[mk4] czyszczenie czy wymiana zacisków tył
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: czyszczenie czy wymiana zacisków tył
marcin7x5 dziękuję. No właśnie skłaniam się do zakupu TRW. Nie wiem czy oni to regenerują u siebie w fabryce czy robią całkiem nowe ale myślę, że tak czy siak marka TRW powinna być OK. A co myślisz o regenerowanych (niektórzy producenci takie oferują, oddaje się stary na wymianę) lub o próbie regeneracji samemu? Problem tylko w tym, że to nie tylko uszczelki i mechanizm może być przyczyną wadliwego działania. Czytałem, że najczęściej powodem jest korozja aluminium pod uszczelkami albo korozja stalowej ośki od ręcznego, więc nie bardzo wiem jak można to solidnie zregenerować bez przetoczenia tych powierzchni i założenia nadwymiarowych uszczelek. Ale przecież to się nie opłaca. A sama wymiana uszczelek obawiam się, że może zadziałać jedynie na chwilę.
[mk4] Re: czyszczenie czy wymiana zacisków tył
marcin7x5 dziękuję. No właśnie skłaniam się do zakupu TRW. Nie wiem czy oni to regenerują u siebie w fabryce czy robią całkiem nowe ale myślę, że tak czy siak marka TRW powinna być OK. A co myślisz o regenerowanych (niektórzy producenci takie oferują, oddaje się stary na wymianę) lub o próbie regeneracji samemu? Problem tylko w tym, że to nie tylko uszczelki i mechanizm może być przyczyną wadliwego działania. Czytałem, że najczęściej powodem jest korozja aluminium pod uszczelkami albo korozja stalowej ośki od ręcznego, więc nie bardzo wiem jak można to solidnie zregenerować bez przetoczenia tych powierzchni i założenia nadwymiarowych uszczelek. Ale przecież to się nie opłaca. A sama wymiana uszczelek obawiam się, że może zadziałać jedynie na chwilę.
[mk4] Re: czyszczenie czy wymiana zacisków tył
Większość nowych zacisków też chyba wymaga wysłania starych na regenerację lub wpłatę dodatkowej gotówki. Regenerowany zawsze tam dostaniesz gwarancję na rok pewnie więc totalnego złomu raczej nie wcisną.
[mk4] Re: czyszczenie czy wymiana zacisków tył
Ostatecznie kupiłem na Allegro nowy (nie regenerowany, wygląda na oryginał) zacisk TRW BHN276 (występuje też wersja z końcówką "E" i ona jest podobno regenerowana przez TRW i trzeba oddać stary na wymianę lub dopłacić kaucję ale cena wychodzi w zasadzie taka sama). Założyłem, wszystko działa jak należy. Z ciekawości zaglądnąłem do starego zacisku i nie widzę korozji pod uszczelkami ani wewnątrz, natomiast tłoczek trochę jakby się klinował na gwincie, możliwe że ten gwint się wytarł i klinuje. Możliwe że gdyby wymienić wszystkie bebechy w nim tzn. obydwa mechanizmy, oś ręcznego, tłoczek i uszczelki to by zadziałał prawidłowo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości