Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?
Witam!
Mam pytanie jaki olej zalać do silnika (100KM) z pompowtryskiwaczami ??? Czy trzeba lać specjalny olej tylko do takich silników czy wystarczy dobry olej. W ksiązce napisali że ma miec normę : lekkobieżne (??)VW 505 00 z 500 00 lub samo VW505 01, wielosezonowe 505 00.
A w zadnym wypadku nie lać A3 i B4 .(Piszę z pamięci bo nie mam przed sobą książki) . Rocznik '02, przebieg 140 000. poprzedniego oleju nie znam.
Mam pytanie jaki olej zalać do silnika (100KM) z pompowtryskiwaczami ??? Czy trzeba lać specjalny olej tylko do takich silników czy wystarczy dobry olej. W ksiązce napisali że ma miec normę : lekkobieżne (??)VW 505 00 z 500 00 lub samo VW505 01, wielosezonowe 505 00.
A w zadnym wypadku nie lać A3 i B4 .(Piszę z pamięci bo nie mam przed sobą książki) . Rocznik '02, przebieg 140 000. poprzedniego oleju nie znam.
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 19:44 przez eskalante, łącznie zmieniany 1 raz.
KONRAD
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witamy na forum!.
Jeśli był lany syntetyk, to wlej dobry syntetyk i już. Nie ma specjalnych olejów, z resztą pompowtryskiwacze są chyba sparowane olejem napędowym. Dobry olej, jak do każdego nowoczesnego diesla. 5W40, 10W40, coś z Mobila, Castrola np.
P.S. Rozumiem, że oleju jeszcze nei bierze
Pozdrawiam.
Jeśli był lany syntetyk, to wlej dobry syntetyk i już. Nie ma specjalnych olejów, z resztą pompowtryskiwacze są chyba sparowane olejem napędowym. Dobry olej, jak do każdego nowoczesnego diesla. 5W40, 10W40, coś z Mobila, Castrola np.
P.S. Rozumiem, że oleju jeszcze nei bierze
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Lobbysta z ASO? A co ma napisać producent???? Lejcie Shella i kupujcie poza ASO?! Zalecają to, na czym mają kasę.shreck pisze:Jeżeli silnik nie jest przystosowany do obsługi long life to wyłącznie oleje wg specyfikacji VW 505.01 (posiadają specjalne dodatki do układów wtryskowych z pompowtryskwaczami!
Nie ma różnicy rodzaj ukladu zasilania, czy to pompowtryski, czy common rail, czy pompa z wtryskiem bezpośrednim. Ważnym czynnikiem jest jedynie turbosprężarka, która wymaga porządnego i świeżego oleju (ja zmieniam max co 10 tys). Jak trzeba będzie dolewać z litr między wymianami (jeżdżąc na syntetyku) , można przejść na półsyntetyk. U mnie nie trzeba dolewać mimo prawie 200 tys km.
A niewielka ilość oleju (zapocenie) przewodów to IC olejem to żadna tragedia, suche NIGDY nie są. Nie powinno tylko z nich cieknąć kroplami (po rozłączeniu przewodów.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr paź 25, 2006 15:35 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Wiem, że taki jest. Ale jest to olej uniwersalny , a shreck, pisał, że ma być jakiś specjalny do silników z pompowtryskiwaczami.Fabian LDZ pisze:Mobil ma 0W40 i to bym zalał
Przecież tego mobila można zalać do każdego dobrego silnika, prawda?
Ostatnio zmieniony śr paź 25, 2006 15:25 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Optymalne dla ASO, z punktu widzenia zysków. Fabian LDZ widzisz, Twój Mobil 0W40 jest do d***shreck pisze:505.01 to formuła opracowana specjalnie dla pompowtrysków przy wymianach co 15.000km. Jest to tzw. optymalne rozwiązanie dla tych silników.
shreck pisze:Moża to sprawdzić dzwoniąc do pierwszego lepszego serwisu
shreck, Ty chyba tam pracujesz??? I co mu powiedzą? Że tylko oni mają dobry olej i zapraszamy od 9 do 17
Jak jest turbo, to najlepiej wymieniać olej co 10 tys km. Większość znających temat tak zaleca. Spotkalem na forum, że ktoś wymienia co 7,5 tys. (przecież już po 10 tys nie jest jak nowy, a turbo wymaga chłodzenia i smarowania, tam są obroty rzędu 200 tys obr/min!!!). Do każdego TDI lej porządny olej, Mobila, Castrola (ja mam Magnareca), Shella, zamiast jechać do serwisu jak tu kolega zaleca i przepłacać. Za te pieniądze można kupić wszystkie filtry (i jeszcze zostanie).
Jeśli by eskalante, chciał przepłacać w ASO, to by nawet nas nie zapytał i pojechał. W końcu z każdym problemem można tam jechać i zapłacić fortunę za nic.
Jeśli w/w przez forumowiczów oleje spełniają parametry dla tego silnikato jaki problem?
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
jasne !Grzesiekk1982 pisze:Przecież tego mobila można zalać do każdego dobrego silnika, prawda?
ja powiem coś o czym już pisałem, że wlewałem specjalnego Mobila
do silników diesla zamontowanych w statkach, a dostałem go od znajomego
nawet na naklejakch nic o samochodach nie było ale było napisane diesel engine etc.
więc co wymiana po jakimś czasie i było OK
być może ten mobil był taki sam jak kazdy inny tylko różnił się pudełkiem i naklejką
Grzesiek zgadzam się z Tobą po całości i nie wierzę w specjalne oleje silinikowe
(oczywiście rozróżniając oleje do dwusówów i czerosówów),
a ich składy to już inna sprawa
aha co powiem jeszcze jakby nie było i jaki kolejny samochód będę miał
w przyszłości to żadnego Castrola nalewać nie będę !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 174 gości