Mosiężne tuleje gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 891
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Mosiężne tuleje gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy.

Post autor: Bednarus » pn sty 20, 2025 08:34

Mam głowicę z mosiężnymi tulejami wprasowanymi w gniazda pompowtryskiwaczy, które wystają jak na poniższym zdjęciu. Czy tak osadzona tuleja pozwoli mosiężnej uszczelce docisnąć się do głowicy i uszczelnić cylinder, czy może pompowtryskiwacz wpierw się zaprze o tę tuleję? Silnik 2.0 TDI PD 140 KM (BPW)
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sty 27, 2025 15:26 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6878
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: Mosiężne tuleje gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy.

Post autor: Piasek » ndz sty 26, 2025 07:51

A niby dlaczego ?
Normalna robota z popularnym wstawieniem gniazd. Tuleje z mosiądzu są trwalsze niż oryginalnie stosowane tam aluminium.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 891
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Mosiężne tuleje gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy.

Post autor: Bednarus » pn sty 27, 2025 13:57

Jeżeli tuleja wystaje za dużo, to istnieje ryzyko, że miedziana uszczelka na dole pompowtryskiwacza nie dociśnie się do głowicy, bo jego górna część opadła się o tuleję. Wtedy będzie katastrofa. Niemniej włożyłem pompowtryskiwacz bez jakichkolwiek oringów i wydaje się, że doszedł on do samego końca, ale zostało może 0,5 mm zapasu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości