mk3 ABF Skrzynia problem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
mk3 ABF Skrzynia problem
witam...dziś pojawił mi się problem ze skrzynią biegów...najpierw ..zaczołem mieć problemy z 1 i 5....coraz ciężej wchodziły aż wkoncu przestały....potem tak samo było z 2 ....tylko 3 i 4 ..chodziły ok....odstawiłem samochód....na 15 min..po 15 minutach wszytko wróciło do normy...po jakimś czasie jazdy znów problem sie pojawił ....co to może być??? rozdaje punkty
ps na forum znalazłem podobny problem ...
cyt...
raf2234
Mały gagatek
Auto: Golf 3 GT Specjal
Silnik: 1.8 ABS
Wysłany: Pią Kwi 07, 2006 07:53
U mnie ciezko wchodziły biegi. Ale problem byl w oporach na mechanizmie zmiany biegów. Powyrabiały sie tulejki prowadzace. Przy ruchu dzwigni biegow (na 1,2 i 5 bieg) byl slyszalny pisk - jakby cos tarlo o gume. Doraznie popsikalem mechanizm widoczny od strony komory silnika WD40. Biegi wchodza lekutko ale widac, ze powyrabialy sie ciegna i sa duze luzy na mechanizmie. Niestety dostep jest do tego mechanizmu nieciekawy i robota z wymiana raczej na pol/caly dzionek...
Czy ktos to z Was wymieniał cos w mechanizmie zmiany biegów? Trudno jest wyregolowac uklad? Czy lepiej sie nie dotykać?
ps na forum znalazłem podobny problem ...
cyt...
raf2234
Mały gagatek
Auto: Golf 3 GT Specjal
Silnik: 1.8 ABS
Wysłany: Pią Kwi 07, 2006 07:53
U mnie ciezko wchodziły biegi. Ale problem byl w oporach na mechanizmie zmiany biegów. Powyrabiały sie tulejki prowadzace. Przy ruchu dzwigni biegow (na 1,2 i 5 bieg) byl slyszalny pisk - jakby cos tarlo o gume. Doraznie popsikalem mechanizm widoczny od strony komory silnika WD40. Biegi wchodza lekutko ale widac, ze powyrabialy sie ciegna i sa duze luzy na mechanizmie. Niestety dostep jest do tego mechanizmu nieciekawy i robota z wymiana raczej na pol/caly dzionek...
Czy ktos to z Was wymieniał cos w mechanizmie zmiany biegów? Trudno jest wyregolowac uklad? Czy lepiej sie nie dotykać?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
- ziolo115
- Ma gadane
- Posty: 248
- Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontakt:
a moim zdanie na to moze miec wpływ temperatura oleju w skrzyni biegów. problem polega na tym ze gęstośc oleju w skrzyni ma decydujący wpływ na prace skrzyni a jesli jest gorący to robi sie za żadki i stąd mogą sie pojawiac problemy z wbiciem biegu a po odstawieniu samochodu na jakis czas olej przestyga i jest juz lepiej. to samo moze być jesli jego poziom jest nieprawidłowy... więc na początek KONTROLA ILOSCI OLEJU:) Pozdrawiam
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
jak skontrolować ilość??
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
-
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- imp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
- Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
- Kontakt:
dobrze...ale..jaki olej ...jak go wlac??..czy stary usunąć?? jak regulować na wodzikach??
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]
6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI
-
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
parametrow oleju ani nazwy ci nie podam. gdzies na forum pisali ze jak sie zaleje gestszy to sie poprawia sprawa z wlaczaniem biegow, ale u mnie sie nie sprawdzilo. poza tym generalnie sie nie wymienia oleju w skrzyni ( instrukcja vw).
ja regulowalem tak ze popuszczalem taka srube na ramieniu wodzika przy skrzyni, przestawialem o milimetr, dokrecalem i sprawdzalem czy latwiej wchodza biegi az uzyskalem optimum.
dokladnie to nie opisze bo dawno to robilem. zdaje sie ze reguluje sie w dwoch pozycjach:
ruch lewarkiem prawo lewo
i przod tyl
ja regulowalem tak ze popuszczalem taka srube na ramieniu wodzika przy skrzyni, przestawialem o milimetr, dokrecalem i sprawdzalem czy latwiej wchodza biegi az uzyskalem optimum.
dokladnie to nie opisze bo dawno to robilem. zdaje sie ze reguluje sie w dwoch pozycjach:
ruch lewarkiem prawo lewo
i przod tyl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości