Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » śr lis 02, 2022 00:13

Qto pisze:
wt lis 01, 2022 14:54
Pin 7 do bezpiecznika nr 5.
Pin 9 do komfortu Pin 1 większej wtyczki. Istniejący tam kabelek odłączasz.
Najwieksza wtyczka to T23 w module. I to nie ważne czy 1j0 i 1c0?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2002r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » śr lis 02, 2022 00:22

[URL=http://www.fotem.pl/show/full/d8160a8e3 ... 1896a38d16][IMG]http://www.fotem.pl/data/mini/male_d816 ... a38d16.jpg[/IMG][/URL]

A czy istnieje jakiś moduł, którym zczytam wartości wciskanych klawiszy z can bus i przypisze je na sygnał rezystencjalny?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne graty. Tylko OEM VW i nie tylko skromny rynek europejski :D

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3234
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » śr lis 02, 2022 09:27

vwarek pisze:
wt lis 01, 2022 23:32
maj0nez pisze:
wt lis 01, 2022 20:40
Szukam zacisku hamulcowego tylnego, pewnie były montowane w GTI
Nie wiem jak jest w GTI ale niektór.............../5f687b0a98bdb3c7med.png[/IMG][/URL]

Co ci nie działa w tym zacisku?
Ruda zjadła ośkę co jest w samoregulatorze i przez nią cieknie:


Obrazek
Zamówiłem ten samoregulator zobaczę czy będzie pasował.
Szukałem też chińskiego zacisku ale nie wiem który wybrać, przez to ciągle mam hamulec zapowietrzony.


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: vwarek » czw lis 03, 2022 00:44

Odwieczny problem z ośkami.. ;)
Kiedyś to w pastuchu wymieniałem i pasował bez problemu. Daj tam pod gumkę osłaniającą ośkę, pasty montażowej albo wazeliny technicznej.
Obrazek


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lis 03, 2022 23:12

maj0nez pisze:
wt lis 01, 2022 20:40
Witajcie
Szukam zacisku hamulcowego tylnego, pewnie były montowane w GTI do swojej Skody Octavia RS.
Chodzi o zacisk na tarczę hamulcową wentylowana 254mm z tłoczkiem 38. Napis na zacisku Lucas 38.
Ewentualnie czy do tego zacisku da się dokupić samoregulator ?
Pozdrawiam
Na allegro jest gościu co handluje wszystkimi typami części do zacisków grupy VW. Ja takie zaciski o których piszesz, regenerowałem jakieś 6-7 lat temu na częściach od niego. Działa wszystko do dziś. Samoregulatory też wymieniałem bo ośki były skorodowane jak u ciebie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3234
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: maj0nez » sob lis 05, 2022 12:42

Wczoraj wymieniałem ten samoregulator niby jest podobny ale trzeba było szlifować te listki bo w zwykłym zacisku są mniejsze.


VW Golf 5 R32 DSG
Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lis 13, 2022 14:53

Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz lis 13, 2022 15:04

Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz lis 13, 2022 15:12

kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lis 14, 2022 00:36

mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 15:12
kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255
No i tu mnie masz, najpewniej ta literka "A" zrobiła taką różnicę :rozpacz: Jakby ktoś potrzebował to sprzedam za dobre pieniądze czujnik G62 o numerze: 059-919-501, bo Mi nie jest potrzebny, zakupiony w ASO, mam dowód zakupu.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pn lis 14, 2022 17:43

mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1058
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn lis 14, 2022 23:07

marcin7x5 pisze:
pn lis 14, 2022 17:43
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.
Tak myślałem... Wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi, bo wkręcając je kluczem przy założonej feldze nie czuć większej różnicy, więc nawet nie wiem od kiedy tak jest. Kupię nowe, to za jakiś czas znów ktoś je przeciągnie. Podejrzewam, że pewnie w większości samochodów tak jest, tylko nikt tego w ten sposób nie sprawdza. Ehh, najlepiej to byłoby samemu wszystko robić i mieć nad wszystkim kontrole, ale niestety nie zawsze się da... Śruby normalnie trzymają i nic się nie luzowało, więc po prostu będę jeździł i kontrolował sytuacje.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » wt lis 15, 2022 15:05

Pytanie ile razy jeszcze zostanie dokręcone z siłą większą niż trzeba. Kluczem pneumatycznym to z reguły do oporu i tyle. Stara szkoła mówi o kluczu dynamometrycznym....



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr lis 16, 2022 10:24

mat06 pisze:
pn lis 14, 2022 23:07
marcin7x5 pisze:
pn lis 14, 2022 17:43
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.
Tak myślałem... Wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi, bo wkręcając je kluczem przy założonej feldze nie czuć większej różnicy, więc nawet nie wiem od kiedy tak jest. Kupię nowe, to za jakiś czas znów ktoś je przeciągnie. Podejrzewam, że pewnie w większości samochodów tak jest, tylko nikt tego w ten sposób nie sprawdza. Ehh, najlepiej to byłoby samemu wszystko robić i mieć nad wszystkim kontrole, ale niestety nie zawsze się da... Śruby normalnie trzymają i nic się nie luzowało, więc po prostu będę jeździł i kontrolował sytuacje.
Chwila chwila, nie koniecznie przeciągnięty gwint jest. Skoro wkręcał śrubę bez założonej felgi, to wkręci ją głębiej. Najprawdopodobniej czoło śruby doszło do czegoś za piastą (nie wiem, koronka ABS, zwrotnica czy coś innego). Śruby kół nie trzymają koła NIGDY na pełnej długości gwintu. Zazwyczaj po przykręceniu koła, za piastę wystaje około 1,5-2 zwoje gwintu. A czy gwint przeciągnięty to prosto sprawdzi, wystarczy że popatrzy czy na całej długości śruby gwint ma taki sam skok. Jak nie ma pewności, niech weźmie inna i przystawi je gwintami do siebie tak, żeby zarysy gwintów weszły na siebie. Jak któraś będzie przeciągnięta, to nie będzie dolegało idealnie na całej długości.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości