[MK3] Chmurka dymu przy odpalaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Chmurka dymu przy odpalaniu
Witam,
Problem moze wyda sie smieszny ale moj Golfik III 1.8 90KM (benzyna bez gazu) przy rozruchu potrafi "wypuscic" chmurke siwego (bialego?) dymu. Wiadomo, ze rano gdy jest zimny bedzie to naturalna reakcja. U mnie sytuacja rozgrywa sie gdy auto przestoi np 8 godzin u mnie pod praca. Rano przejezdzam 15km i zostawiam auto na parkingu - po wyjsciu z pracy, po przekreceniu kluczyka i odpaleniu auta przez 1-2sekundy widze z tylu auta wlasnie taka chmurke dymu. Po ruszeniu auto jest wyraznie slabsze z tendencja do przygasania Dodam, ze dwa tyg temu wymienilem wszelkie paski, olej, i filry. Czy to moze byc woda w baku czy jeszcze jakis inny problem?
Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
Problem moze wyda sie smieszny ale moj Golfik III 1.8 90KM (benzyna bez gazu) przy rozruchu potrafi "wypuscic" chmurke siwego (bialego?) dymu. Wiadomo, ze rano gdy jest zimny bedzie to naturalna reakcja. U mnie sytuacja rozgrywa sie gdy auto przestoi np 8 godzin u mnie pod praca. Rano przejezdzam 15km i zostawiam auto na parkingu - po wyjsciu z pracy, po przekreceniu kluczyka i odpaleniu auta przez 1-2sekundy widze z tylu auta wlasnie taka chmurke dymu. Po ruszeniu auto jest wyraznie slabsze z tendencja do przygasania Dodam, ze dwa tyg temu wymienilem wszelkie paski, olej, i filry. Czy to moze byc woda w baku czy jeszcze jakis inny problem?
Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
zwróć na jedno uwagę mianowicie jak juz odczuć można na dworze jest coraz zimniej po dłuzszym postoju wiadomo wilgoc w całym układzie wydechowym i równiez w kolektorze najprawdopodobniej nie dzieje sie nic niepokojącego z twoim silnikiem ( sprawdz na wszelki wypadek poziom płynu chłodniczego czy poprostu go nie ubywa stan oleju czy sie nie podnosi i kolor czy nie zmienia barwy na jasny )
Najsampierw dzieki za szybkie odpowiedzi. Co do pytan;
Wlasnie oleju nie ubywa/nie ubywalo (przed wymiana). Co do rozgrzania silnika to po 8 godzinach postoju tez jest raczej zimny i ten dymek nie jest taki jak rano. Ciezko to opisac - ale dymek jest taki jakby zgasic zapalke - krotka chwila i nie ma. Takze raczej nie jest to para wodna. Chyba ze ja przewrazliwiony jestem? Chociaz... czasami rano po odpaleniu zdarza mu sie mrugnac (nie piszczy tylko raz mrugnie) kontrolka oleju - ale to tez nie zawsze (nie ma na to reguly). Moze VAG by cos pokazal?
Wlasnie oleju nie ubywa/nie ubywalo (przed wymiana). Co do rozgrzania silnika to po 8 godzinach postoju tez jest raczej zimny i ten dymek nie jest taki jak rano. Ciezko to opisac - ale dymek jest taki jakby zgasic zapalke - krotka chwila i nie ma. Takze raczej nie jest to para wodna. Chyba ze ja przewrazliwiony jestem? Chociaz... czasami rano po odpaleniu zdarza mu sie mrugnac (nie piszczy tylko raz mrugnie) kontrolka oleju - ale to tez nie zawsze (nie ma na to reguly). Moze VAG by cos pokazal?
- zamioculcas
- Użytkownik
- Posty: 253
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 14:42
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
To mowicie ze przewrazliwiony jestem?
Ale stan oleju i inne plyny bede sprawdzal
A tak przy okazji - jakbym zakupil jakis interfejs na alledrogo - to podlacze do niego golfy trojke i czworke. Pytam bo brachol ma MK4 w TDI i ciekawi mnie czy na jednym interfejsie moglibysmy sobie sprawdzic dwa auta. Czy to juz zupelnie inne bajki sa?
Ale stan oleju i inne plyny bede sprawdzal
A tak przy okazji - jakbym zakupil jakis interfejs na alledrogo - to podlacze do niego golfy trojke i czworke. Pytam bo brachol ma MK4 w TDI i ciekawi mnie czy na jednym interfejsie moglibysmy sobie sprawdzic dwa auta. Czy to juz zupelnie inne bajki sa?
Tez mam golfika III 1,8 90km i troche podobna sytuacja jak u autora postu tzn przestoi dobe lub dluzej i przy odpalaniu wywali mi chmure dymu potem jak mu troche pogazuje to dymi na bialo trudno okreslic i nagle cisza caly dzien dymka poznej nie pusci. Teraz nasuwa sie pytanie czy cos jest nie tak czy raczej sie nie martwic dodam ze auto zostalo sprowadzone dlugi czas stalo nie uzywane w niemczech i nie mial jeszcze wymienianych plynow ani nic. Wie ktos co mze byc przyczyna dymienia ???
mogą to byc objawy padającej uszczelki pod głowicą, ubytek płynu i jasny dym co może oznaczać że spala płyn chłodniczy więc uszczelka pod głowicą zaczyna zdychać...jedyne co zauwazylem ostatnio to ubytek plynu z chlodnicy - ale ta sytuacja pojawila sie ja wiem - miesiac temu a dymek byl juz duzo wczesniej
Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
- Drozu
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:50
- Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole
- Kontakt:
U mnie 1.8 ABS przy odpalaniu nigdy nie zakopci ani nie zadymi... czyste przezroczyste powietrze wydawać by się mogło wylatuje z rury... jednak wylatuje ono strasznie mocno... mam na mysli strasznie mocno dmucha... hmmm nie wiem czy tak powinno byc
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/336190.html][img]http://images.spritmonitor.de/336190.png[/img][/url] LPG
No tak, ale jakby palil ten plyn to ten dymek bylby caly czas - a ja mam problem tylko rano, albo czasami przy wilgotnym powietrzu w innej czesci dnia. Plynu ubylo jak zaczely sie upaly - wiec moze po prostu wyparowal? zreszta nie wiem czy nie mam tam wlanej samej wody - bo od zakupu tego plynu nie wymienialem.
Nie wiem - ale po roznych konsultacjach jeszcze padlo podejrzenie na kable zaplonowe - miejmy nadzieje, ze to jest to, bo jednak te kable sa chyba tansze niz ta uszczelka?
Nie wiem - ale po roznych konsultacjach jeszcze padlo podejrzenie na kable zaplonowe - miejmy nadzieje, ze to jest to, bo jednak te kable sa chyba tansze niz ta uszczelka?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 333 gości