Problem z napinaczem paska alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z napinaczem paska alternatora
Dotyczy auta: VW Sharan TDI , rocznik 1998.
2 miesiące temu wymieniłem już drugi raz w tym roku napinacz paska i sam pasek do alternatora. Ostatnim razem spadł (był zniszczony).
Obecnie znowu występują duże dragania... które przenoszą się na cały silnik...
objaw występuje przedewszystkim na biegu jałowym.. zaś szczególnie jest to dotkliwe rano przy zimnym silniku.
Co może powodować... ze napinacz paska nie spełnia swoich fukcji.. czyżby po 2 miesiącach uległ uszkodzeniu ??
Sytuacja zaczyna mnie osłabiać... przecież nie mogę co kilka miesięcy wymieniać napinacz
2 miesiące temu wymieniłem już drugi raz w tym roku napinacz paska i sam pasek do alternatora. Ostatnim razem spadł (był zniszczony).
Obecnie znowu występują duże dragania... które przenoszą się na cały silnik...
objaw występuje przedewszystkim na biegu jałowym.. zaś szczególnie jest to dotkliwe rano przy zimnym silniku.
Co może powodować... ze napinacz paska nie spełnia swoich fukcji.. czyżby po 2 miesiącach uległ uszkodzeniu ??
Sytuacja zaczyna mnie osłabiać... przecież nie mogę co kilka miesięcy wymieniać napinacz
Ostatnio zmieniony czw sie 23, 2007 20:21 przez sonlar, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Ja w w swoim golfie mam 1.9 tdi afn i mam podobny problem .tzn na wolnych obrotach strasznie przenosi wibracje na cała karoserie a jak włącze światła hałas sie nasila. Byłem dzisiaj u elektryka i stwierdził ze mam zatarte koło pasowe alternatora które ciągnie w dwie strony a powinien ciągnać tylko w jedną( tzw wolne koło) na twoim miejscu sprawdziłbym to KOŁO PASOWE ALTERNATORA zwłaszcza ze wymieniłeś juz napinacz .Ja też sie męcze z tymi wibracjami i najpierw musze to wymienić a potem szukać dalej w napinaczu tak mi powiedział elektryk. Chyba ze ma ktoś inny pomysł ?
Ja w w swoim golfie mam 1.9 tdi afn i mam podobny problem .tzn na wolnych obrotach strasznie przenosi wibracje na cała karoserie a jak włącze światła hałas sie nasila. Byłem dzisiaj u elektryka i stwierdził ze mam zatarte koło pasowe alternatora które ciągnie w dwie strony a powinien ciągnać tylko w jedną( tzw wolne koło) na twoim miejscu sprawdziłbym to KOŁO PASOWE ALTERNATORA zwłaszcza ze wymieniłeś juz napinacz .Ja też sie męcze z tymi wibracjami i najpierw musze to wymienić a potem szukać dalej w napinaczu tak mi powiedział elektryk. Chyba ze ma ktoś inny pomysł ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: TDI 1,9 110KM - problem z napinaczem paska alternatora
wymieniłeś cały kompletny napinacz czy tylko samą rolkę napinacza ??sonlar pisze:Dotyczy auta: VW Sharan TDI , rocznik 1998.
2 miesiące temu wymieniłem już drugi raz w tym roku napinacz paska i sam pasek do alternatora. Ostatnim razem spadł (był zniszczony).
Witam
Dzisiaj wymieniłem to koło pasowe alternatora (sprzęgiełko zatarte) Wszystko ucichło, pasek przestał piszczeć nie podskakuje ,silnik chodzi jak zegarek zero wibracji . Już nie dochodzi ten przerazliwy halas po włączeniu świateł i klimy a podejrzewałem napinacz( juz prawie kupiłem) ale znajomy powiedział abym zaczął od tego kola i udało się
Dzisiaj wymieniłem to koło pasowe alternatora (sprzęgiełko zatarte) Wszystko ucichło, pasek przestał piszczeć nie podskakuje ,silnik chodzi jak zegarek zero wibracji . Już nie dochodzi ten przerazliwy halas po włączeniu świateł i klimy a podejrzewałem napinacz( juz prawie kupiłem) ale znajomy powiedział abym zaczął od tego kola i udało się
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
- Lokalizacja: Wałmia i mazuły
- Kontakt:
Ja mam ten sam problem z paskiem(podskakuje piszczy itp), i już wymieniłem wszystko co możliwe ale dalej to samo. I patrzylem teraz na ten alternator, i w moim alternatorze koło jest zwykłe bez tego sprzęgla. Czy to możliwe?? Mam golfa III 1.9 TDI AFN rok 96. Jeżeli by ktoś mógł sprawdzić czy golfy z tym silnikiem i z tego roku mogly posiadać alternatory bez sprzgła to bardzo bym o to prosił.Możliwe że poprzedni właściciel zmienił koło pasowe na zwykłe lub wymienił cały alternator :/
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: sob lis 12, 2005 22:19
- Lokalizacja: Wałmia i mazuły
- Kontakt:
Ja także mam Golfa AFN z czerwca 96 roku i nie mam takiego koła na alternatorze.Dlatego własnie sie pytam czy możliwe było że golfy(niektóre wersje) z tego roku i z tym silnikiem posiadały koła pasowe alternatora bez sprzęgła, bo jeżeli nie to oznaczałoby że alternator był wymieniany albo przynajmniej ktoś samo koło wymienił i dlatego może są te drgania paska.
[ Dodano: Wto Lis 21, 2006 14:10 ]
Ponawiam prośbę Czy mógłby ktoś sprawdzić czy jest możliwe że Golf III 1.9 TDI AFN z 96r.(czerwiec) posiadał alternator ze zwykłym kołem pasowym a nie z kołem ze sprzęgłem?Jest to alternator Bosh'a.
[ Dodano: Wto Lis 21, 2006 14:10 ]
Ponawiam prośbę Czy mógłby ktoś sprawdzić czy jest możliwe że Golf III 1.9 TDI AFN z 96r.(czerwiec) posiadał alternator ze zwykłym kołem pasowym a nie z kołem ze sprzęgłem?Jest to alternator Bosh'a.
Cześc jestem tutaj nowy, wiem że ten temat był już wiele razy podejmowany, ale mam jedno pytanko w związku z awarią która u mnie wystąpiła (bora TDI 81 kW). Pękł mi napinacz paska wielorowkowego w miejscu mocowania tzw. teleskopu. Wymieniłem napinacz ale teleskop zostawiłem ten sam, mechanik uważał że jest ok. Zastanawiam się jaka była przyczyna tego pęknięcia. Jeden mechanik stwierdził, że to zmęczenie materiału inny że może byc właśnie zatarte sprzęgiełko na alternatorze, ale nie ma jakiś znaczących objawów poza lekkim drżeniem tego teleskopu napinacza, żadnych pisków itp. A może winny jest wlaśnie ten teleskop. Boję się że znowu pęknie mi napinacz. Co o tym sądzicie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości