Problem z turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z turbo
Cześć wszystkim. Pacjent Golf 4 rok 1999 AGU 1.8t 150 koni seria(tak mi się wydaje). Problem polega na tym że w granicach 2500 - 3000 obrotów z okolic turbiny wydobywa się metaliczny halas.(tylko zimny silnik lub ewentualnie ciepły który stoi pare minut wizyta w sklepie coś takiego).Turbo zostało zregenerowane w październiku zeszłego roku zrobiło jakieś 2500km. Turbo nie posiada żadnych luzów i nie puszcza oleju. Podczas wymiany turbo zostało sprawdzone ciśnienie oleju które jest prawidłowe 5 bar wolne obroty zimny silnik, ciepły silnik 3,5 bara , but 5 bar. Została zdjęta misa i wyczyszczony smok. Poprzednie turbo miało prawo się zatrzeć. Nowe filtry olej o tym chyba nie muszę pisać. Dodam że przed wymiana auto było istnym szatanem. Po wymianie po prostu jechało. Nie miało już tej mocy. Obecnie przymierzam się do kupna jakiegoś chińczyka. Znalazłem nowe turbo z magnet marelli za dobre pieniądze. Moje pytanie dlaczego tak się stało? Co moze powodować takie hałasy? Co mógłbym zrobić żeby zapobiec przyszłej awarii? Może podstawą filtra oleju? Czy jest możliwość że tam zatkał się jakiś kanał? (Tam mierze ciśnienie wkręcam czujnik ciśnienia oleju) . Dodam jeszcze że wykluczam łańcuch rozrządu. Pokrywę ściągnolem i dusiłam napinacz nawet nie drgnie. Ślizgi wyglądają bardzo dobrze praktycznie zerowe zużycie.
- GOLF425TH
- Mały gagatek
- Posty: 80
- Rejestracja: czw wrz 19, 2019 18:49
- Auto: GOLF 4 GTI 25TH JAHRE
- Silnik: AUQ
Re: Problem z turbo
Nwm na jakim oleju kolega jeździ ale te ćisnienie 3.5 bara na cieplym dobze rozgrzanym to nie ma możliwości żeby było tak duże max 1.7 , 1.8 bara powinno być kiedys jak miałem 1.8 T AGU to też żepolilo jak by turbo a okazało się że glowica została zwalona miska wyczyszczony smok i nic to nie dało wkocu odkręciliśmy całą podstawę filtra i tam są dwa zaworki jeden taki malutki żeby ciśnienie oleju nie cofało się z głowicy i ten malutki zaworek odkręcił się i cofało olej po ponownym wkręceniu tego zaworka na klej do gwintów i wyczysczenia tego drugie zaworka z tym długim bolcem jak ręką odjął numery tego zaworka 077 103 175b
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości