[mk3] skrzyna biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr sie 23, 2006 15:05
- Lokalizacja: kielce
[mk3] skrzyna biegów
witam czy moze mi ktoś powiedzieć jak mam wyciągnąć skrzynie biegów ponieważ znalazłem opis jak rozkrecić samą skrzynie ake nigdzie nie ma jak odkręcić skrzynie od silnika, ja nie mam lewarka który by podtrzymał silnik bo wiem że musi być wspierany i jak to moge zrobić inaczej.
Lub podajcie mi jakiś link gdzie jest to opisane.
Lub podajcie mi jakiś link gdzie jest to opisane.
Ostatnio zmieniony pn paź 30, 2006 11:44 przez jarek12344, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [mk3] skrzyna biegów
dużo roboty jest z wyciągnieciem skrzyni w domowych warunkach ponadto trzebajarek12344 pisze:witam czy moze mi ktoś powiedzieć jak mam wyciągnąć skrzynie biegów ponieważ znalazłem opis jak rozkrecić samą skrzynie ake nigdzie nie ma jak odkręcić skrzynie od sielnika, ja nie mam lewarka ktury by podtrzymał silnik bo wim że musi być spierany i jak to moge zrobić inaczej.
Lub podaćje mi jakiś link gdzie jest to opisane.
conajmniej jedną półoskę odkręcić od piasty (muisz mieć duże i mocne klucze,
chyba nr 30 lub 32 nasadowe z jakaś dobrą przedłużką, a drugą półoś rozkręcić
przy skrzyni biegów klucze imbusowe i wtedy musisz kupić nowe śruby i specjalny
klej na ktory się później wkręca te nowe śruby, trzeba rozłączyć linke sprzęgla
lub jak masz hydrauliczne wspomaganie sprzęgła to odkręcić wysprzeglik oraz
odkręcić wybierak, trzeba odkręcić linkę od prędkościomierza lub jak masz
elektroniczny prędkościomierz to poodłączać wtyczki, trzeba odkręcić także rozrusznik
a lewarek pod silnikiem faktycznie by się przydał jak bedzie odkręcana skrzynia
bo przednią łapę trzeba będzie deczko popuścić, a najlepiej robić to we dwóch !
dookoła skrzyni jest kilka śrub które są połączone z silnikiem muszi je odkręcić
i to chyba mniej wiecej wszystko, pamiętaj najlepiej we dwóch to robić
raz że bezpieczniej a drugie to że co dwie pary rąk to nie jedna łatwiej spowrotem
we dwie osoby wrzucić skrzynię
ten kiepski i krótki opis zrobiłem na podstawie wyciągania skrzyni z moego auta
więc deczko powinno Ci pomóc, ale powiem Ci że w przypadku wcyiągania
i wkładania skrzyni wolałbym oddać ta robote do warsztatu jak nie wiesz jak
i jak się boisz że coś popsujesz albo nie będzie działać i znowu bedziesz musiał
wyciągać skrzynię, nie zdziw się że będziesz musiał ją wyciągać może ze dwa razy:jezor:
- grzechu2410nn
- Gadatliwa bestia
- Posty: 506
- Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
Re: [mk3] skrzyna biegów
rownie dobrze mozesz wybic galke ze zwrotnicy i wtedy nei ma potrzeby przegubu odkrecacRobertP pisze:jarek12344 pisze:jedną półoskę odkręcić od piasty (muisz mieć duże i mocne klucze,
chyba nr 30 lub 32 nasadowe z jakaś dobrą przedłużką, a
:
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
Re: [mk3] skrzyna biegów
masz rację , ale u mnie jakoś przy wkładaniu musiałempreker20 pisze:rownie dobrze mozesz wybic galke ze zwrotnicy i wtedy nei ma potrzeby przegubu odkrecac
i tak wszystko rozpiąć, jakoś brakowało mi miejsca, wiec zasugerowałem
się moim doświadczeniem, warto spróbować rozpiąć gałkę ze zwrotnicy
i wtedy wyciągnąć albo próbować deczko wybic przegub z półośkami ze skrzyni
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
cięzki jest dostęp do tylnej łapy(tej aluminiowej) skrzyni-3 śruby z nakrętkami M8 w okoliach przekładni głównej, do odkręcenia półosi os skrzyni potrzebne są torxy czy jakoś tak, dobrze jest podnieść sobie cały przód, faktycznie lepiej odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy aby odsunąć krótką półoś, dobrze jest zdiąć flanszę długiej półosi bo może haczyc o koło zamachowe przy wyjmowaniu skrzyni, dla bezpieczeństwa można odpiąć górny wąż(chłodnica-głowica) bo jak z kumplem wyjmowaliśmy skrzynię z passata i niepodparliśmy silnika lewarkiem strzelił nam króciec wodny na głowicy-20 złotych w plecy.półoś krótką trzeba podwiesić po odchyleniu zwrotnicy bo będzie przeszkadzać.
co do śrób od półosi(te imbusowe czy torx) jeszcze nigdy niezakładaliśmy nowych-może to błąd
faktycznie jak napisał RobertP demontaż skrzyni najprostrzą sprawą niejest, robiłem to wiele razy ale na kanale lub podnośniku najazdowym, na trawniku tylko raz właśnie w mk3 i więcej niechcę
co do śrób od półosi(te imbusowe czy torx) jeszcze nigdy niezakładaliśmy nowych-może to błąd
faktycznie jak napisał RobertP demontaż skrzyni najprostrzą sprawą niejest, robiłem to wiele razy ale na kanale lub podnośniku najazdowym, na trawniku tylko raz właśnie w mk3 i więcej niechcę
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
mówią że koniecznie nowe tym bardziej jak ktos "depcze" autot-tas pisze: co do śrób od półosi(te imbusowe czy torx) jeszcze nigdy niezakładaliśmy nowych-może to błąd
a i obowiązkowo na ten specjalny klej nie pamietam jak sieo n nazywa
ale widać na śrubach biały albo niebieski, jest i żółty, każdy z nich
ma jakąs wytrzymałość na odkręcanie
ja dałem stare śruby, ale tez na klej i skręcałem te imbusy aż mi klucz pękł
(imbusowy bit), a niby były to klucze chyba stanleya
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
ja używam kleju loctite(numeru niepamiętam)-niebieski klej w czerwonej buteleczce-śruby muszą być czyste,flansze w skrzyni(te od półosi) też będziessz musiał przemyć benzyna ekstrakcyjna jeśli klej ma działać
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
t-tas dzieki za przypomnieniet-tas pisze:ja używam kleju loctite(numeru niepamiętam)-niebieski klej w czerwonej buteleczce-śruby muszą być czyste,flansze w skrzyni(te od półosi) też będziessz musiał przemyć benzyna ekstrakcyjna jeśli klej ma działać
ooo dokładnie tak ma być ten niebieski !
jarek12344 to jest wazne co to za klej zapamiętaj sobie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
Re: [mk3] skrzyna biegów
ja odkrecalem przednia poduszke silnika i przesunolem motor pare centymetrow , bylo wiecej miejsca. pozdroRobertP pisze:masz rację , ale u mnie jakoś przy wkładaniu musiałempreker20 pisze:rownie dobrze mozesz wybic galke ze zwrotnicy i wtedy nei ma potrzeby przegubu odkrecac
i tak wszystko rozpiąć, jakoś brakowało mi miejsca, wiec zasugerowałem
się moim doświadczeniem, warto spróbować rozpiąć gałkę ze zwrotnicy
i wtedy wyciągnąć albo próbować deczko wybic przegub z półośkami ze skrzyni
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości