Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.
Moderator: VIP
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » wt gru 13, 2022 08:36
kewinpol pisze: ↑wt gru 13, 2022 01:47
marcin7x5 pisze: ↑pn lis 21, 2022 17:57
Lewą strona to tylko raczej ze skrzyni biegów. Czy cichnieak wciśniesz sprzęgło?
Sprawdziłem i faktycznie grzechotanie ustępuje jak sprzęgło jest wciśnięte, jak puszczam to znowu grzechocze. Co to oznacza?
Z innej beczki, cały czas śmigam na oponach wielosezonowych, ale jak jest większa ilość śniegu to czasem ciężko się jest wydostać, a akurat znajomy ma na sprzedaż fajne 2 opony zimowe w moim rozmiarze. Pytanie czy takie połączenie ma sens i rację bytu i co najważniejsze czy tył nie będzie wychodził szybciej z racji, że chce dać na tył wielosezon, a na przód zimówki?
Grzechotanie czy inne dziwne dźwięki mogą pochodzić od: łożyska wyciskowego, wyrąbanego dwumasu, zużytych sprężynek na tarczy sprzęgłowej, bądź grzechotać mogą nawet same zębatki w skrzyni jak nie masz oleju w skrzyni albo masz za rzadki. Choć powiem szczerze, że raz w życiu trafił mi się przypadek dziwnych dźwięków które ustawały po wciśnięciu sprzęgła, a winny był luz wzdłużny wału silnika. Ale tego przypadku raczej bym tutaj nie obstawiał. Masz dwumas w twoim aucie? Bo nie pamiętam jaki zespół napędowy u ciebie siedzi.
Jeśli chodzi o opony, to lepsze na tył. Zawsze łatwiej jest opanować auto jak przód wynosi na łuku niż jak tył traci przyczepność.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
kewinpol
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Post
autor: kewinpol » czw gru 15, 2022 00:32
sebekgolf pisze: ↑wt gru 13, 2022 08:36
kewinpol pisze: ↑wt gru 13, 2022 01:47
marcin7x5 pisze: ↑pn lis 21, 2022 17:57
Lewą strona to tylko raczej ze skrzyni biegów. Czy cichnieak wciśniesz sprzęgło?
Sprawdziłem i faktycznie grzechotanie ustępuje jak sprzęgło jest wciśnięte, jak puszczam to znowu grzechocze. Co to oznacza?
Z innej beczki, cały czas śmigam na oponach wielosezonowych, ale jak jest większa ilość śniegu to czasem ciężko się jest wydostać, a akurat znajomy ma na sprzedaż fajne 2 opony zimowe w moim rozmiarze. Pytanie czy takie połączenie ma sens i rację bytu i co najważniejsze czy tył nie będzie wychodził szybciej z racji, że chce dać na tył wielosezon, a na przód zimówki?
Grzechotanie czy inne dziwne dźwięki mogą pochodzić od: łożyska wyciskowego, wyrąbanego dwumasu, zużytych sprężynek na tarczy sprzęgłowej, bądź grzechotać mogą nawet same zębatki w skrzyni jak nie masz oleju w skrzyni albo masz za rzadki. Choć powiem szczerze, że raz w życiu trafił mi się przypadek dziwnych dźwięków które ustawały po wciśnięciu sprzęgła, a winny był luz wzdłużny wału silnika. Ale tego przypadku raczej bym tutaj nie obstawiał. Masz dwumas w twoim aucie? Bo nie pamiętam jaki zespół napędowy u ciebie siedzi.
Jeśli chodzi o opony, to lepsze na tył. Zawsze łatwiej jest opanować auto jak przód wynosi na łuku niż jak tył traci przyczepność.
Z tego co kojarzę, to w 2.0 APK jest koło jednomasowe i sprzęgło miałem robione jakieś 3 lata temu i 40 tyś km, więc dziwne, żeby się już coś posypało. Czyli raczej sama skrzynia to nie będzie, bo jak jest ciepło to tego grzechotania nie słychać? Czyli jest jakiś sens zakładać dwie opony wielosezon i 2 zimówki?
-
marcin7x5
- _
- Posty: 8889
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14
Post
autor: marcin7x5 » czw gru 15, 2022 20:19
Sprzęgło może być ok a jedynie łożysko wyciskowe/oporowe może już hałasować...
Opony nasz mieć 2 jednakowe na tej samej osi. Tyle przepisy....twój wybór gdzie chcesz mieć bardziej przyczepne....
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » sob gru 17, 2022 14:39
Siema!
Podpowie mi ktoś z jakich aut pasują daszki przeciwsłoneczne do golfa mk4?
Pomału się rozglądam za czarnymi
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » pn gru 19, 2022 00:04
Przemaluj. Ja przemalowałem słupki tylne plastikowe (co to niby się nie malują) na czarno i wsio trzyma już prawie 12 lat.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
mat06
- Storm Beige
- Posty: 1058
- Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
- Auto: Golf IV
- Silnik: AZD
Post
autor: mat06 » wt gru 20, 2022 01:57
kewinpol pisze: ↑czw gru 15, 2022 00:32
sebekgolf pisze: ↑wt gru 13, 2022 08:36
kewinpol pisze: ↑wt gru 13, 2022 01:47
Sprawdziłem i faktycznie grzechotanie ustępuje jak sprzęgło jest wciśnięte, jak puszczam to znowu grzechocze. Co to oznacza?
Z innej beczki, cały czas śmigam na oponach wielosezonowych, ale jak jest większa ilość śniegu to czasem ciężko się jest wydostać, a akurat znajomy ma na sprzedaż fajne 2 opony zimowe w moim rozmiarze. Pytanie czy takie połączenie ma sens i rację bytu i co najważniejsze czy tył nie będzie wychodził szybciej z racji, że chce dać na tył wielosezon, a na przód zimówki?
Grzechotanie czy inne dziwne dźwięki mogą pochodzić od: łożyska wyciskowego, wyrąbanego dwumasu, zużytych sprężynek na tarczy sprzęgłowej, bądź grzechotać mogą nawet same zębatki w skrzyni jak nie masz oleju w skrzyni albo masz za rzadki. Choć powiem szczerze, że raz w życiu trafił mi się przypadek dziwnych dźwięków które ustawały po wciśnięciu sprzęgła, a winny był luz wzdłużny wału silnika. Ale tego przypadku raczej bym tutaj nie obstawiał. Masz dwumas w twoim aucie? Bo nie pamiętam jaki zespół napędowy u ciebie siedzi.
Jeśli chodzi o opony, to lepsze na tył. Zawsze łatwiej jest opanować auto jak przód wynosi na łuku niż jak tył traci przyczepność.
Z tego co kojarzę, to w 2.0 APK jest koło jednomasowe i sprzęgło miałem robione jakieś 3 lata temu i 40 tyś km, więc dziwne, żeby się już coś posypało. Czyli raczej sama skrzynia to nie będzie, bo jak jest ciepło to tego grzechotania nie słychać? Czyli jest jakiś sens zakładać dwie opony wielosezon i 2 zimówki?
Miałem podobny przypadek - hałas z okolic skrzyni, ustawał po wciśnięciu sprzęgła. Z tego co pamiętam było to słyszalne głównie, gdy silnik już się rozgrzał. Zaraz po wymianie łożyska oporowego i uzupełnieniu oleju nie było słychać jakiejś wyraźnej poprawy, było może minimalnie ciszej. Teraz po jakimś czasie od wymiany problem zniknął, nic nie hałasuje. Nie zauważyłem kiedy dokładnie to się stało, więc nie wiem czy to kwestia tego, że tam sie musiało jakoś wszystko ułożyć, dotrzeć, czy po prostu dźwięk wydawało coś innego, np. jakaś luźna osłona. W każdym razie teraz jest już cisza
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » pt gru 23, 2022 21:41
sebekgolf pisze: ↑pn gru 19, 2022 00:04
Przemaluj. Ja przemalowałem słupki tylne plastikowe (co to niby się nie malują) na czarno i wsio trzyma już prawie 12 lat.
Nie chce malować tego
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » pt gru 23, 2022 21:43
Ma kto na zbyciu przekaźnik 000953227A?
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » sob gru 24, 2022 09:34
Nie chce malować. Szukam OEM czarnych.
Ma kto na zbyciu przekaźnik nr 000953227, 000953227A lub 5B0953227A?
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
-
kewinpol
- Gadatliwa bestia
- Posty: 707
- Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
- Auto: Volkswagen Golf
Post
autor: kewinpol » wt gru 27, 2022 00:50
mat06 pisze: ↑wt gru 20, 2022 01:57
kewinpol pisze: ↑czw gru 15, 2022 00:32
sebekgolf pisze: ↑wt gru 13, 2022 08:36
Grzechotanie czy inne dziwne dźwięki mogą pochodzić od: łożyska wyciskowego, wyrąbanego dwumasu, zużytych sprężynek na tarczy sprzęgłowej, bądź grzechotać mogą nawet same zębatki w skrzyni jak nie masz oleju w skrzyni albo masz za rzadki. Choć powiem szczerze, że raz w życiu trafił mi się przypadek dziwnych dźwięków które ustawały po wciśnięciu sprzęgła, a winny był luz wzdłużny wału silnika. Ale tego przypadku raczej bym tutaj nie obstawiał. Masz dwumas w twoim aucie? Bo nie pamiętam jaki zespół napędowy u ciebie siedzi.
Jeśli chodzi o opony, to lepsze na tył. Zawsze łatwiej jest opanować auto jak przód wynosi na łuku niż jak tył traci przyczepność.
Z tego co kojarzę, to w 2.0 APK jest koło jednomasowe i sprzęgło miałem robione jakieś 3 lata temu i 40 tyś km, więc dziwne, żeby się już coś posypało. Czyli raczej sama skrzynia to nie będzie, bo jak jest ciepło to tego grzechotania nie słychać? Czyli jest jakiś sens zakładać dwie opony wielosezon i 2 zimówki?
Miałem podobny przypadek - hałas z okolic skrzyni, ustawał po wciśnięciu sprzęgła. Z tego co pamiętam było to słyszalne głównie, gdy silnik już się rozgrzał. Zaraz po wymianie łożyska oporowego i uzupełnieniu oleju nie było słychać jakiejś wyraźnej poprawy, było może minimalnie ciszej. Teraz po jakimś czasie od wymiany problem zniknął, nic nie hałasuje. Nie zauważyłem kiedy dokładnie to się stało, więc nie wiem czy to kwestia tego, że tam sie musiało jakoś wszystko ułożyć, dotrzeć, czy po prostu dźwięk wydawało coś innego, np. jakaś luźna osłona. W każdym razie teraz jest już cisza
Hm, tylko czy kompletne sprzęgło, które było wymieniane około 40 tyś. km temu, mogło się już tak zużyć, ze grzechocze i czemu grzechocze tylko jak auto jest zimne?
-
Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » wt gru 27, 2022 16:32
Panowie mam w dupowozie fabryczna zmieniarkę nad radiem...I ostatnio zauważyłem że diody sygnalizujące obecność płyty są podświetlone przez cały czas niezależnie czy radio jest włączone czy nie. Okazało się za nawet rano jak idę do auta (nie sprawdzałem na zamkniętym jeszcze aucie tylko po wejściu do auta) do diody się swieca i zmieniarką ma zasilanie, możny wyciągnąć czy wlozyc płyty. Normalne zjawisko czy jednak zasilanie powinno być odcinane pp wyłączeniu radia?
-
sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Post
autor: sebekgolf » czw gru 29, 2022 00:11
Qto pisze: ↑wt gru 27, 2022 16:32
Panowie mam w dupowozie fabryczna zmieniarkę nad radiem...I ostatnio zauważyłem że diody sygnalizujące obecność płyty są podświetlone przez cały czas niezależnie czy radio jest włączone czy nie. Okazało się za nawet rano jak idę do auta (nie sprawdzałem na zamkniętym jeszcze aucie tylko po wejściu do auta) do diody się swieca i zmieniarką ma zasilanie, możny wyciągnąć czy wlozyc płyty. Normalne zjawisko czy jednak zasilanie powinno być odcinane pp wyłączeniu radia?
Musiałbym podpiąć aku w moim MK4 które stoi od 2 lat, ale jeśli dobrze pamiętam to gasło. Migała tylko dioda "alarmu" na radiu.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
-
Kontakt:
Post
autor: Qto » sob gru 31, 2022 15:40
Dzisiaj rano po włączeniu zaplonu radio się świeciło ale nie chciało się włączyć ,aku dętka. Także na razie wyciągnąłem bezpiecznik od radia...I pewnie naprawie jak będę jechał gdzieś dalej niż 5km
Wcześniej z radiem nic się nie działo...a w schowku od sierpnia wożę nowe radio
czasy kiedy 40h tygodniowo spędzało się przy aucie już nie wrócą
Szczęśliwego Nowego Roku
-
Vwolf86
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
- Silnik: 1.9
-
Kontakt:
Post
autor: Vwolf86 » wt sty 03, 2023 18:52
Witam. Posiada ktoś opis wszystkich przekaznikow vag? Według tych numerów co są u góry. Na necie jest rozpiska ale nie pełna
Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości