[mk3 1,9tdi 1z] spalanie 10 l/100 km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 25, 2006 10:39

PinkFloyd pisze:To za dużo ojciec ma Audi A6 96r. 1.9TDI 1Z automat
A6 z 1,9TDI , !Z to chyba z silnikiem 90KM, bo nie sądzę aby to był ten z 130KM?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 25, 2006 10:43

to jest te Audi A6 podobne jak w budzie Audi C4 100, tylko 96r, w nich byłu silniki 1z i moc 90KM mimoze ze automat ładnie to chodzi, chociaz max na autobahnie 180km/h i to z górki ale i tak starczy a spalanie w normie srednio 6,5l. Pisałem bo kolega ma podobny silnik audi cięższe i mniej spala niż jego wiec powinien szukać przyczyny.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 11:49

PinkFloyd pisze:czy ci nie trzymają mozę hamulce???
Także dobry kierunek! To też potrafi nieźle podnieść spalanie. Zużyte łożyska kół też podnoszą opory toczenia.
Pozdrawiam.



Sasza1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 08, 2005 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sasza1979 » śr paź 25, 2006 13:15

PinkFloyd i Grzesiekk1982 Jak sprawdzić hamulce? Jedyny sposób jaki znam to dotykanie ręką koła (felgi) i sprawdzanie czy nie jest ciepła/gorąca. Robiłem to kilkukrotnie i nie stwierdziłem niczego złego. Dodam, że wymienione były klocki z przodu (podobno tarcza jeszcze dobra, nie była ruszana) i założone nowe szczęki i cylinderki z tyłu.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.


Pozdrawiam
Sasza

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr paź 25, 2006 13:31

Można podnieść auto i pokręcić kolem. Jeśli będzie jakikolwiek opór, to sprawdzić. Poruszaj też czy nie ma luzu w łożyskach, czy nie szumi podczas obracania. Po wymianie okaładzin przeważnie się dociera jakiś czas (może obcierać). Ewentualnie ręczny- ktoś na siłę chcial go poprawić naciągając linkę i efekt jest taki że nie odbija do końca.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 26, 2006 07:19

a może zauważyłeś ze automat słabiej przełącza zmienia biegi przy wyższych obrotach????? Ojca automat przy 250 tys km był już robiony powyżej 80 km/h biegi zmieniał powyzej 3500 tys obr, przyczyna może tkwic jak i w hamulcach jak i w zwiekrzonych oporach skrzyni rozdzielczej, jezeli wykluczymy silnik.



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » czw paź 26, 2006 14:53

PinkFloyd jak ja bym chciał, żeby mój golfik miał takie spalanie. Niestety nie chce być inaczej. Automat to automat, sam wie kiedy zmienić bieg, przy jakiej liczbie obrotów. jak masz lekką nogę to zmienia przy niskich - optymalnych. Jak wciskasz do połowy, to zmienia nawet przy 3500 obr/min. a kick downem pod 4000. Ciężko wyczuć bez wprawy opory łożysk. Napewno zrobi to doświadczony mechanik. Na spalanie ma wpływ opona, opór powietrza (antenki, spoilery, bajery itp itd) otwarte okna, klima oraz CIĘZKA NOGA! Cóż, automat to wygoda i za to się płavi :(

[ Dodano: 26 Paź 2006 14:54 ]
płaci, my mistake!!


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw paź 26, 2006 23:20

Znalazłem na forum problem kolegiJD. Pomyślałem o Twoim przypadku i wrzuciłem cytat. Może sprawdź u siebie.
Thx za + Pozdrawiam.
JD pisze:Witam
jestem posiadaczem golfika Tdi o oznaczeniu 1z i mam dziurawy intercooler.zauwazylem to dzisiaj choc wczoraj cos dziwinie mi autko chodzilo jakbym mial gdzies tlumik dziurawy.pekla mi plastikowa obudowa (ta na gorze patrzac na niego od gory) I pytanie klejenie raczej odpada
kuupowac nowy czyli szrot i allegro wzglednie a moze jakis inny wstawic ??
I czy mozna jezdzic jesli to pekniecie jego jest ??bo wpiernicza mi paliwo jak glupia i kopa nie takiego wiadomo :) ale czy jezdzic mozna??
pozdrawiam



Sasza1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 08, 2005 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sasza1979 » sob paź 28, 2006 18:40

Dzięki wszystkim za pomoc. Wiem, co sprawdzać, a jeżeli nic nie znajdę, to też OK, bo ma prawo tak być. Sprawdzę hamulce i intercooler.


Pozdrawiam
Sasza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 20 gości