Jaki akumulator - porady, opinie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Ok, dzięki. To zostawiam jak jest.
A czy przekodowanie tego aku jest konieczne biorąc pod uwagę że parametry są mocno zbliżone, a różnica to tylko w technologii AGM ?
A czy przekodowanie tego aku jest konieczne biorąc pod uwagę że parametry są mocno zbliżone, a różnica to tylko w technologii AGM ?
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Pewnie nie jest to mega konieczne ale znajdź kogoś z okolicy z vcds to ci to zrobi grzecznościowo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Nie ma absolutnie takiej potrzeby. Już kilkanaście akumulatorów (fabrycznych AGM) które zdechły najdalej w 4tym roku od wyjazdu auta z salonu (w przypadku pojazdów kręcących się co dzień w koło komina dosłownie 2-3m-ce po upływie gwarancji) wymieniałem na zwykłe kwasiaki. Nawet jeden się nie wrócił na gwarancji (2 lata), zatem z powodzeniem "zwykłe aku" dają sobie radę.
Swoją drogą: ekologia w pytę.
Ekolodzy: wprowadźmy obligatoryjnie S-S bo dzięki temu samochody nie emitują na postoju
Życie: dzięki temu pojazd przez 10 lat wygeneruje 3-4 zużyte baterie (kiedy w tym czasie klasyczny i zwykłe - jak mój Caddy - od wyjazdu z fabryki w 2013r, nadal ma pod maską ten sam, fabryczny, 64Ah... znaczy zaraz stuknie mu 10 lat jak działa. Dodajmy do tego efekt skali... a zapomniałem że ekolodzy zostali nimi bo byli słabi z matmy.
Swoją drogą: ekologia w pytę.
Ekolodzy: wprowadźmy obligatoryjnie S-S bo dzięki temu samochody nie emitują na postoju
Życie: dzięki temu pojazd przez 10 lat wygeneruje 3-4 zużyte baterie (kiedy w tym czasie klasyczny i zwykłe - jak mój Caddy - od wyjazdu z fabryki w 2013r, nadal ma pod maską ten sam, fabryczny, 64Ah... znaczy zaraz stuknie mu 10 lat jak działa. Dodajmy do tego efekt skali... a zapomniałem że ekolodzy zostali nimi bo byli słabi z matmy.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Jeśli był zakodowany agm w aucie z inteligentnym systemem ładowania to trzeba przekodować jeśli zmieniamy na efb lub na zwykly. Rozwali zwykłego kwasiaka tradycyjnego w rok poprostu go przeladowujac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Wszedzie, w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, po podaniu vinu mowili mi tylko AGM. W jednym lokalnym facet powiedzial, ze mogę śmiało EFB wstawić. W wakacje na skp diagnosta pochwalił się, że też ma golfa 7 1.6 tdi i wstawił efb bo tańszy i dlatego, że można. Przekodowac tylko typ aku i po temacie. Mówił, że ładuje dalej zwykłym cccp prostownikiem i nic złego nie ma prawa się wydarzyć. Czasem tak myslę, że komercyjne triki sprzedawców bo był agm to i musi być, wiążą się tylko z nabijaniem im talarów.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Vcds daje możliwość ustawienia wszystkich trzech rodzajów aku I taki należy wybrać jaki wkładasz. Efb to w zasadzie zwykły kwasiak płynny tyle że jakby ma wzmocnione płyty i separacje co pozwala na ładowanie większym.pradem. np taki tradycyjny 70Ah ładujesz prądem standard 7 A lub szybkim 14A. Zaś taki agm czy efb to i przyjmie beż bólu 30 zy 40 amper na klatę.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
w moim przypadku nigdy tego nie robiłem, jak pisałem: żadnego nie odnieśli na reklamację. A skoro nie odnieśli znaczy że nadal działają. Muszą skoro część z nich była potem po kolejne aku do innych pojazdów. Skoro w pojeździe jest jakiś inteligentny system zarządzania energią, ładowaniem i monitorowaniem stanu aku to może on ratuje klasycznego kwasiaka z opresji monitorując stale jego stan naładowania i zdolności do przyjmowania ładowania, nigdy zatem nie dochodzi do sytuacji że musi go traktować prądem o jakichś niebotycznych wartościach.
Poza tym problemem trapiącym dzisiejsze akumulatory jest raczej stan permanentnego niskiego napięcia i natężenia ładowania o czym wielu pisze majac rozkminy czy nie oddać czasem altka do regeneracji bo "mierzył i ma ledwo 13,1V ładowania" gdzie od lat się przyjęło za prawidłowe przedział 14-14,4V.
Kolejna kwestia - czy standardowy kwasiak w ogóle przyjmie taki amperaż jak 30-40A ? Przyznam iż nigdy nie sprawdzałem tego prądem większym jak "przepisowe" 10% pojemności. 30-40A w przypadku aku 52Ah bo takie dzisiaj są montowane np w jakimś SuperB`ie...
Te altki w tych osobówkach też już coraz mniejsze i słabsze: kiedyś byle diesel już miał 120-140A, dzisiaj to okolice 80A, a ileż w tych samochodach elektroniki.
Ciekawy temat nam się rozwinął.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
No a mi w dwóch touranach rozwaliło auto dwa akumulatory. System utrzymuje czasem napięcie 13 v a czasem traktuje akumulator 15.9v czyli też szprycuje go amperami pk 40A a może i nawet więcej sporo jak hamujesz np. W normalnym aucie przy dobrze wyładowanym.aku np bo nie chciał odpalić i ktoś kręcił, kręcił to po odpaleniu szprycowany jest prądem 30-35A z tym że to przez minute dwie a potem spada zaraz lawinowo i już po 8 minutach to jest tak że 10-15 amper.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Wesol mam pytanie. Kupilem w maju 2022 akumulator niestety z września 2021 jak sie okazało. Ostatnio natrafia mi się możliwość wejść w posiadanie testerka konwei chyba. Aku exide 760a 70Ah i tester pokazał tylko 600 rozruchu, napięcie 12,7 soc 98% soh tylko 78%. Pomiaru dokonałem przy mrozie około 8-10 na minusie i zaraz po otwarciu maski a wcześniej drzwi kierowcy (aby podnieść maskę). Powiedz mi czy foxurem tryb repair możne śmiało spróbować zrobić? czy rozwali aku? Wali przecież aż do 16V.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Praktyka mówi że śmiało można. Sam robiłem swoim fixsurem 12v12A. W trybie repair daje takie napięcie ale mały prąd i są to piki. Nic nie rozwali ni można go tak trzymać nawet xaka noc bo reoar to 16 godzin trwa w foxsurach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Dzięki.
Jutro wracam z roboty i nastawiam repair, chociaż tych 16 V się obawiam, ale jak sie jednie to zgłoszę na gwarancji. Poprzedniego 8 letniego tak traktowalem i niestety odpalać odpalał, jednak po 40km grzane stolki rozłączał z komunikatem na vcdsie. Ten jedzie 200km z ciepłą doopa i nic.
Jutro wracam z roboty i nastawiam repair, chociaż tych 16 V się obawiam, ale jak sie jednie to zgłoszę na gwarancji. Poprzedniego 8 letniego tak traktowalem i niestety odpalać odpalał, jednak po 40km grzane stolki rozłączał z komunikatem na vcdsie. Ten jedzie 200km z ciepłą doopa i nic.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Można ładować i 18 voltami. Tylko agm nie może osiągnąć tychb18 voltow. Nie wolno mylić tych faktów.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki akumulator - porady, opinie
Jak zamieniasz AGM na zwykły akumulator, to robisz jakieś zmiany w VCDS?Piasek pisze: ↑ndz lis 06, 2022 06:06Nie ma absolutnie takiej potrzeby. Już kilkanaście akumulatorów (fabrycznych AGM) które zdechły najdalej w 4tym roku od wyjazdu auta z salonu (w przypadku pojazdów kręcących się co dzień w koło komina dosłownie 2-3m-ce po upływie gwarancji) wymieniałem na zwykłe kwasiaki. Nawet jeden się nie wrócił na gwarancji (2 lata), zatem z powodzeniem "zwykłe aku" dają sobie radę.
Swoją drogą: ekologia w pytę.
Ekolodzy: wprowadźmy obligatoryjnie S-S bo dzięki temu samochody nie emitują na postoju
Życie: dzięki temu pojazd przez 10 lat wygeneruje 3-4 zużyte baterie (kiedy w tym czasie klasyczny i zwykłe - jak mój Caddy - od wyjazdu z fabryki w 2013r, nadal ma pod maską ten sam, fabryczny, 64Ah... znaczy zaraz stuknie mu 10 lat jak działa. Dodajmy do tego efekt skali... a zapomniałem że ekolodzy zostali nimi bo byli słabi z matmy.
Czy po prostu sztuka za sztukę?
Mi właśnie padł VGM po ... 12 latach oryginalny w Golf MK6 - tak wiem, ze to forum MK7 ale bateria to chyba bateria:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości