:
jeśli to do mnie to akurat powiem Ci że nie bardzo wiem jak sprawdzić cisnienie
samej pompy oleju, ciśnienie w cylinrach owszem wiem i niejednokrotnie
mierzyłem sam, ale żeby sprawdzić samą pompę oleju to nie wiem
i grzecznie poprosiłem, a nie chce napisać to nie pisz a nie odsyłasz do mechaników
forum jest po to żeby pomagać online a nie od razu wysyłac do warsztatu :okej:

[ Dodano: Sro Paź 25, 2006 23:08 ]
dejmien pisze:Czy jeździsz na krótkich odcinkach ?
czasami może robić się mazidło w silniku jak sie jeździ na krótkich odcinkach
warto czasami pojechać za miasto i dac deczko po garach
dejmien pisze:Troche przegrzałem silnik , woda dostała mi się do oleju i go rozżedziła nie było już takich własności smarnych jak powinno być , a że to były małe odległości to ta woda nie miałą czasu odparować z silnika . Na nakrętce od wlewu paliwa miałem taki dziwny piankowy nalot koloru brązowego . Mechanior kazał mi jak wróce z trasy odkręcić kurek od oleju żeby ta woda odparowałą i pomogło .
troche to dziwne że mechanik odkręcił korek i wszystko odeszło jak ręką odjął
a zmieniałeś uszczelkę po tej przygodzie ? czy tylko może dokręcał Ci deczko ?
kurcze ja bym tak nie zrobił bo dla mnie to jakoś nie logiczne, woda jak sie
dostaje po przegrzaniu do komory silnika i oleju to raczej nie odparowuje (silnik
wał i tłoki są w obiegu zamkniętym), co najwyżej poszło by do komory spalania
i do wydechu ale żeby przez korek to na serio nie słyszałem :goof:



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 09:14

w76marko pisze:i jeszcze jedno z innej beczki .... chodzi o numer silnika ... na metce w bagażniku mam napisane ABU zaś na plakietce metalowej pod maską silnika mam ABE ... której wierzyć ??
na razie żadnej :-)
ale chyba w VW na metalowej blaszczce nie ma oznaczenia silnika
jakoś sobie nie przypominam aby wogóle było
ponadto na osłonie paska rozrządu jest jeszcze (albo powinna być) jedna wklejka
i tam było także oznaczenie silnika :okej:
zobacz przedewszystkim na bloku silnika powinien być wybity, wypalony
punktowo nr silnika, odszukaj tego pola po podniesieniu maski gdzieś na
bloku silnika po prawej stronie powinno być płaskie pole, dosyć widocznie
jak się przyjrzysz z bliska

jak nie ma tam nr bo ktoś starł albo się wyżarło, to porób fotki swego silniczka
z każdej możliwej strony i będziemy zgadywać :-) :okej:



nijou
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 13:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: nijou » czw paź 26, 2006 09:51

W Mk3 powinna być nalepka w bagażniku od wewnętrznej strony tylnej krawędzi z kodem lakieru i m.in. oznaczeniem silnika.


pzdr > nijou

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 09:55

nijou pisze:W Mk3 powinna być nalepka w bagażniku od wewnętrznej strony tylnej krawędzi z kodem lakieru i m.in. oznaczeniem silnika.
przecież napisał:
w76marko pisze:na metce w bagażniku mam napisane ABU
ale co tego to teraz nie ma pewności jak się nie ma fury od nowości
i jak nie masz nr wybitych na silniku



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 14:08

w76marko pisze:więc jak z tym ciśnieniem ?? według was pompa do wymiany ?? pozdro
przykro mi ale ja Ci nie powiem co i jak z pompą oleju bo nie wiem jak się ją sprawdza
a poprosiłem sfiq i niestety nie odezwał sie tylko wysłał do mechanika
a taka porada to wiesz o co można ją ....



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw paź 26, 2006 16:10

pompe sie sprawdza poprzez zmienrzenie cisnienia. wykreca sie czujnik oleju na filtrem i wkreca sie tam cisnieniomierz. w ten sposób sprawdza sie cisnie nie na różnych obrotach. nalepiej zrobić to u mechanika. weźmie 5 zł na piwo a pomiar bedzie dobrzez zrobiony i bedzie wiadomo czy pompa jest do wymiany czy nie



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 22:58

herflik95 pisze:pompe sie sprawdza poprzez zmienrzenie cisnienia. wykreca sie czujnik oleju na filtrem i wkreca sie tam cisnieniomierz. w ten sposób sprawdza sie cisnie nie na różnych obrotach.
OK :pub:
ijeszcze jedno pytanko to jakie wartości powinien pokazywać ciśnieniomierz
gdy pompka jest dobra, a jakie gdy jest z zła ? :okej:



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » czw paź 26, 2006 23:09

RobertP pisze:jeszcze jedno pytanko to jakie wartości powinien pokazywać ciśnieniomierz
Zapytaj szukajki, pewnie Ci zwróci parę fajnych tematów.. ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 23:24

vwarek pisze:Zapytaj szukajki, pewnie Ci zwróci parę fajnych tematów.. ;)
no i jest podobny problem opisany TUTAJ
można i obadać ciśnienia tej pompy, tego nie wiedziałem
lektura warta przeczytania !



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » czw paź 26, 2006 23:37

RobertP pisze:tego nie wiedziałem
Bardzo mało osób wie, że można korzystać z powodzeniem z szukajki przed zadaniem pytania a jeszcze chyba mniej w ogóle wie o jej istnieniu.. :bigok:


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 23:51

vwarek pisze:
RobertP pisze:tego nie wiedziałem
Bardzo mało osób wie, że można korzystać z powodzeniem z szukajki przed zadaniem pytania a jeszcze chyba mniej w ogóle wie o jej istnieniu.. :bigok:
chodziło mi o to że nie wiedziałem jakie były cisnienia i jak sprawdzić pompe oleju
szukajkę znam i to dobrze, a co najważniejsze to dobrze skonstruować
zapytanie w cudzysłowie w tej szukajce
mi wywaliło za 3 razem to co chciałem :pub: :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości