[mk2]problem z rozrusznikiem - kręci, ale nie łapie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
poradziłem sobie z tym, dobra grzechotka z przedłużką czyni cudagregoreq pisze:Uzyj duzo wd-40 , ja juz ukrecilem kilka srub - ten typ tak ma ze te sruby trzymaja i maja tendencje do wkurzania czlowieka .
Rozrusznik został wyciągnięty. Bendix wstepnie zamówiony, okaze sie czy bedzie na poniedziałek, jak nie to pojade do innego sklepu.
I teraz zagwozdka - bendix jest na ośce na której końcu znajduje się pierścień blokujący go... taki dziwny (pierwszy raz się z takim spotkałem) Jak go ściągnąć, aby ściągnąć bendix?
330KM/450Nm
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
w jednym ze sklepów niestety nie dostałem bendixu W hurtowni nie mają :/ Jutro skocze się do drugiego gdzie jest możliwość dostania tego (sklep sie nazywa Auto Elektro i głównie czesci elektryczne ma) a jak nie dostane to będzie trzeba kupić uzywany rozrusznik.. mam nadzieję, że to nie będzie zły pomysł kupno uzywanego sprawnego.. na allegro tego sporo jest, tutaj na forum też jedno ogłoszenie jest..
330KM/450Nm
Cytat z książki serwisowejmkowalm pisze: (...) I teraz zagwozdka - bendix jest na ośce na której końcu znajduje się pierścień blokujący go... taki dziwny (pierwszy raz się z takim spotkałem) Jak go ściągnąć, aby ściągnąć bendix?
"W celu wymontowania wirnika lub zespołu sprzęgającego należy udeżać odpowiednio dobraną rurką w pierścień osłaniający aby zsunąć go z pierścienia sprężystego. (strzałka na rys.)
Wyjąć pierścień sprężysty z rowka. Usunąć ewentualne zadry z końca wałka"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
dzięki Ci bardzo. Teraz wiem jak się w razie czego za to zabrać. W mojej serwisóce niestety nie było wyjaśnienia jak to zdjąć.Gangst3R pisze:Cytat z książki serwisowejmkowalm pisze: (...) I teraz zagwozdka - bendix jest na ośce na której końcu znajduje się pierścień blokujący go... taki dziwny (pierwszy raz się z takim spotkałem) Jak go ściągnąć, aby ściągnąć bendix?
"W celu wymontowania wirnika lub zespołu sprzęgającego należy udeżać odpowiednio dobraną rurką w pierścień osłaniający aby zsunąć go z pierścienia sprężystego. (strzałka na rys.)
Wyjąć pierścień sprężysty z rowka. Usunąć ewentualne zadry z końca wałka"
Co wg Was lepiej zrobić. Szukać bendix'u do skutku i założyć nowy czy może uzywany sprawny rozrusznik? (co jesli to nie bendix zepsuty, a to cos elektromagnetyczne nad samym rozrusznikiem [ktoś tak napisał, że to może być to] ?) Nadmienie jeszcze, że zdjąłem obudowe i przesmarowałem tą zebatkę po której porusza się bendix i ten kołnierz taki, który jest i wysuwa się. Najpierw obczyściłem benzyną oczywiście, a potem nasmarowałem bo myyślałem, że może zacząć działać, ale nie pomogło.
330KM/450Nm
Jeśli by padła cewka to nie ruszyłby silnik rozrusznika. Stacyjka w samochodzie załącza właśnie cewkę, a dopiero wciągnięty trzpień cewki załącza styki silnika. Jęsli cewka jest padnięta to słychać tylko takie stukanie i tyle, silnik isę nie kręci. Najczęściej w cewce ulegają uszkodzeniu styki które załącza ten trzepień.
Wg mnie masz uszkodzony bendix
Jak już rozebrałeś rozrusznik to wymień sobie tulejki (koszt obu niecałe 10zł) i szczotki jeśli ich długość jest równa albo mniejsza niż 13mm
P.S. Ja mam silnik 1.6 PN ale myślę, że zasada działania wiekszości rozruszników jest podobna.
Wg mnie masz uszkodzony bendix
Jak już rozebrałeś rozrusznik to wymień sobie tulejki (koszt obu niecałe 10zł) i szczotki jeśli ich długość jest równa albo mniejsza niż 13mm
P.S. Ja mam silnik 1.6 PN ale myślę, że zasada działania wiekszości rozruszników jest podobna.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Mógłbyś pokazać na obrazku (o ile masz taką możliwość) które czesci to tulejki? Co prawda nie rozbierałem całego rozrusznika, ale skoro te tulejki raczej sie powinno wymienić to to zrobie, o ile zdobędę bendix..Gangst3R pisze:
Wg mnie masz uszkodzony bendix
Jak już rozebrałeś rozrusznik to wymień sobie tulejki (koszt obu niecałe 10zł) i szczotki jeśli ich długość jest równa albo mniejsza niż 13mm
P.S. Ja mam silnik 1.6 PN ale myślę, że zasada działania wiekszości rozruszników jest podobna.
edit: ehh, zamotałem, to na rysunku mam w swojej ksiażce - wymienić w razie czego wszystkie?
EDIT2
Wysłałem dzisiaj ojca do sklepu auto elektro bo sam nie miałem mozliwości dlatego, że na uczelni siedziałem... i.. wrócił z działającym rozrusznikiem..
W owym sklepie za 100zł wymienili bendix, tulejki i szczotki.. Zamontowałem i fura odżyła!!!
To tyle. Rozdałem też punkciki bo się należały.
Pozdro
330KM/450Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości