[ Dodano: 16 Paź 2006 13:39 ]
FILTR FILTRONA A OLEJ CASTROLL 15-40
moze to wina filtra - olej dobry, jak ja zalalem lotosem 15/40 i mialem filtr filtrona to tak samo sie robilo, wmienilem olej i filtr na boscha i wszystko jest OK
Golf II 1,3 pełny wtrysk zapala sie lampka od oleju.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ja miałem podobny problem z Golfem III 1,8 AAM. W czasie jazdy co pewien czas mrugała lampka oleju i brzęczał sygnał . Po przegazowaniu wszystko było OK. Wizyty u mechanika nic nie dawały , ciśnienie trzymało parametry ??? tak twierdził, wymiana czyjników itp. Zmieniłem filtr na Boscha i olej z Castrla GTX 5 10/40 na Schela Heliksa 10/40. Pomogło to i przez rok spokój. Kolejna wymiana i po przebiegu 10 kkm zaczyna się ponownie ten sam problem. Co się okazuje przy pracy w okolicy 2000 obrotów ciśnienie spada poniżej 2 atmosfer i wtedy zaczyna się piszczenie i mruganie. Podniesienie lub spadek obrotów kasuje alarm. Tak że wskazany POMIAR ciśnienia na porządnie rozgrzanym silniku / wentylator w ruchu/ przy obrotach około 2000.
Na brązowym czujniku (niebieski przewód na rys. jw) masz pomiar wysokiego ciśnienia 1,4bar+-0,2. W czasie gdy silnik masz unieruchomiony na czujniku masz do masy przerwę. Gdy silnik odpalisz na czujniku masz mieć zwarcie do masy gdy ciśnienie jest ok.
Na czarnym czujniku (żółty przewód na rys. jw) masz pomiar niskiego ciśnienia 0,15-0,45bar. Na nieuruchomionym silniku masz na nim zwarcie do masy, a jak silnik uruchomisz masz przerwę do masy.
Czyli reasumjąc, na uruchomionym silniku przy dobrym ciśnieniu i sprawnych czujnikach ,tylko możesz zdjąć przewód(żółty) z czarnego czujnika(niskie ciśnienie). Jak zdejmiesz z brązowego czujnika(wysokie ciśnienie) niebieski przewód zacznie ci piszczeć i migać kontrolka od smarowania.
Apropo, czy kontrolka miga ci przy przyśpieszaniu?
Na czarnym czujniku (żółty przewód na rys. jw) masz pomiar niskiego ciśnienia 0,15-0,45bar. Na nieuruchomionym silniku masz na nim zwarcie do masy, a jak silnik uruchomisz masz przerwę do masy.
Czyli reasumjąc, na uruchomionym silniku przy dobrym ciśnieniu i sprawnych czujnikach ,tylko możesz zdjąć przewód(żółty) z czarnego czujnika(niskie ciśnienie). Jak zdejmiesz z brązowego czujnika(wysokie ciśnienie) niebieski przewód zacznie ci piszczeć i migać kontrolka od smarowania.
Apropo, czy kontrolka miga ci przy przyśpieszaniu?
VWpower Golf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 249 gości