W taki razie jeszcze jedno pytanie. Znalazłem na stronie Varty taki zapis :
"Jeśli posiadasz w swoim samochodzie system Start/Stop to bardzo prawdopodobne, że posiadasz akumulator w technologii AGM lub EFB.
Pamiętaj, aby akumulator AGM zastępować AGM, natomiast EFB na EFB.
Zamiana akumulatora EFB na AGM lub odwrotnie może skutkować szybkim uszkodzeniem nowego akumulatora, a elektronika pojazdu może działać nieprawidłowo, co będzie skutkowało wyświetlaniem się błędów."
Czy zatem na pewno mogę zamienić EFB na AGM?
Usterka systemu start-stop /rozwiązana - słaby akumulator/
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Usterka systemu start-stop /rozwiązana - słaby akumulator/
Agm jest zamienny z EFB. Można powiedzieć że agm to taki bardziej jeszcze wytrzymalszy jest jak EFB. Efb to Aku z płynnym elektrolitem tylko ma lepsze separatory płyt oraz same płyty są grubsze niż w tradycyjnym aku. Natomiast agmjest bez elektrolitu płynnego tylko w kopertach są płyty poskładane i też te płyty są grube. W ustawieniach można zmienić sobie rodzaj Aku za po mocą vcds więc to żaden problem. Ja w jednym aucie wymieniłem z agm na EFB i już chyba ze 2 czy 3 lata ganiam. W drugim dopiero id paru miesięcy wstawiłem nowy agm.
Do starszych aut też nie ma przeciwwskazań by zakładać agm. To też ten Aku tam podziała długo, rak z 10 lat to napewno.
Do starszych aut też nie ma przeciwwskazań by zakładać agm. To też ten Aku tam podziała długo, rak z 10 lat to napewno.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 08:00
- Auto: Golf HB MK7 TSI DSG
Re: Usterka systemu start-stop /rozwiązana - słaby akumulator/
Ja mam ten sam problem " duże zapotrzebowanie na energie" wymieniłem aku bo był jeszcze oryginał AGM 68Ah z 2013 roku i ciężko kręcił, po wymianie na nowy 70Ah EFB problem pozostał. Auto odpala od razu bez zająknięcia ale S-S nadal nie aktywny, jak można sprawdzić czy ktoś gdzieś nie grzebał aby wyłączyć S-S. Ładowanie podczas jazdy 13,4V po puszczeniu gazu wzrasta do 14,9V napięcie sprawdzanie vcds a nie na akumulatorze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości